IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа си намери извинение да атакува и бензиновите автомобили

Властите в Брюксел смятат, че основна технология е вредна за околната среда

Европа се опитва по всякакви начини да сложи край на традиционното горене. Ако зависеше от властите в Брюксел, решението вече щеше да е взето и електрическите коли щяха да бъдат наложени. Страните членки на ЕС обаче трябва да гласуват на 10 декември какво ще се случи след по-малко от десетилетие. И засега се забелязва сериозен разнобой между тях, но някои със сигурност ще гласуват „за’’.


ДВГ


През последните години преследването на традиционните двигатели с вътрешно горене в Европа е факт. Демонизацията на тази технологична концепция е пълна, като се отхвърля дори възможността да се даде шанс на синтетичните горива и на технологии като водорода. Комисарите в ЕС положиха огромни усилия да изхвърля дизелите, след което се насочиха към plug-in хибридите, чието бъдеще е под въпрос при новите правила за емисии, а сега на прицел са и бензиновите автомобили.

Защо Европа също не иска бензинови двигатели

Властите в Европа се ръководят от независими изследвания, които след това използват, за да атакуват автомобилните производители. Анализ на германски изследователски център е установил, че емисиите на бензиновите автомобили са по-лоши от тези на дизеловите, но не на CO2, а на прахови частици и азотни оксиди. Те се появяват в резултат от технологията за директно впръскване на бензин, която е особено ефективна по отношение на разхода на гориво и емисиите на CO2, но не и при другите вредни показатели.

Производителите са стандартизирали тази технология в бензиновите двигатели заради значителните икономии на гориво, които предлага - до 20% в най-добрите случаи и, най-вече, при ниски и средни обороти на двигателя. Но директно впръскване на атмосферните бензинови мотори практически не съществува, докато при тези с турбо се постига увеличаване на производителността в по-голям диапазон на оборотите на двигателя. В случая има по-плоска крива на въртящия момент и винаги се контролират разхода и емисиите на гориво. Високото налягане, използвано за директно инжектиране на бензин в горивните камери, обаче допринася за генерирането на повече частици, тоест на сажди.

Европа посочва по-голямата токсичност на тези частици, които при излагане на слънчева светлина претърпяват химична реакция и се превръща в замърсители, по-вредни за здравето. Това е повече от важен проблем за автомобилни марки, които не могат да избегнат тези химични реакции и чиито филтри за частици вече не могат да неутрализират. По тази причина Европа е взела на прицел бензиновите двигатели с директно впръскване. И търси начин да ги прати в историята, като един от обсъжданите вариант е поставяне на задължителни системи против замърсяване.


ДВГ


Двойното впръскване на гориво решава проблема, но е скъпо

Производителите са наясно с решението – внедряване на система за двойно индиректно впръскване на гориво. Тази технология се използва при модели като Toyota GT86 или при 2,5-литровия двигател на Audi. Индиректното впръскване не работи при толкова високи налягания като директното, тъй като инжектира бензин във всмукателния колектор, вместо в горивните камери, което прави сместа с въздуха по-хомогенна и генерира по-ниски емисии на частици.

С други думи, индиректното впръскване се използва за стартиране и първите фази на ускорение, когато генерирането на емисии е най-голямо, т.е. в ниската и средната част на оборотите на двигателя, докато за постигане на максимална мощност при високи обороти се използва директно впръскване.

Проблемът е, че тези две системи са много скъпи за инсталиране в серийни автомобили и, разбира се, това се отразява и на продажната цена на автомобилите. Марките, които сега се занимават с електрификация, хибриди и електротехника, не са готови да харчат повече, отколкото трябва, камо ли за технология, която разбират, че практически е ликвидирана.


0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Одобрявате ли забраната за горене на дърва, въглища, парцали, отработено масло и гуми за отопление в градовете? Нима това не е нарушаване на правото на избор? Особено пък дървата, които са екологично гориво с нулев въглероден отпечатък? Не трябва ли да ни задължат всички да се отопляваме на дърва, за да се намали горенето на въглища и природен газ, които имат въглероден отпечатък?
  • #7
    3 rate up comment 18 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Жриците Захариеви. Хайде да видим от кого е платена тази статия, като видим каква страна заема? Дали статията е безпристрастна и лишена от емоции? Или пък в прав текст казва Абе той е убиец ама е от нашите и трябва да го оставят на мира?
  • #6
    5 rate up comment 28 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    То ако беше така, петролните компании са много по-богати и могат да плащат повече на жреците отколкото бедните еколози. На всяко изследване на еколозите, петролните компании можеше да плащат за 10 независими изследвания, които да доказват обратното за да продължат да печелят. Ето Toyota колко хора излъга, че водорода има бъдеще С ПЛАЩАНЕ НА ЖРИЦИ. Някои вече научиха физичните закони и не вярват на Toyota но има и още ВЯРВАЩИ.
  • #5
    37 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    Независимите изследвания са като жриците на любовта - не зависят от конкретен мъж, но зависят от всеки който си плаща. Фактите са доказали, че по зависими от независимите изследвания няма!
  • #4
    28 rate up comment 11 rate down comment
    до долния ( преди 3 седмици )
    Никога бензин не може да птделя повече тпч и азотни оксиди при еквивалентен обем от дизела. Тъпите гейрманци пак се опитват да продават боклучавите дизели които Никой не ще.
  • #3
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Хората в САЩ все още произвеждат атмосферни двигатели с карбуратор за тунингарски и състезателни цели. Гледах едни момчета как от атмосферен V8 6.0 с карбуратор и по два клапана на цилиндър тип пуш род извадиха 800 коня! С достатъчно бензин и обороти всички се постига хаха. Модерните технологии се оказва че въобще не са модерни. Има стари неща които са по добри.
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Не е тайна че най голяма литрова мощност се постига с 2 тактов двигател с карбуратор. 2 тактовите дизели също вадят повече мощност. Едно време хората в САЩ са правили за армията и за разни други машини 12 цилиндрови 2 тактови дизели. Зверове от всякъде. Уникален звук и супер мощност и хиляди нютони въртящ момент още при 800 оборота. Кой ти е мислил за еко и за емисии. Важното е да вади 1200 коня и да върви безотказно при всякакви условия.
  • #1
    30 rate up comment 4 rate down comment
    Хахах кретени ( преди 3 седмици )
    Направиха пълен оборот и се върнаха там от където са тръгнали преди 30 години. 10 пъти си смениха позицията. Първо дизела беше много добър, после стана много лош, сега се оказва че не е чак толкова лош и но пък бензина се оказва гад. Направиха коли с GDI щото било по добро и по еко и сега ще се връщат към индиректното впръскване и моноинжекцията. Няма да се учудя ако след някоя година се върнат и на карбуратори щото някое независимо изследване ще установи че са по добри от инжекционите.