IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето и плъг-ин хибрида с най-голяма батерия в света

Луксозният Zeekr 9X има 1381 к.с. и прилича на Rolls-Royce

Zeekr - премиум марката, която е част от галактиката Geely, пусна първия си неелектрически модел - 9X. Това е голям плъг-ин хибриден SUV, който има дизайн на Rolls-Royce и ще бъде представен официално в края на месеца на автомобилното изложение в Чънду.


Zeekr 9X


Засега не са известни голяма част от характеристиките на автомобила, но неговата сила със сигурност е батерията, тъй като според капацитета тя е по-близо до тази на чисто електрическо превозно средство, отколкото до тази на хибрид. Да, това е най-голямата батерия, монтиран някога на плъг-ин хибриден модел

Zeekr 9X е 5,2-метров SUV, широк малко над 2 метра и висок 1.82 метра. Междуосието е супер щедро - почти 3,2 метра, което позволява огромно вътрешно пространство, а теглото надвишава 3 тона тегло. То се дължи до голяма степен степен именно на батерията, която е разположена в новата модулна платформа GEE-S от Geely.


Zeekr 9X


Батерията е направена от CATL и ще се предлага за 9X в два различни капацитета - 55.1 kWh и 70 kWh, като и двата са огромни предвид настоящите стандарти за презареждащи се хибридни автомобили. Според компанията по-големият би позволил пробег в 100% електрически режим от малко над 300 км според цикъла на хомологация на CLTC, като ще бъде презареден при изключителната мощност от 420 kW благодарение на архитектурата 900V. Пълненето от 20 до 80% отнема само 9 минути.

Като плъг-ин хибрид колата разполага и с термичен двигател. Под капака на Zeekr 9X има 2,0-литров мотор с 275 к.с. и термична ефективност от 46% - още един елемент, върху който компанията се фокусира много. Разходът на гориво на този двигател е с 10% по-нисък от този на 1,5-литровия мотор, който повечето китайски марки използват за своите хибридни модели. Съвкупната мощност на задвижващата система е 1381 к.с., ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,1 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч.


Zeekr 9X


Все още няма яснота дали Zeekr 9X някога ще пристигне в Европа, а стартът на продажбите в Китай е планира за третото тримесечие на тази година. Очакванията са за цени между 600 000 и 900 000 юана, което прави 72 000-108 000 евро при сегашния обменен курс.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    това са хибриди от последователен тип при които двг завърта генератор който захранва електрическите двигатели и няма механична връзка като идеята е движение на автомобила с висока скорост и за да не се изчерпва ресурса на батерията двг да задвижва генератора който да произвежда електрони и автомобила да има огромен автономен пробег и пътуващите да са независими от зарядната инфраструктура защото на никой не му се чака с часове и да си планира маршрута съобразно местоположението на зарядните
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 3 месеца )
    Реално, всяка една батерия, без значение мощността на зарядната станция, ползва максимална скоростна зареждане в не повече от 60% от времето на зареждане, ако изобщо максималната скорост на конкретната зарядна е налична към конкретния момент! Ама от къде да знаеш? На колонките за дизел тези неща не се случват!
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 3 месеца )
    "Тази подготовка на батерията на зарядната станция ли става?" - ами точно на зарядната станция става и трае различно в зависимост от температурата около колата! Ето че доказа колко си невеж! Повече ако обичаш, за батерии спри да говориш! Нямаш си идея от основни, фундаментални неща от практиката! Не само има период на подготовка на зареждане през което батерията не се зарежда с пълна мощност, но има и период на подготовка за изключване, през който се случва същото!
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Сега следващия номер на антиелектриците - да се правят че не са чули въпроса и да не му отговарят дори да го зададеш 10 пъти. Пак да те питам, автомобилът на кой западен производител с или без подгряване и подготовка на батерията може да зарежда с 420 kW? Обърни внимание че те питам за електромобил който сравнявам с китайски хибрид, който има 800 v архитектура и зарежда за 9 минути от 20 до 80%. КИТАЙСКИ ХИБРИД.
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А да кажеш че тази решетка по никакъв начин не влияе на пробега, дори няма какво да го коментирам. Аз поне като не знам нещо питам, Не че не мога да питам и чат gtp но поне да се чувстваш полезен. Онази kia Наистина ли е дълга 5,20 и тежи три тона? На магистралата ли харчи 19 ? Или пакще правим сравнение като твоя автомобил се движи с 67 км а този който плюеш на магистралата? Изтъркаха ви се номерата. Както номера да ми вкарваш думи в устата които никога не съм говорил - ефективност.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Тази подготовка на батерията на зарядната станция ли става? Стоиш 30 минути да се подгрее батерията и след това включваш за девет минути да заредиш за 9 минути, защото иначе ще трябва да си губиш времето да чакаш цели 20 минути за същото ако не си подгрел батерията? Това само на антиелектрик антимислител може да му дойде на ума да го даде като аргумент!
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 3 месеца )
    И скоростта на зареждането на батерията няма никакво значение електричка ли е, плъгин ли е. На плъгините по презумция на слагат най-бързото зареждане, просто защото няма смисъл да се вдига цената с нещо от което няма нужда. Второ - ако някога си зареждал батерия в кола, щеше да знаеш че от 20-80% 50квч батерия за 9мин в реални условия няма как да стане, заради времето нужно за подготовка на батерията. Ама си дрънкай глупости, отива ти!
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 3 месеца )
    Обърнах внимание, че като размери и тегло е колкото една Киа EV9 ама Киата харчи 19квч/100км ! Това, че са направили решетката като на Ролс Ройс, не го прави Ролс Ройс! Има доста по-големи SUV, най-вече в Америка, които имат много по-нисък разход от това недоразумение! Вместо да продължаваш да ръсиш небивалици, вземи си активирай "критичното мислене" и провери малко, преди да хвалиш жълтурите и да плюеш западните производители!
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Относно разхода, обърнали внимание на размерите формата и теглото на този автомобил, с който искат да конкyрират rolls-royce? 5,2 метра дължина 3 тона тегло празен и аеродинамика на тухла. Ти колко искаш да харчи? Колко харчи един rolls-royce? Любимите ви 4 на 100 ? Ако беше вложил онова действие мислене, преди да извършиш действието писане, можеше да си спестиш коментара и излагането в опит да се заядеш с мен. Този път не ти се получи, но следващия път ПОМИСЛИ, ПРЕДИ да пишеш.
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Намери се кой да говори за мислене. То за да ме разбереш, първо трябваше да помислиш. Хайде ако включиш и този процес да се върнеш да прочетеш мнението ми и да посочиш къде съм говорил за ефективност? Цялото ми мнение е базирано на 420 киловата зареждане за 9 минути и то на плъгин хибрид.