IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа си намери извинение да атакува и бензиновите автомобили

Властите в Брюксел смятат, че основна технология е вредна за околната среда

Европа се опитва по всякакви начини да сложи край на традиционното горене. Ако зависеше от властите в Брюксел, решението вече щеше да е взето и електрическите коли щяха да бъдат наложени. Страните членки на ЕС обаче трябва да гласуват на 10 декември какво ще се случи след по-малко от десетилетие. И засега се забелязва сериозен разнобой между тях, но някои със сигурност ще гласуват „за’’.


ДВГ


През последните години преследването на традиционните двигатели с вътрешно горене в Европа е факт. Демонизацията на тази технологична концепция е пълна, като се отхвърля дори възможността да се даде шанс на синтетичните горива и на технологии като водорода. Комисарите в ЕС положиха огромни усилия да изхвърля дизелите, след което се насочиха към plug-in хибридите, чието бъдеще е под въпрос при новите правила за емисии, а сега на прицел са и бензиновите автомобили.

Защо Европа също не иска бензинови двигатели

Властите в Европа се ръководят от независими изследвания, които след това използват, за да атакуват автомобилните производители. Анализ на германски изследователски център е установил, че емисиите на бензиновите автомобили са по-лоши от тези на дизеловите, но не на CO2, а на прахови частици и азотни оксиди. Те се появяват в резултат от технологията за директно впръскване на бензин, която е особено ефективна по отношение на разхода на гориво и емисиите на CO2, но не и при другите вредни показатели.

Производителите са стандартизирали тази технология в бензиновите двигатели заради значителните икономии на гориво, които предлага - до 20% в най-добрите случаи и, най-вече, при ниски и средни обороти на двигателя. Но директно впръскване на атмосферните бензинови мотори практически не съществува, докато при тези с турбо се постига увеличаване на производителността в по-голям диапазон на оборотите на двигателя. В случая има по-плоска крива на въртящия момент и винаги се контролират разхода и емисиите на гориво. Високото налягане, използвано за директно инжектиране на бензин в горивните камери, обаче допринася за генерирането на повече частици, тоест на сажди.

Европа посочва по-голямата токсичност на тези частици, които при излагане на слънчева светлина претърпяват химична реакция и се превръща в замърсители, по-вредни за здравето. Това е повече от важен проблем за автомобилни марки, които не могат да избегнат тези химични реакции и чиито филтри за частици вече не могат да неутрализират. По тази причина Европа е взела на прицел бензиновите двигатели с директно впръскване. И търси начин да ги прати в историята, като един от обсъжданите вариант е поставяне на задължителни системи против замърсяване.


ДВГ


Двойното впръскване на гориво решава проблема, но е скъпо

Производителите са наясно с решението – внедряване на система за двойно индиректно впръскване на гориво. Тази технология се използва при модели като Toyota GT86 или при 2,5-литровия двигател на Audi. Индиректното впръскване не работи при толкова високи налягания като директното, тъй като инжектира бензин във всмукателния колектор, вместо в горивните камери, което прави сместа с въздуха по-хомогенна и генерира по-ниски емисии на частици.

С други думи, индиректното впръскване се използва за стартиране и първите фази на ускорение, когато генерирането на емисии е най-голямо, т.е. в ниската и средната част на оборотите на двигателя, докато за постигане на максимална мощност при високи обороти се използва директно впръскване.

Проблемът е, че тези две системи са много скъпи за инсталиране в серийни автомобили и, разбира се, това се отразява и на продажната цена на автомобилите. Марките, които сега се занимават с електрификация, хибриди и електротехника, не са готови да харчат повече, отколкото трябва, камо ли за технология, която разбират, че практически е ликвидирана.


0 от 500
  • #48
    4 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    Тази за която вече дадоха млрд. ползват ли се десетки години психотроле?!?3 години след най-голямото наливане на евросредства в зарядна инфраструктура,същата е обявена за морално остаряла!Колко е пазараната цена на една съврменна зарядна днес?И защо са нужни още 130К Евро отгоре на бройка?По-голям урсолопитек от теб не знам!Също като баба Урсулита си за субсидии,забрани,наказания,безконтролно харчена на пари!Тези които вземат решения на база "независими" изледвания,дават +130К Евро за зарядна!
  • #47
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Но най-важния въпрос, тези 600 милиона за зарядна инфраструктура която ще се ползва десетки години, за Колко седмици гориво могат да осигурят на Европа? 600 милиона които ще бъдат изкарани от икономиката на Европа и буквално изгорени за няколко седмици във вид на гориво. Тези 600 милиона ще осигурят заплати както за изграждане така и за поддръжка в бъдеще.
  • #46
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    До другия психотрол с никнем на полов орган Порасна ли ти като каза някакви цифри които ще откраднат урсулките и последователите на урсулиците в България? А Да беше казал Колко от тези пари вече са дошли в България след като е изградена една от най-добрите зарядни инфраструктури в Европа на база отношение брой електромобили / брой бързи зарядни станции? Колко струва например зарядната станция на tremol в Търново с няколко колонки и десетина или повече конектора? 170 хиляди евро Ще стигнат ли
  • #45
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    До лудория. Само забрани са ти в главата. Защо на тебе ти забраняват а на мен не ми забраняват да карам дизел? Замислил ли си се? Извинявай за обидата, че те изкарвам че можеш да мислиш. Вие мрази ще те електромобилите вярвате че до 2030 ще са ви накарали да слезете от дизела, А аз пропагандиращия електромобилите твърдя че през 2050 година в България все още ще се карат дизели и електромобилите няма да са повече от 50% от автомобилите по пътищата. Кой е психотролът който манипулира и лъже за пар
  • #44
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 3 седмици )
    Това, което написах за смог-а е, че я се влиея, я не от ДВГ, както се опитваш да ни внушиш обратното. И съответно да се забранят ДВГ автомобилите, на което си фен, въпреки дизела, който ползваш ежедневно. Но... навярно знаеш, че най-много въглища се ползват за производство на ток, който се консумира не само от домакинства, но и от електроколи. И за да намалим този смог, аз предлагам да забраним електромобилите! Даже ако ми дадат малко пари, мога да го докарам от статистика....
  • #43
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Батеее, кой талант е изповръщал тази статия?
  • #42
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Властите в Европа се ръководят от независими изследвания" - Истински ужаст! Колко по-добре щеше да е да се ръководят от зависими, фалшифицирани изследвания, единствената цел на които е да вкарат още милиарди в джобовете на големите корпорации?
  • #41
    6 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    EK одобри безвъзмездна помощ от 600 000 000 Евро (за бавноразвиващия се психотрол с думи шестстотин милиона Евро)за изграждане на 3500 зарядни станции.ЕК отчита,че вече изградените станции не отговарят на актуалните нужди.За справка,ЕК към момента директно е изсипала 1,5 млрд.Евро в зарядна инфраструктура,в които не влизат сумите по отделни държави,чрез национални програми с Евро средстава.По последното финансиране една зарядна ще ни струва 171 428 Евро!Говори ми за екология психотроле!
  • #40
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Чакам старозагорския с големия рук да дойде да каже как ги тровят въглищата целогодишно за да се затвори кръга с изключенията от правилото, които потвърждават правилото. Оня дето живее до вулкана не вярвам да пропусне! Всички на принципа щом някой в Ню Йорк е убил жена си Какво толкова че аз ще удрям по някой шамар на моята всяка вечер. След като не я убивам доказва колко добър човек съм
  • #39
    6 rate up comment 0 rate down comment
    цицореста болярка ( преди 3 седмици )
    При нас е абсолютно същото,стана студено печките димят.От Кроношпан ни замърсяват въздуха допълнително с ФПЧ.