IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа си намери извинение да атакува и бензиновите автомобили

Властите в Брюксел смятат, че основна технология е вредна за околната среда

Европа се опитва по всякакви начини да сложи край на традиционното горене. Ако зависеше от властите в Брюксел, решението вече щеше да е взето и електрическите коли щяха да бъдат наложени. Страните членки на ЕС обаче трябва да гласуват на 10 декември какво ще се случи след по-малко от десетилетие. И засега се забелязва сериозен разнобой между тях, но някои със сигурност ще гласуват „за’’.


ДВГ


През последните години преследването на традиционните двигатели с вътрешно горене в Европа е факт. Демонизацията на тази технологична концепция е пълна, като се отхвърля дори възможността да се даде шанс на синтетичните горива и на технологии като водорода. Комисарите в ЕС положиха огромни усилия да изхвърля дизелите, след което се насочиха към plug-in хибридите, чието бъдеще е под въпрос при новите правила за емисии, а сега на прицел са и бензиновите автомобили.

Защо Европа също не иска бензинови двигатели

Властите в Европа се ръководят от независими изследвания, които след това използват, за да атакуват автомобилните производители. Анализ на германски изследователски център е установил, че емисиите на бензиновите автомобили са по-лоши от тези на дизеловите, но не на CO2, а на прахови частици и азотни оксиди. Те се появяват в резултат от технологията за директно впръскване на бензин, която е особено ефективна по отношение на разхода на гориво и емисиите на CO2, но не и при другите вредни показатели.

Производителите са стандартизирали тази технология в бензиновите двигатели заради значителните икономии на гориво, които предлага - до 20% в най-добрите случаи и, най-вече, при ниски и средни обороти на двигателя. Но директно впръскване на атмосферните бензинови мотори практически не съществува, докато при тези с турбо се постига увеличаване на производителността в по-голям диапазон на оборотите на двигателя. В случая има по-плоска крива на въртящия момент и винаги се контролират разхода и емисиите на гориво. Високото налягане, използвано за директно инжектиране на бензин в горивните камери, обаче допринася за генерирането на повече частици, тоест на сажди.

Европа посочва по-голямата токсичност на тези частици, които при излагане на слънчева светлина претърпяват химична реакция и се превръща в замърсители, по-вредни за здравето. Това е повече от важен проблем за автомобилни марки, които не могат да избегнат тези химични реакции и чиито филтри за частици вече не могат да неутрализират. По тази причина Европа е взела на прицел бензиновите двигатели с директно впръскване. И търси начин да ги прати в историята, като един от обсъжданите вариант е поставяне на задължителни системи против замърсяване.


ДВГ


Двойното впръскване на гориво решава проблема, но е скъпо

Производителите са наясно с решението – внедряване на система за двойно индиректно впръскване на гориво. Тази технология се използва при модели като Toyota GT86 или при 2,5-литровия двигател на Audi. Индиректното впръскване не работи при толкова високи налягания като директното, тъй като инжектира бензин във всмукателния колектор, вместо в горивните камери, което прави сместа с въздуха по-хомогенна и генерира по-ниски емисии на частици.

С други думи, индиректното впръскване се използва за стартиране и първите фази на ускорение, когато генерирането на емисии е най-голямо, т.е. в ниската и средната част на оборотите на двигателя, докато за постигане на максимална мощност при високи обороти се използва директно впръскване.

Проблемът е, че тези две системи са много скъпи за инсталиране в серийни автомобили и, разбира се, това се отразява и на продажната цена на автомобилите. Марките, които сега се занимават с електрификация, хибриди и електротехника, не са готови да харчат повече, отколкото трябва, камо ли за технология, която разбират, че практически е ликвидирана.


0 от 500
  • #38
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Русенец ( преди 3 седмици )
    В нашия град замърсяването на въздуха не идва от колите,а от битовото отопление с дърва и въглища и от промишленото производство.Линамар бившето Монтюпе ни трови от години,преди ни тровеха с хлор румънците от Верахим.
  • #37
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    ОБЕКТИВНО погледнато, докато не им казах че В статията става въпрос за приземен озон, РАЗРЕШАВАХА съвсем различен ПРОБЛЕМ - фините прахови частици от гумите на електромобилите, ЗА КОИТО ВЯРВАХА ЧЕ СТАВА ВЪПРОС В СТАТИЯТА.
  • #36
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    По-добре половинчата информация за да накараш опонента да потърси другата половина, както правя аз, отколкото никаква информация както правят опонентите, които говорят много без да казват нищо. Аз просто задавам правилните въпроси ,на които да потърсят отговора, вместо да им дам отговорът на готово, за да го отрекат, само защото не им харесва. Преди да дам възможните решения от моя гледна точка, първо ги питам Да дефинират Какъв проблем Ще решаваме, защото обикновено И ТОВА НЕ ЗНАЯТ.
  • #35
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Обективно ( преди 3 седмици )
    До Антитрол: Дървената философия не се учи. Тя е вроден талант. Следователно не си се изучил особено. Клъвнал си оттук-оттам и после въртиш половинчати информации като дявол - евангелие.
  • #34
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Ех ако и на вас някой плащаше, за да учите!
  • #33
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Господин полов орган, нима твърдиш че навсякъде се стимулира горенето на въглища и други изкопаеми горива, които допринасят за останалите 90%? Но като говориш за проценти, като всеки един анти математик не си задаваш въпроса ПРОЦЕНТ ОТ КАКВО? Колко процента от замърсяването в големите градове се дължи на транспорта? От какво се предизвиква предимно замърсяването на въздуха и смогът в големите градове? Пак преписваш РЕШЕНИЕТО на НЕПРАВИЛЕН ПРОБЛЕМ. Дефинирай ПРОБЛЕМЪТ?
  • #32
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Обективно ( преди 3 седмици )
    До Гост: Все отнякъде трябва да се финансира за да има достатъчно време да виси тук и да отролва всички статии.
  • #31
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 3 седмици )
    От 10 милионен град като Лондон,умряли 4000 души неясно от какво,може от препиване или от заплес.
  • #30
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Съвременният смог обикновено е предимно от транспортни и индустриални емисии, които взаимодействат в атмосферата СЪС СЛЪНЧЕВИТЕ ЛЪЧИ до образуването на ВТОРИЧНИ ЗАМЪРСИТЕЛИ, които допълнително се смесват с първичните замърсители в атмосферата, образувайки ФОТОХИМИЧЕСКИ СМОГ. Уникална вредна практика е в България есенното палене на стърнища и пустеещи терени, при което със седмици над полята и котловините се застоява смог.
  • #29
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Най-обичам, когато някой за да докаже, че греша, се аргументира като доказателство с точно това което аз съм казал, защото не е разбрал какво му говорят. Тоест потвърждава че сме на едно мнение, НО Е ДОШЪЛ ДА ПСУВА ВЪПРЕКИ ТОВА. С какво твоята версия се различава от моята, Лудория? Продължавам цитата от същото място:"ПЪРВОНАЧАЛНО смогът е предимно резултат от изгарянето на големи количества КАМЕННИ ВЪГЛИЩА, което предизвиква насищане на въздуха с димни частици и СЕРЕН ДИОКСИД. Съвременния ...