IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа си намери извинение да атакува и бензиновите автомобили

Властите в Брюксел смятат, че основна технология е вредна за околната среда

Европа се опитва по всякакви начини да сложи край на традиционното горене. Ако зависеше от властите в Брюксел, решението вече щеше да е взето и електрическите коли щяха да бъдат наложени. Страните членки на ЕС обаче трябва да гласуват на 10 декември какво ще се случи след по-малко от десетилетие. И засега се забелязва сериозен разнобой между тях, но някои със сигурност ще гласуват „за’’.


ДВГ


През последните години преследването на традиционните двигатели с вътрешно горене в Европа е факт. Демонизацията на тази технологична концепция е пълна, като се отхвърля дори възможността да се даде шанс на синтетичните горива и на технологии като водорода. Комисарите в ЕС положиха огромни усилия да изхвърля дизелите, след което се насочиха към plug-in хибридите, чието бъдеще е под въпрос при новите правила за емисии, а сега на прицел са и бензиновите автомобили.

Защо Европа също не иска бензинови двигатели

Властите в Европа се ръководят от независими изследвания, които след това използват, за да атакуват автомобилните производители. Анализ на германски изследователски център е установил, че емисиите на бензиновите автомобили са по-лоши от тези на дизеловите, но не на CO2, а на прахови частици и азотни оксиди. Те се появяват в резултат от технологията за директно впръскване на бензин, която е особено ефективна по отношение на разхода на гориво и емисиите на CO2, но не и при другите вредни показатели.

Производителите са стандартизирали тази технология в бензиновите двигатели заради значителните икономии на гориво, които предлага - до 20% в най-добрите случаи и, най-вече, при ниски и средни обороти на двигателя. Но директно впръскване на атмосферните бензинови мотори практически не съществува, докато при тези с турбо се постига увеличаване на производителността в по-голям диапазон на оборотите на двигателя. В случая има по-плоска крива на въртящия момент и винаги се контролират разхода и емисиите на гориво. Високото налягане, използвано за директно инжектиране на бензин в горивните камери, обаче допринася за генерирането на повече частици, тоест на сажди.

Европа посочва по-голямата токсичност на тези частици, които при излагане на слънчева светлина претърпяват химична реакция и се превръща в замърсители, по-вредни за здравето. Това е повече от важен проблем за автомобилни марки, които не могат да избегнат тези химични реакции и чиито филтри за частици вече не могат да неутрализират. По тази причина Европа е взела на прицел бензиновите двигатели с директно впръскване. И търси начин да ги прати в историята, като един от обсъжданите вариант е поставяне на задължителни системи против замърсяване.


ДВГ


Двойното впръскване на гориво решава проблема, но е скъпо

Производителите са наясно с решението – внедряване на система за двойно индиректно впръскване на гориво. Тази технология се използва при модели като Toyota GT86 или при 2,5-литровия двигател на Audi. Индиректното впръскване не работи при толкова високи налягания като директното, тъй като инжектира бензин във всмукателния колектор, вместо в горивните камери, което прави сместа с въздуха по-хомогенна и генерира по-ниски емисии на частици.

С други думи, индиректното впръскване се използва за стартиране и първите фази на ускорение, когато генерирането на емисии е най-голямо, т.е. в ниската и средната част на оборотите на двигателя, докато за постигане на максимална мощност при високи обороти се използва директно впръскване.

Проблемът е, че тези две системи са много скъпи за инсталиране в серийни автомобили и, разбира се, това се отразява и на продажната цена на автомобилите. Марките, които сега се занимават с електрификация, хибриди и електротехника, не са готови да харчат повече, отколкото трябва, камо ли за технология, която разбират, че практически е ликвидирана.


0 от 500
  • #18
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    След 10 години ето-терор се оказа че двигателите с моноинжекция от90-те са били по-екологични от днешните?!
  • #17
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    До антиелектрика. Ако поне малко се беше интересувал от темата, дори когато статията е неграмотно написана, щеше да се сетиш, че се говори за приземен озон който е изключително вреден и е част от смога, който отричаш заедно с цялата групичка, че е дело на автомобилите. Приземният озон се получава в последствие от изгорелите газове. с помощта на слънчевите лъчи. От тях също се получават киселинните дъждове, които също са изключително полезни за човека и природата и въобще не унищожават растенията
  • #16
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Сигурно някой бъг е изтрил 10 коментар, в който отговарях на #9 затова ще го възстановя. Дано няма повече "бъгове" #10 Антиелектрика (преди 4 часа) "Хибридният ( преди 12 минути )Това са азбучни истини. .... Само че финните частици са много по-вредни от СО2." Азбучна истина е, че CO2 е абсолютно БЕЗВРЕДЕН за хората. Всъщност всеки човек отделя средно около 1 килограм въглероден диоксид за денонощие.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хейтър ( преди 3 седмици )
    Това са пълни глупости! Преди време имах Митсубиши Спейс Стар gdi от 2000 та година ако са изследвали него може и данните да са верни.
  • #14
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 седмици )
    Само като прочетох това и ми стана ясно колко независими са тези изследвания: "Европа посочва по-голямата токсичност на тези частици, които при излагане на слънчева светлина претърпяват химична реакция и се превръща в замърсители, по-вредни за здравето". Сигурно саждите стават диаманти като ги изложиш на слънчева светлина? Или пък въглеродът става плутоний? По-голяма простотия, скоро не бях чел!
  • #13
    21 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    Европа се управлява от глобалистки либерали, което по същество е ултра комунизъм! За 6 хил години писана история не един и двама са излизали да кажат: "Ние ще направим работещ комунизъм"... само дето никой не е успял! Само германците освобождават 150 000 работника - германско автомобилостроене вече няма да съществува! Европа вече е третия свят, просто на мнозина им е трудно да го асимилират и предпочитат да се носят по инерцията на миналото - то свърши! Скоро ще дойде сметката!
  • #12
    32 rate up comment 2 rate down comment
    Станю Глигана ( преди 3 седмици )
    "Независими изследвания" друг път. Лобита и зелена мафия. Играта е политическа и за много пари. Да не ни излизат от ЕС с тия стари комунистически номера - знаем ги по-добре от тях. И е крайно време да се развърти яко метлата из ЕК, СЕ, ЕП и т.н. Европа има нужда от сериозно управление, което да се захване със сериозна работа. Ако искаме да имаме някакъв шанс срещу Китай, Америка и пр. Тежка криза на лидерство...
  • #11
    18 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    Някой ден ще проумеете какво направи еврофашизма, но ще е твърде късно! Всяка подкрепа за тия престъпни *** е самоубийство и убийство!
  • #10
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Ганьо ( преди 3 седмици )
    На никой от управниците и богатите не им дреме за екология со2 други там прахови частици истината е че качествения лек суров петрол от който се правят горива намаля в световен мащаб всяка година а Европа няма залежи почти всичко е внос. Четете и се информирайте не се оставяйте пак да ви баламосват. Статистиката по отношение на добива на петрол е манипулирана. От тези 113 милиона барела само 70 е лек петрол останалото е нещо което наподобява петрол което е негодно за производство на дизел
  • #9
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Хибридният ( преди 3 седмици )
    Това са азбучни истини. Директното впръскване намалява СО2 емисиите с 1-5%, но увеличава финните частици 2-10 пъти. И фенчетата на немските канцерогенници обясняваха как Приус бил технологично "изостанал", щото не бил с директно впръскване, ха-ха! Само че финните частици са много по-вредни от СО2. А сега лансират електромобили с емисии на финни частици от износване на гуми с 30-100% по-високи заради завишеното тегло.. Безумна история.