IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа си намери извинение да атакува и бензиновите автомобили

Властите в Брюксел смятат, че основна технология е вредна за околната среда

Европа се опитва по всякакви начини да сложи край на традиционното горене. Ако зависеше от властите в Брюксел, решението вече щеше да е взето и електрическите коли щяха да бъдат наложени. Страните членки на ЕС обаче трябва да гласуват на 10 декември какво ще се случи след по-малко от десетилетие. И засега се забелязва сериозен разнобой между тях, но някои със сигурност ще гласуват „за’’.


ДВГ


През последните години преследването на традиционните двигатели с вътрешно горене в Европа е факт. Демонизацията на тази технологична концепция е пълна, като се отхвърля дори възможността да се даде шанс на синтетичните горива и на технологии като водорода. Комисарите в ЕС положиха огромни усилия да изхвърля дизелите, след което се насочиха към plug-in хибридите, чието бъдеще е под въпрос при новите правила за емисии, а сега на прицел са и бензиновите автомобили.

Защо Европа също не иска бензинови двигатели

Властите в Европа се ръководят от независими изследвания, които след това използват, за да атакуват автомобилните производители. Анализ на германски изследователски център е установил, че емисиите на бензиновите автомобили са по-лоши от тези на дизеловите, но не на CO2, а на прахови частици и азотни оксиди. Те се появяват в резултат от технологията за директно впръскване на бензин, която е особено ефективна по отношение на разхода на гориво и емисиите на CO2, но не и при другите вредни показатели.

Производителите са стандартизирали тази технология в бензиновите двигатели заради значителните икономии на гориво, които предлага - до 20% в най-добрите случаи и, най-вече, при ниски и средни обороти на двигателя. Но директно впръскване на атмосферните бензинови мотори практически не съществува, докато при тези с турбо се постига увеличаване на производителността в по-голям диапазон на оборотите на двигателя. В случая има по-плоска крива на въртящия момент и винаги се контролират разхода и емисиите на гориво. Високото налягане, използвано за директно инжектиране на бензин в горивните камери, обаче допринася за генерирането на повече частици, тоест на сажди.

Европа посочва по-голямата токсичност на тези частици, които при излагане на слънчева светлина претърпяват химична реакция и се превръща в замърсители, по-вредни за здравето. Това е повече от важен проблем за автомобилни марки, които не могат да избегнат тези химични реакции и чиито филтри за частици вече не могат да неутрализират. По тази причина Европа е взела на прицел бензиновите двигатели с директно впръскване. И търси начин да ги прати в историята, като един от обсъжданите вариант е поставяне на задължителни системи против замърсяване.


ДВГ


Двойното впръскване на гориво решава проблема, но е скъпо

Производителите са наясно с решението – внедряване на система за двойно индиректно впръскване на гориво. Тази технология се използва при модели като Toyota GT86 или при 2,5-литровия двигател на Audi. Индиректното впръскване не работи при толкова високи налягания като директното, тъй като инжектира бензин във всмукателния колектор, вместо в горивните камери, което прави сместа с въздуха по-хомогенна и генерира по-ниски емисии на частици.

С други думи, индиректното впръскване се използва за стартиране и първите фази на ускорение, когато генерирането на емисии е най-голямо, т.е. в ниската и средната част на оборотите на двигателя, докато за постигане на максимална мощност при високи обороти се използва директно впръскване.

Проблемът е, че тези две системи са много скъпи за инсталиране в серийни автомобили и, разбира се, това се отразява и на продажната цена на автомобилите. Марките, които сега се занимават с електрификация, хибриди и електротехника, не са готови да харчат повече, отколкото трябва, камо ли за технология, която разбират, че практически е ликвидирана.


0 от 500
  • #28
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Психотрола може да ходи с противогаз, тъкмо ще изглежда по красив и умен.
  • #27
    9 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    В световен мащаб автомобилите допринасят за под 10% от световното замърсяване с CO2 и едва 1% от световното замърсяване с финни прахови частици.Които до скоро уж бяха основния здравен проблем.СТАТИСТИЧЕСКИ,психотроле,е доказано,че общото замърсяване на въздуха с каквито окиси се сетиш в различните държави,от коли е между 10 и 14%.Айде да обясни защо фиксацията е върху тези 14%,а не останалите 86%!И коя е държавата която в момента има най-голям ресурс за подкупи и лобиране и повод за това!
  • #26
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Психотрола Точко май ще излезе финансиран от НПО.
  • #25
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 3 седмици )
    Големия смог в Лондон от 1952 - четем: период на необичайно студено време, съчетан с антициклон и безветреност, е събрал замърсители във въздуха най-вече произтичащи от използването на въглища и е образувал дебел слой смог над града. Значи предлагам да забраним въглищата, антициклоните и безветрието! Това е намек за този по-долу...
  • #24
    11 rate up comment 1 rate down comment
    danchosi.1964@abv.bg ( преди 3 седмици )
    А колко материал трябва да се извади за мед, сребро и други метали за да се направят, кабели платки и други. ИЛИ ТЕ ПАДАТ ОТ НЕБЕТО. НОнякой е решил че по добре да се унищожи климата с химия с която се правят панели и батерии. А без нефт и те не стават.
  • #23
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    От същата статия в УикипедияЕфект върху здраветоредактиранеСмогът е огромен проблем в най-големите градове на света и продължава вредното си действие и до днес. Озонът, окисите на азота, въглеродният оксид и диоксид и серният диоксид са особено опасни за деца, старци и хора със сърдечни или дихателни заболявания като емфизема, бронхит, астма и други. Те могат да причинят задъхване, възпаление на дихателните пътища, кашлица и различни инфекции поради отслабнала имунна система
  • #22
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Големият смог от 1952 г. се образува над Лондон през декември и трае няколко дни като причинява смъртта на 4000 души и разболява още 8000. Това дава началото на съвременното екологично движение. "Край на цитата от Уикипедия при търсене на думата СМОГ . Нужно е само малко обща култура за да знаеш, че когато ти говорят за химични реакции при слънчева светлина, става въпрос за приземен озон и смог .
  • #21
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Фотохимически смогТози вид смог е описан най-напред през 1950-те години и представлява химична реакция на слънчевата светлина с оксдите на азота и различни органични вещества. Сместа, която се получава и може да бъде много опасна, съдържа:оксиди на азотатропосферен озонлетливи органични вещества като пари на бензина, пестицидипероксиацетилнитрат (CH3COOONO2)алдехидиГолемият смог от 1952 г. се образува над Лондон през декември и трае няколко дни като причинява смъртта на 4000
  • #20
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Ако съм го прочел от чат gtp значи той трябва да е чел какво съм писал аз и сега да го копира като грешно според тебе изказване, защото за приземния ozone и смогът съм говорил години преди да се роди чат gtp и за разлика от тебе мога да цитирам. За разлика от антиелектриците аз не заравям главата в пясъка и не отричам физичните и химичните процеси когато противоречат на тезите ми. Смогът си беше смог и преди чат gtp, както и преди да се родим аз и ти.
  • #19
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 седмици )
    Фукционалчо, ето ти цитат от твоя любим ChatGPT: "Но в реалност:автомобилите отделят само NO, той не образува озон, а го унищожава,за да има озон, трябва UV да преобразува NO