IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето и плъг-ин хибрида с най-голяма батерия в света

Луксозният Zeekr 9X има 1381 к.с. и прилича на Rolls-Royce

Zeekr - премиум марката, която е част от галактиката Geely, пусна първия си неелектрически модел - 9X. Това е голям плъг-ин хибриден SUV, който има дизайн на Rolls-Royce и ще бъде представен официално в края на месеца на автомобилното изложение в Чънду.


Zeekr 9X


Засега не са известни голяма част от характеристиките на автомобила, но неговата сила със сигурност е батерията, тъй като според капацитета тя е по-близо до тази на чисто електрическо превозно средство, отколкото до тази на хибрид. Да, това е най-голямата батерия, монтиран някога на плъг-ин хибриден модел

Zeekr 9X е 5,2-метров SUV, широк малко над 2 метра и висок 1.82 метра. Междуосието е супер щедро - почти 3,2 метра, което позволява огромно вътрешно пространство, а теглото надвишава 3 тона тегло. То се дължи до голяма степен степен именно на батерията, която е разположена в новата модулна платформа GEE-S от Geely.


Zeekr 9X


Батерията е направена от CATL и ще се предлага за 9X в два различни капацитета - 55.1 kWh и 70 kWh, като и двата са огромни предвид настоящите стандарти за презареждащи се хибридни автомобили. Според компанията по-големият би позволил пробег в 100% електрически режим от малко над 300 км според цикъла на хомологация на CLTC, като ще бъде презареден при изключителната мощност от 420 kW благодарение на архитектурата 900V. Пълненето от 20 до 80% отнема само 9 минути.

Като плъг-ин хибрид колата разполага и с термичен двигател. Под капака на Zeekr 9X има 2,0-литров мотор с 275 к.с. и термична ефективност от 46% - още един елемент, върху който компанията се фокусира много. Разходът на гориво на този двигател е с 10% по-нисък от този на 1,5-литровия мотор, който повечето китайски марки използват за своите хибридни модели. Съвкупната мощност на задвижващата система е 1381 к.с., ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,1 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч.


Zeekr 9X


Все още няма яснота дали Zeekr 9X някога ще пристигне в Европа, а стартът на продажбите в Китай е планира за третото тримесечие на тази година. Очакванията са за цени между 600 000 и 900 000 юана, което прави 72 000-108 000 евро при сегашния обменен курс.


0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Между другото още чакам линк към дискусията ? За разлика от вас, аз нося на градивна критика
  • #33
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Като го питаш не забравяй да му напомниш че това е копие на rolls-royce, да видим дали в този случай ефективността е от първостепенно значение?
  • #32
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А нали видя за тебе какво каза по същия начин? Хайде цитирай му всичко каквото съм казал в тази тема да видим дали по някакъв начин противоречи на това което ти си казал? Или отново си съгласен на 100% с мен но казваш че не е вярно?
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    И преди да даваш съвети за ChatGTP вземи се научи да го ползваш,защото от това което дрънкаш,си личи че го ползваш просто като оптимизирана търсачка и преводач,които прото ти помагат да бълваш повече глупости в минута!Щом не се сещаш как съм го накарал да ти анализи психиката чрез линкове от статиите и насочване кои са твоите коментари,само доказваш колко си бос в още една тема!Няма нужда да го питам "Митичния луд ли?" това е световно известен факт.
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Имаш нужда от ефективна комбинирана работа между батерията и ДВГто,така,че в града да идеш до офиса или да закараш децата основно на ток,да зареждаш от офиса,къщата когато искаш,без да ти пука колко,на дълъг път батерията да ти сваля разхода на бензин,а когато нямаш ток,колата все пак да ти харчи колкото чисто ДВГ!Аутлендъра прави точно това и съм супер доволен!Един ден,батериите като имат достатъчно плътност при сегашния обем и кг. да вдигнат пробега от 80 на 200,добре дошло.3т хибрид е глупост
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Поредната китайска чорба "да сложим от всичко по много" и жълтогъзоблизеца пак избухнал с мъдрости,без 5км да е карал plug-in хибрид.Идята на тези коли е да предложат най-доброто от свата свята при най-ниска цена на зареждане!Т.е. ОТ ВКЪЩИ!Няма смисъл от нещо което е неефективно на ток,неефективно на бензин,а тежи като огромен SUV с 120КВч батерия!Преди 4 месеца купихме два нови Аутлендъра за фирмата и натрупах достатъчно опит за да тъврдя,че plug-in хибрида няма нужда от батерия като електричка
  • #28
    3 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А изкуствения интелект е инструмент с който да проверяваш естествения си интелект. Постоянно ви препоръчвам да го ползвате преди да публикувате мнение като му го напишете. Ако правите тази проверка всеки път преди писане на мнение няма да публикувате нито едно. Пробвай някой път. Безплатно е и не боли (физически)
  • #27
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И за да не бягаме от контекста - китайците изпреварили ли са технологично всички западни автомобилни компании взети заедно, когато говорим за електромобили батерии и зареждане? Колкото и да заравяте главата в пясъка, мегаватовото зареждане е вече по улиците . Именно бързото и евтино зареждане на електромобилите които са по-евтини от автомобил с ДВГ и хилядите мегаватови зарядни станции е причината за бума на продажби на електромобили в Китай. Очевидно не е огромните 2000 евро субсидия
  • #26
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ти колко колонки за зареждане на болиди от Формула 1 си виждал по магистралата? Абсолютно по същата причина по магистралите няма мегаватови зарядни станции. Защото тази технология е от преди два месеца и както виждаш не можеш да ми кажеш дори един електромобил с поне 420 киловата зареждане, въпреки че аз мога да ти посоча 400 киловата зарядна станция в България където да го зареждаш. Тоест инфраструктурата ще изпревари електромобилите, КОИТО ОЩЕ ГИ НЯМА в продуктовата гама на западните производ
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И защо смяташ, че едното изключва другото? Какво пречи да си зареждаш от контакта в 0 90% от времето когато не караш rolls-royce повече от 200 км дневно, А като тръгнеш на път да го зареждаш за 9 минути на всеки 200 км, по-точно шофьорът ти да го зарежда докато ти изтръскаш оная работа дето ти е пораснала като си купил ройса. И да знаеш разходът на ток е изключително важен за собственика на всеки rolls-royce. Затова си я купуват и бензиновите които харчат само 30 на 100. Логиката ти е Желязна