IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

PHEV се оказват толкова замърсяващи, колкото и бензиновите автомобили

Експерти призоваха ЕС да не изключва plug-in хибридите от забраната на ДВГ

Автомобилната индустрия в ЕС настоява plug-in хибридните превозни средства да се считат за въглеродно неутрални, като производителите настояват те да бъдат третирани от властите като „чисти при техонологично нетруалния’’ подход към декарбонизация. Нов анализ на данни за емисиите на 127 000 PHEV обаче показва, че те отделят само 19% по-малко CO2 на км средно от бензиновите и дизеловите автомобили.


Volvo PHEV


Тази стойност е много по-висока от заявената от производителите, а допълнителното консумирано гориво струва на средния шофьор 500 евро годишно, сочи проучването на екологичната група Transport & Environment. Според неправителствата организация като цяло емисиите на PHEV в реални условия са близо 5 пъти по-високи от показаното в официалните тестове WLTP.

В реалния свят plug-in хибридите отделят 135 грама CO2 средно на км, се казва в анализа на T&E, цитиран от Европейската агенция за околна среда (ЕАОС), като всички автомобили в изследването са регистрирани през 2023. За сравнение, бензиновите и дизеловите автомобили отделят 166 грама CO2/км средно.

Двигателите все още работят в електрически режим

Дори когато се движат в електрически режим, двигателите PHEV консумират средно 3 литра бензин на 100 км, показват данните на T&E. В резултат на това те отделят 68 грама CO2/км в електрически режим – 8,5 пъти повече, отколкото твърдят официалните тестове. Това е така, защото електрическите двигатели в PHEV обикновено нямат достатъчна мощност за по-високи скорости или стръмни наклони и двигателят трябва да се включи. Средно двигателят доставя мощност по време на почти една трета от изминатото разстояние в електрически режим.

500 евро допълнително годишно за гориво

PHEV струват на шофьорите си с 500 евро повече годишно, отколкото се твърди, че зареждат и зареждат, поради скрития разход на гориво както в електрически, така и в режим на двигателя за вътрешно гориво.


PHEV


Освен това Plug-in хибридите не само са скъпи за шофиране, но и са по-скъпи за закупуване от чистите алтернативи. Средната продажна цена на PHEV в Германия, Франция и Обединеното кралство през 2025 е 55 700 евро, според Bloomberg Intelligence. Това е с 15 200 евро повече от средната цена на електрически автомобил.

„Plug-in хибридите са един от най-големите минуси в автомобилната история. Те отделят почти толкова, колкото бензиновите автомобили. Дори в електрически режим те замърсяват осем пъти повече, отколкото твърдят официалните тестове. Технологичната неутралност не може да означава пренебрегване на реалността, че дори след десетилетие PHEV никога не са постигнали резултати’’, обяснява Люсиен Матийо, автомобилен директор в T&E.

PHEV с голям пробег отделят повече емисии

Емисиите на PHEV също се увеличават поради тенденцията към по-дълъг електрически пробег, тъй като по-големите батерии утежняват превозните средства и следователно изгарят повече гориво в режим на двигателя. Тези по-тежки превозни средства също консумират повече енергия от по-малките автомобили, когато се движат с батерия. Plug-in хибридите с електрически пробег над 75 км всъщност отделят повече CO2 средно от тези с обхват между 45 и 75 км, показват данните.


Mercedes-Benz GLE


Mercedes-Benz има най-голямата разлика между официалните и реалните си емисии на PHEV, според данните за 2023., като отделя средно 494% повече. Неговият GLE има най-високата разлика в реалните емисии от автомобилите, продадени през тази година, надхвърляйки официалната му стойност с 611%. Другите големи европейски производители на автомобили отделиха около 300% повече от официалните данни.

Европейската автомобилна индустрия иска да й бъде позволено да продава PHEV след крайния срок на ЕС за автомобили с нулеви емисии до 2035 г. Производителите на автомобили също така настояват ЕС да отмени новите начини за измерване на емисиите на хибриди, които показват тяхното по-голямо замърсяване в реални условия. С тях целите пред автомобилните компании стават по-високи, което ги принуждава да продават повече електромобили.


0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Всъщност нарочно ти отговорих, въпреки че нямаше практически смисъл да обсъждаме проблемите на земята преди милиони години. ОЩЕ В НАЧАЛОТО ПОПИТАХ КАКВИ СА РЕШЕНИЯТА СПОРЕД ВАС? Или пак НЯМАТЕ МНЕНИЕ ПО ТЕМАТА, и затова не може да ви се затвори устата. Когато някой ви каже че две плюс две четири А вие го псувате че греши. Никога не му го отговаряте колко според вас е ПРАВИЛНОТО РЕШЕНИЕ. Обяснявате му колко е глупав, как греши че ползва чат gtp, калкулатор или учебник за първи клас и Уикипедия
  • #26
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Е така де, не е лошо и вие да го ползвате за всяко публикуване на коментар. Тогава няма да се излагате че 500 км пробег всъщност било според вас много повече от 650 км. Или и това е пропаганда, която математиците от нпо преди хилядолетия са измислили за да рушат опорните точки на антиелектриците днес. Математиката и физиката са най-голямата пропаганда! Нали? Най-големите врагове на антиелектриците.
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Заради глобалното затопляне,тази зима мисля да сложа зимните гуми по рано.
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 1 месец )
    Тротинетка, от далече ти личи че нямаш понятие от това което пишеш, а само рецитираш чатджипити, който е претъпкан с пропагандни внушения. Спорът с тебе си е чиста загуба на време.
  • #23
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    4. 100 милиона години срещу 30 годиниКлиматичната система реагира пропорционално на скоростта на промяната.В миналото CO2 се е покачвал с 12 ppm на 1000 години.Сега 23 ppm на година.Тоест ние го правим хиляди пъти по-бързо.Затова и ефектът се вижда в рамките на десетилетия, не на епохи.
  • #22
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    3. Как така сега 0,001% CO2 променя климата за 30 години?Това е най-честата грешка в логиката на скептиците - да гледат проценти, а не енергия.Разликата от 0,03% - 0,04% означава +120 ppm.Това добавя около 2 W/м2 радиационен форсинг към повърхността на планетата.Или казано по-просто: Земята сега задържа еквивалента на 400 000 атомни бомби тип Хирошима топлина всеки ден повече, отколкото излъчва.Фактът, че числото изглежда малко в проценти, няма значение в енергийния ...
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Т.е. не CO2 е престанал да действа,а други процеси са го надделели временно.Когато тези фактори изчезват, климатът се връща към CO2-зависимото равновесие.(И точно това се вижда след края на Ордовик рязко затопляне.)
  • #20
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    2. През Ордовик (около 100 млн. години по-късно) Да, пак има високи нива на CO2( !4000-4500 ppm), но температурата е по-ниска.Това се дължи не на магия, а на:масивни континенти близо до Южния полюс, което е увеличило отражението на светлината (албедото);силна океанска циркулация, изтегляща топлина от тропиците;вероятно по-високи нива на серен аерозол и прах (вулканична активност).Т.е. не CO
  • #19
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Прекрасен пример за това как се смесват правилни числа с напълно грешни изводи. 1. Да, през Камбрий СО2 е бил ~16 пъти над сегашните нива (около 6000 ppm).И да - тогава е било около 7 градуса по-топло от днес.Това потвърждава, а не опровергава ролята на CO2.Но антиелектрика пропуска най-важното:през Камбрий слънцето е светело с около 5% по-слабо (т.е. 6570 W/м2 по-малко енергия на квадратен метър).Без този екстремно висок CO2 тогавашната Земя би била замръзнала топка.
  • #18
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Прекрасен пример за това как се смесват правилни числа с напълно грешни изводи. 1. Да, през Камбрий СО