IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето и плъг-ин хибрида с най-голяма батерия в света

Луксозният Zeekr 9X има 1381 к.с. и прилича на Rolls-Royce

Zeekr - премиум марката, която е част от галактиката Geely, пусна първия си неелектрически модел - 9X. Това е голям плъг-ин хибриден SUV, който има дизайн на Rolls-Royce и ще бъде представен официално в края на месеца на автомобилното изложение в Чънду.


Zeekr 9X


Засега не са известни голяма част от характеристиките на автомобила, но неговата сила със сигурност е батерията, тъй като според капацитета тя е по-близо до тази на чисто електрическо превозно средство, отколкото до тази на хибрид. Да, това е най-голямата батерия, монтиран някога на плъг-ин хибриден модел

Zeekr 9X е 5,2-метров SUV, широк малко над 2 метра и висок 1.82 метра. Междуосието е супер щедро - почти 3,2 метра, което позволява огромно вътрешно пространство, а теглото надвишава 3 тона тегло. То се дължи до голяма степен степен именно на батерията, която е разположена в новата модулна платформа GEE-S от Geely.


Zeekr 9X


Батерията е направена от CATL и ще се предлага за 9X в два различни капацитета - 55.1 kWh и 70 kWh, като и двата са огромни предвид настоящите стандарти за презареждащи се хибридни автомобили. Според компанията по-големият би позволил пробег в 100% електрически режим от малко над 300 км според цикъла на хомологация на CLTC, като ще бъде презареден при изключителната мощност от 420 kW благодарение на архитектурата 900V. Пълненето от 20 до 80% отнема само 9 минути.

Като плъг-ин хибрид колата разполага и с термичен двигател. Под капака на Zeekr 9X има 2,0-литров мотор с 275 к.с. и термична ефективност от 46% - още един елемент, върху който компанията се фокусира много. Разходът на гориво на този двигател е с 10% по-нисък от този на 1,5-литровия мотор, който повечето китайски марки използват за своите хибридни модели. Съвкупната мощност на задвижващата система е 1381 к.с., ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,1 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч.


Zeekr 9X


Все още няма яснота дали Zeekr 9X някога ще пристигне в Европа, а стартът на продажбите в Китай е планира за третото тримесечие на тази година. Очакванията са за цени между 600 000 и 900 000 юана, което прави 72 000-108 000 евро при сегашния обменен курс.


0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 3 месеца )
    Какъв е смисъла от толкова голяма батерия което осигурява пробег под 200км по WLTP? Това са 30квч на 100км!!!! Ще се движи повече от времето на ток ама друг път. И зле програмирания тролбот прочел недопрочел тръгна да хвали "ефективност" и зареждане на нещо което в реалния живот ще харчи 30квч/100км ток + 10л/100 бензин. Хибриденидиот - ограничен като мисли, ограничен като не мисли
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 1 - и още една кола която няма да си купиш. Даже няма да я видиш на живо
  • #2
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    преди 5 години като измислиха zeekr ми беше някак забавно но вече не е китайците са друго човечество
  • #1
    3 rate up comment 13 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ето това вече е смислен плъгин хибрид, който не прави компромис с нищо и се зарежда два-три пъти по-бързо от чистите електромобили на повечето европейски производители, които после се чудят защо не им искат техните електромобили ... "Батерията е направена от CATL - 55.1 kWh и 70 kWh, ... малко над 300 км ... като ще бъде презареден при изключителната мощност от 420 kW благодарение на архитектурата 900V. Пълненето от 20 до 80% отнема само 9 минути."