IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

PHEV се оказват толкова замърсяващи, колкото и бензиновите автомобили

Експерти призоваха ЕС да не изключва plug-in хибридите от забраната на ДВГ

Автомобилната индустрия в ЕС настоява plug-in хибридните превозни средства да се считат за въглеродно неутрални, като производителите настояват те да бъдат третирани от властите като „чисти при техонологично нетруалния’’ подход към декарбонизация. Нов анализ на данни за емисиите на 127 000 PHEV обаче показва, че те отделят само 19% по-малко CO2 на км средно от бензиновите и дизеловите автомобили.


Volvo PHEV


Тази стойност е много по-висока от заявената от производителите, а допълнителното консумирано гориво струва на средния шофьор 500 евро годишно, сочи проучването на екологичната група Transport & Environment. Според неправителствата организация като цяло емисиите на PHEV в реални условия са близо 5 пъти по-високи от показаното в официалните тестове WLTP.

В реалния свят plug-in хибридите отделят 135 грама CO2 средно на км, се казва в анализа на T&E, цитиран от Европейската агенция за околна среда (ЕАОС), като всички автомобили в изследването са регистрирани през 2023. За сравнение, бензиновите и дизеловите автомобили отделят 166 грама CO2/км средно.

Двигателите все още работят в електрически режим

Дори когато се движат в електрически режим, двигателите PHEV консумират средно 3 литра бензин на 100 км, показват данните на T&E. В резултат на това те отделят 68 грама CO2/км в електрически режим – 8,5 пъти повече, отколкото твърдят официалните тестове. Това е така, защото електрическите двигатели в PHEV обикновено нямат достатъчна мощност за по-високи скорости или стръмни наклони и двигателят трябва да се включи. Средно двигателят доставя мощност по време на почти една трета от изминатото разстояние в електрически режим.

500 евро допълнително годишно за гориво

PHEV струват на шофьорите си с 500 евро повече годишно, отколкото се твърди, че зареждат и зареждат, поради скрития разход на гориво както в електрически, така и в режим на двигателя за вътрешно гориво.


PHEV


Освен това Plug-in хибридите не само са скъпи за шофиране, но и са по-скъпи за закупуване от чистите алтернативи. Средната продажна цена на PHEV в Германия, Франция и Обединеното кралство през 2025 е 55 700 евро, според Bloomberg Intelligence. Това е с 15 200 евро повече от средната цена на електрически автомобил.

„Plug-in хибридите са един от най-големите минуси в автомобилната история. Те отделят почти толкова, колкото бензиновите автомобили. Дори в електрически режим те замърсяват осем пъти повече, отколкото твърдят официалните тестове. Технологичната неутралност не може да означава пренебрегване на реалността, че дори след десетилетие PHEV никога не са постигнали резултати’’, обяснява Люсиен Матийо, автомобилен директор в T&E.

PHEV с голям пробег отделят повече емисии

Емисиите на PHEV също се увеличават поради тенденцията към по-дълъг електрически пробег, тъй като по-големите батерии утежняват превозните средства и следователно изгарят повече гориво в режим на двигателя. Тези по-тежки превозни средства също консумират повече енергия от по-малките автомобили, когато се движат с батерия. Plug-in хибридите с електрически пробег над 75 км всъщност отделят повече CO2 средно от тези с обхват между 45 и 75 км, показват данните.


Mercedes-Benz GLE


Mercedes-Benz има най-голямата разлика между официалните и реалните си емисии на PHEV, според данните за 2023., като отделя средно 494% повече. Неговият GLE има най-високата разлика в реалните емисии от автомобилите, продадени през тази година, надхвърляйки официалната му стойност с 611%. Другите големи европейски производители на автомобили отделиха около 300% повече от официалните данни.

Европейската автомобилна индустрия иска да й бъде позволено да продава PHEV след крайния срок на ЕС за автомобили с нулеви емисии до 2035 г. Производителите на автомобили също така настояват ЕС да отмени новите начини за измерване на емисиите на хибриди, които показват тяхното по-голямо замърсяване в реални условия. С тях целите пред автомобилните компании стават по-високи, което ги принуждава да продават повече електромобили.


0 от 500
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Николай Йотов ( преди 1 месец )
    Не прочетох до край статията, но всичко до там където четох е ала бала.Имам Kia Sportage PHEV, в града си кара само на ток (62-75км с едно зареждане в зависимост от топло/студено). Тока е от панелите на покрива вкъщи. Реално зареждам бензин един път на 3 месеца като ходим на някоя почивка и гледам да остане за около 100км като се приберем... После 4500км само на ток градско.Ако PHEV не ти пасва на живота - не купуваш такава кола. Осредняването на данните е пълна боза.На далеч караш на ...
  • #46
    0 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Лапсус " НЕ случайно те попитах..."
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Днес случайно те попитах за проблемите и техните решения. Винаги сме били на едно мнение, че зелената сделка е най-голямата измама. Средство за кражба на обществени средства БЕЗ РЕЗУЛТАТ. Неслучайно ви питам КАКЪВ Е ПРОБЛЕМЪТ и КАКВИ СПОРЕД ВАС СА РЕШЕНИЯТА. Но вие сте дошли да псувате, да се оплаквате и да обиждате, а не можете да дефинирате Какъв проблем обсъждате. Дори не можете да си дефинирате предмета на спора, ЗАЩОТО НЕ СПОРИТЕ , А ПСУВАТЕ
  • #44
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Относно линка ти от чат gtp - не видях да си задал въпрос за глобалното затопляне. Не видях доказателства, че въглеродният диоксид не влияе на климата. Не видях доказатества , че 40% покачване на концентрацията на въглеродния диоксид няма никакво влияние върху климата, както вие твърдите. Не видях да отрича, че средногодишното покачване на въглеродния диоксид днес, преди милиони години се е случвало за 1000 години, а не за една и механизмите на планетата са имали 10 века за да реагират
  • #43
    0 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Не е добре да си купуваш чист електромобил, защото трябва да прекарваш пет минути на седмица на зарядната станция, затова е добре да си купиш автомобил който се зарежда по няколко часа ВСЕКИ ДЕН
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Статията потвърждава тезата ми, че това са абсолютно безсмислени автомобили. Вашата теза е че това са най-смислените автомобили, защото електромобилите няма къде да се зареждат веднъж на две седмици, затова е добре да си купиш автомобил който се зарежда всеки ден на зарядна станция.
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    За какво е статията ли? Статията е за абсолютното безсмислие на плъгин хибридите. КАКЪВ Е ПРОБЛЕМЪТ В СТАТИЯТА? Ти от всичко това видя проблем В ЕКОЛОГИЧНОСТТА НА АВТОМОБИЛА. Аз видях ПОВИШЕН РАЗХОД НА ГОРИВО.
  • #40
    0 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Давай сега твоя линк да видим какво си го питал за да ти отговори така? Ако не те е срам де?
  • #39
    0 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Аз нямам какво да крия https://chatgpt.com/share/68f12fc4-ee68-800c-b30d-2799319c77cc
  • #38
    0 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Аз винаги мога да дам линк към дискусията в чат gtp. Знаеш ли В какво се състои? Просто съм му копирал твоите изказвания без да му казвам и думичка. Пробвай! А псевдо зелени като тебе винаги ще има. Колко пъти съм ти казвал че вие антиелектриците сте по-големи еколози от останалите хора? Да си ме чул да започвам разговор за екология? Когато говоря за екология обикновено ви отговарям на вас. Освен това рязко разграничавам мръсен въздух от въглероден диоксид за разлика от вас