IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

PHEV се оказват толкова замърсяващи, колкото и бензиновите автомобили

Експерти призоваха ЕС да не изключва plug-in хибридите от забраната на ДВГ

Автомобилната индустрия в ЕС настоява plug-in хибридните превозни средства да се считат за въглеродно неутрални, като производителите настояват те да бъдат третирани от властите като „чисти при техонологично нетруалния’’ подход към декарбонизация. Нов анализ на данни за емисиите на 127 000 PHEV обаче показва, че те отделят само 19% по-малко CO2 на км средно от бензиновите и дизеловите автомобили.


Volvo PHEV


Тази стойност е много по-висока от заявената от производителите, а допълнителното консумирано гориво струва на средния шофьор 500 евро годишно, сочи проучването на екологичната група Transport & Environment. Според неправителствата организация като цяло емисиите на PHEV в реални условия са близо 5 пъти по-високи от показаното в официалните тестове WLTP.

В реалния свят plug-in хибридите отделят 135 грама CO2 средно на км, се казва в анализа на T&E, цитиран от Европейската агенция за околна среда (ЕАОС), като всички автомобили в изследването са регистрирани през 2023. За сравнение, бензиновите и дизеловите автомобили отделят 166 грама CO2/км средно.

Двигателите все още работят в електрически режим

Дори когато се движат в електрически режим, двигателите PHEV консумират средно 3 литра бензин на 100 км, показват данните на T&E. В резултат на това те отделят 68 грама CO2/км в електрически режим – 8,5 пъти повече, отколкото твърдят официалните тестове. Това е така, защото електрическите двигатели в PHEV обикновено нямат достатъчна мощност за по-високи скорости или стръмни наклони и двигателят трябва да се включи. Средно двигателят доставя мощност по време на почти една трета от изминатото разстояние в електрически режим.

500 евро допълнително годишно за гориво

PHEV струват на шофьорите си с 500 евро повече годишно, отколкото се твърди, че зареждат и зареждат, поради скрития разход на гориво както в електрически, така и в режим на двигателя за вътрешно гориво.


PHEV


Освен това Plug-in хибридите не само са скъпи за шофиране, но и са по-скъпи за закупуване от чистите алтернативи. Средната продажна цена на PHEV в Германия, Франция и Обединеното кралство през 2025 е 55 700 евро, според Bloomberg Intelligence. Това е с 15 200 евро повече от средната цена на електрически автомобил.

„Plug-in хибридите са един от най-големите минуси в автомобилната история. Те отделят почти толкова, колкото бензиновите автомобили. Дори в електрически режим те замърсяват осем пъти повече, отколкото твърдят официалните тестове. Технологичната неутралност не може да означава пренебрегване на реалността, че дори след десетилетие PHEV никога не са постигнали резултати’’, обяснява Люсиен Матийо, автомобилен директор в T&E.

PHEV с голям пробег отделят повече емисии

Емисиите на PHEV също се увеличават поради тенденцията към по-дълъг електрически пробег, тъй като по-големите батерии утежняват превозните средства и следователно изгарят повече гориво в режим на двигателя. Тези по-тежки превозни средства също консумират повече енергия от по-малките автомобили, когато се движат с батерия. Plug-in хибридите с електрически пробег над 75 км всъщност отделят повече CO2 средно от тези с обхват между 45 и 75 км, показват данните.


Mercedes-Benz GLE


Mercedes-Benz има най-голямата разлика между официалните и реалните си емисии на PHEV, според данните за 2023., като отделя средно 494% повече. Неговият GLE има най-високата разлика в реалните емисии от автомобилите, продадени през тази година, надхвърляйки официалната му стойност с 611%. Другите големи европейски производители на автомобили отделиха около 300% повече от официалните данни.

Европейската автомобилна индустрия иска да й бъде позволено да продава PHEV след крайния срок на ЕС за автомобили с нулеви емисии до 2035 г. Производителите на автомобили също така настояват ЕС да отмени новите начини за измерване на емисиите на хибриди, които показват тяхното по-голямо замърсяване в реални условия. С тях целите пред автомобилните компании стават по-високи, което ги принуждава да продават повече електромобили.


0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Ти да видиш. Странно тогава как през Камбрий нивата на СО2 са били 16 пъти над сегашните и температурата е била с 7 градуса повече от сега и следващия период Ордовик, 100 млн години по-късно, пак е имал 16 пъти повече СО2, пък температурата е била само с 2 градуса по-висока? Или пак в НПО-то ще ти кажат да и обясниш, че има забавяне от 100 млн години този път, но видите ли сега само с 0,001% увеличение на СО2, промяната е настъпила вече за някакви си 30 години? Елементарни лъжци сте!
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Преди всяко m беше написано гръцката буква мю, която означава микро, но незнайно защо сайта ги е изтрил. Да се чете микрометра
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Земята излъчва най-много енергия при дължини около 910 m, но това е максимумът на широк спектър (по закона на Планк).CO2 покрива опашката на този спектър и запушва точно прозореца, през който топлината би могла да излезе свободно в космоса.Тоест той не трябва да съвпада с точния пик достатъчно е да блокира една част от лъчението, за да промени енергийния баланс.
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    3. Пиковете на поглъщане на CO2 са при 5 m, а Земята излъчва при 10 mТова е физически грешно не напълно измислено, но силно изкривено.CO2 има няколко линии на поглъщане основните са около:4,3 m (високоенергийна, по-малко важна за земното излъчване)15 m (много силна това е в центъра на инфрачервеното излъчване на Земята!)
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    В Карбон, както вече ти споменах, CO2 спада - започват заледявания.В края на Ордовик след спад на CO2 от 4000 ppm - глобално заледяване.След това отново покачване - затопляне.Тоест връзката е видима, просто не е моментна, защото Земята не е термометър с батерия, а гигантска термална система.
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Промените в CO2 и температурата в геоложки мащаби често имат лаг от 0,5 до 2 милиона години.Това не означава липса на връзка, а че океаните и геохимичните процеси буферират промените.В Карбон, CO2 спада
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    2. През Ордовик, Карбон, Силур няма правопропорционална връзкаВсъщност има но с времево закъснение, защото климатичната система реагира бавнo.Промените в CO
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Така, така - значи сега, когато слънцето с е 6% по-силно, изведнъж не то затопля, а СО2. А съседни периоди като Силур, Карбон и Ордовик, когато нивата на СО2 и температурите са били абсолютно в различна зависимост, пак ли с измислената стъкмистика ще обясниш? Ордовик е бил с 16 пъти повече СО2, а само с 2 градуса по-топъл от сега, Силур пак 16 пъти повече СО2, а с 3 градуса по-топъл, а Карбон имал 3 пъти повече СО2, пък е имало същата температура като сега. В НПО-то не ви ли ги казват тези неща?
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    1. През Криоген СО2 е бил по-висок, но е било по-студеноДа, това е вярно и никой сериозен учен не го отрича.Но причината не е, че CO2 няма значение, а че тогава са действали по-мощни охлаждащи фактори:Слънцето е било с около 6% по-слабо т.е. планетата е получавала ~80 W/м2 по-малко енергия.Континентите са били струпани около екватора и полюса, което е променило албедото (отразяващата способност) повече лед
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    1. През Криоген СО