IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

PHEV се оказват толкова замърсяващи, колкото и бензиновите автомобили

Експерти призоваха ЕС да не изключва plug-in хибридите от забраната на ДВГ

Автомобилната индустрия в ЕС настоява plug-in хибридните превозни средства да се считат за въглеродно неутрални, като производителите настояват те да бъдат третирани от властите като „чисти при техонологично нетруалния’’ подход към декарбонизация. Нов анализ на данни за емисиите на 127 000 PHEV обаче показва, че те отделят само 19% по-малко CO2 на км средно от бензиновите и дизеловите автомобили.


Volvo PHEV


Тази стойност е много по-висока от заявената от производителите, а допълнителното консумирано гориво струва на средния шофьор 500 евро годишно, сочи проучването на екологичната група Transport & Environment. Според неправителствата организация като цяло емисиите на PHEV в реални условия са близо 5 пъти по-високи от показаното в официалните тестове WLTP.

В реалния свят plug-in хибридите отделят 135 грама CO2 средно на км, се казва в анализа на T&E, цитиран от Европейската агенция за околна среда (ЕАОС), като всички автомобили в изследването са регистрирани през 2023. За сравнение, бензиновите и дизеловите автомобили отделят 166 грама CO2/км средно.

Двигателите все още работят в електрически режим

Дори когато се движат в електрически режим, двигателите PHEV консумират средно 3 литра бензин на 100 км, показват данните на T&E. В резултат на това те отделят 68 грама CO2/км в електрически режим – 8,5 пъти повече, отколкото твърдят официалните тестове. Това е така, защото електрическите двигатели в PHEV обикновено нямат достатъчна мощност за по-високи скорости или стръмни наклони и двигателят трябва да се включи. Средно двигателят доставя мощност по време на почти една трета от изминатото разстояние в електрически режим.

500 евро допълнително годишно за гориво

PHEV струват на шофьорите си с 500 евро повече годишно, отколкото се твърди, че зареждат и зареждат, поради скрития разход на гориво както в електрически, така и в режим на двигателя за вътрешно гориво.


PHEV


Освен това Plug-in хибридите не само са скъпи за шофиране, но и са по-скъпи за закупуване от чистите алтернативи. Средната продажна цена на PHEV в Германия, Франция и Обединеното кралство през 2025 е 55 700 евро, според Bloomberg Intelligence. Това е с 15 200 евро повече от средната цена на електрически автомобил.

„Plug-in хибридите са един от най-големите минуси в автомобилната история. Те отделят почти толкова, колкото бензиновите автомобили. Дори в електрически режим те замърсяват осем пъти повече, отколкото твърдят официалните тестове. Технологичната неутралност не може да означава пренебрегване на реалността, че дори след десетилетие PHEV никога не са постигнали резултати’’, обяснява Люсиен Матийо, автомобилен директор в T&E.

PHEV с голям пробег отделят повече емисии

Емисиите на PHEV също се увеличават поради тенденцията към по-дълъг електрически пробег, тъй като по-големите батерии утежняват превозните средства и следователно изгарят повече гориво в режим на двигателя. Тези по-тежки превозни средства също консумират повече енергия от по-малките автомобили, когато се движат с батерия. Plug-in хибридите с електрически пробег над 75 км всъщност отделят повече CO2 средно от тези с обхват между 45 и 75 км, показват данните.


Mercedes-Benz GLE


Mercedes-Benz има най-голямата разлика между официалните и реалните си емисии на PHEV, според данните за 2023., като отделя средно 494% повече. Неговият GLE има най-високата разлика в реалните емисии от автомобилите, продадени през тази година, надхвърляйки официалната му стойност с 611%. Другите големи европейски производители на автомобили отделиха около 300% повече от официалните данни.

Европейската автомобилна индустрия иска да й бъде позволено да продава PHEV след крайния срок на ЕС за автомобили с нулеви емисии до 2035 г. Производителите на автомобили също така настояват ЕС да отмени новите начини за измерване на емисиите на хибриди, които показват тяхното по-голямо замърсяване в реални условия. С тях целите пред автомобилните компании стават по-високи, което ги принуждава да продават повече електромобили.


0 от 500
  • #37
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Лъжец. копираш само каквото ти изнася, но ето какво казва твоя любим ChatGPT: Климатгейт не беше просто технически скандал. Той извади на повърхността именно този проблем че в основата на климатичната политика стои консенсус, в който има елементи на самоподдържащ се институционален интерес, а не чисто научна прозрачност. С други думи:
  • #36
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Вашите решения винаги са били да псувате шефа, жената, децата, колегите, съседите, правителството, Урсула, Тръмп, Путин, Си, volkswagen, Toyota, немците, японците, руснаците, китайците, слънцето, вятъра, дъжда топлото време, студеното време всичко и всички. Това са ви решенията. Какви решения можете да дадете след като дори не можете да дефинирате проблемите. ПРОСТО ГИ ОТРИЧАТЕ, ЧЕ СЪЩЕСТВУВАТ И ГИ ИГНОРИРАТЕ. Основният аргумент е АЗ ХАРЕСВАМ, не ми го взимай.
  • #35
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    И какви са глупостите? Че времето на електромобилите още не е дошло? Че електромобилите са неподходящи за над 90% от шофьорите в днешно време заради всичките им недостатъци? Че е пълна глупост да се ограничават ДВГ защото отделяли въглероден диоксид, а още по-голяма глупост да произвеждаш синтетично гориво или биогориво вместо много по-евтино просто да събират въглеродният диоксид от въздуха и да не го връщат повече, като дори въглеродния отпечатък може да стане отрицателен? КАКВИ СА ТВОИТЕ РЕШЕ
  • #34
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 33 - " КАКЪВ Е ПРОБЛЕМА И КАКВО Е НЕГОВОТО РЕШЕНИЕ" - Проблемът си ти и решението е да спреш да пълниш коментарите с едни и същи глупости
  • #33
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    И както винаги просто те помолих за собственото ти мнение КАКЪВ Е ПРОБЛЕМА И КАКВО Е НЕГОВОТО РЕШЕНИЕ. Толкова ли ти е сложно да отговориш? Знаеш моето мнение по въпроса какво е. Нужно ли е да ти го повтарям до втръсване? Даже остатъка от коментара ще ми стигне - НЕ Е НУЖНО ДА СПИРАМЕ ДВГ ИЛИ ОЩЕ ПО-ГОЛЯМАТА ГЛУПОСТ - СИНТЕТИЧНИ ГОРИВА ОТ ВОДОРОД. ДОСТАТЪЧНО Е С ИЗЛИШНАТА ЕНЕРГИЯ ДА УЛАВЯМЕ ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД ОТ ВЪЗДУХА. ТОЧКА. Даже ми останаха 70 знака.
  • #32
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Цитирането на чат gtp ви пречи. Цитирането на Уикипедия ви пречи. Цитирането на физични закони ви пречи. Дори споменаването че 500 всъщност е по-малко от 650 а не повече както твърдите, също ви пречи. цитирането на истината ви пречи. Цитирането на реалността ви пречи. Дори ваши цитати казани преди време също ви пречат. Всъщност има ли нещо което не ти пречи? Имам ли полезен ход? Щом казването на "добър ден и твърдението че две плюс две прави четири ти пречи? Пак си помисли кого му плащат?
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Лъжа, от Рено казаха че техните хибриди с батерия от тротинетка се движат през 80 % от времето на ток.
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    По това време съм ходил на евтино море в Анталия,сега мисля да вадя ските.
  • #29
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Заради глобалното затопляне на 2 октомври валя сняг по високите места, като прохода Петрохан.
  • #28
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Ама защо така спря да го цитираш този ChatGPT? Да не ти каза нещо което бе ти изнася, а? Нямало да отговаря, а плюсна 15 коментара. И кой сега те обижда, като просто отбелязвам, че си личи как работиш в НПО?