IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германия решава основния проблем на plug-in хибридите

Шофьорите ще бъдат принудени да ги зареждат, в противен случай системата ще бъде изключвана дистанционно

Германската автомобилна индустрия стартира кампанията „Запазване на plug-in хибриди’’ в отговор на действията на екологичните организации, обвиняващи шофьорите на такива превозни средства, че не използват възможността за шофиране в електрически режим на практика.


вредни емисии, проверка


Както е известно, последните проучвания сочат, че действителните емисии на CO2 от plug-in хибридите могат да бъдат до пет пъти по-високи от официалните изчисления. В същото време обаче именно те са един от най-ефективните начини за намаляване на емисиите на CO2 от нови превозни средства и за избягване на гигантски глоби, начислявани от Европейската комисия.

Plug-in хибридите са хит в Европа

Данните за продажбите наистина изглеждат впечатляващи - от януари до август 2025 регистрациите в Европа са се увеличили с около 28 процента, а пазарният им дял е достигнал 10 процента. Самите производители се опитват усилено да популяризират този тип задвижване. Дори при новия режим за одобрение на типа Euro 6e-bis, който ще се прилага от 1 януари 2026, повечето от тези превозни средства отделят по-малко от 50 грама CO2/км (еквивалентни на около 2,1 л/100 км) и ефективно намаляват общия баланс на емисиите за марката.

Бъдещето на plug-in хибридите, както всички автомобили с вътрешно горене, обаче е под голям въпрос. Няма съмнение обаче, че при сегашния график за преминаване към електромобилност изтеглянето на PHEV от гамата ще бъде огромен удар за европейската автомобилна индустрия. В резултат на това повечето модели с класически двигател с ДВГ също ще трябва да изчезнат от шоурумите, защото продажбата им ще изложи производителя на гигантски глоби.

Германия ще наказва шофьорите на хибриди

Ето защо представителите на германската автомобилна промишленост засилват лобистката дейност в Европейската комисия, за да спасят доброто име на plug-in хибридите. Те също така имат идея как да принудят купувачите да използват такива превозни средства в съответствие с волята на производителя.

Хилдегард Мюлер, президент на германската търговска асоциация VDA, иска да „мотивира" шофьорите да използват плъгини в електрически режим, като въведе промени в конструкция на превозните средства. Според нея в бъдеще plug-in хибридите могат да бъдат проектирани по такъв начин, че редовното зареждане да бъде задължително.

Президентът на VDA не уточни как колата ще бъде принудена да се движи в електрически режим, но нейните изявления за „специални мерки за насърчаване на електрическото шофиране" предполагат, че не става въпрос само за софтуерни промени, които налагат по-честото използване на електродвигателя.

Мюлер посочва, че водач, който кара plug-in хибрид, без да използва енергията, съхранявана в тяговата батерия, трябва да бъде принуждаван да промени начина си на шофиране. Това ще става с дистанционно ограничаване на производителността. Така, ако автомобилът с разредена батерия, остане без половината от номиналната си мощност, неговият шофьор ще бъде принуден да свърже колите към зарядна станции. В случая електрониката гарантира, че текущото ниво никога не пада до нула, а plug-in хибрид с празна батерия се движи като класически хибрид без възможност за зареждане.

Засега, разбира се, това е само предложение, но при влизането в сила на новите правила за измерване на вредните емисии на PHEV производители ще бъдат принудени да предприемат такава стъпка, за да избегнат глоби.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    БМВ фена ( преди 4 седмици )
    Дайте ми Х5 плъгин да му сложа газова уредба.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    SS ( преди 1 месец )
    Ами незнам за вашите автомобили но моя плъгин ми е супер защото работата ми е точно колкото му издържа батерията. А за дълго ми свали последният път до бг на 6,8 л.н магистралите не става да го ползваш на ток но в задръстванията е много удобно и икономично. Само ако могат да слагат по големи батерии това ми е забележката!
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Bb ( преди 1 месец )
    П.С, за тея дето ще кажат защо съм с плъгин тогава - паркирам безплатно до 3 или 4 часа на много места, където за ДВГ е па 2.50евро на час, данъка ми е 10 евро на година, за ДВГ са от 200 нагоре, има много хипермаркети със зарядни и изобщо не отнема време докато си пазариш тя да зареди 20-30% (3.6кв). Имам приятел, който пък на работното си място са с безплатни станции и той има познайте -Електромобил! Пътува от 2 години без пари. Така че "Секи сам си преценя" за неговия начин на живот :)
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Bb ( преди 1 месец )
    Аз имам phev в Германия и мога да кажа, че зимата е безсмислено да си на ток, защото на гориво е по-изгодно (при отопление и обдухване на стъклата). Отделно на магистрала също с пълна батерия сваля разхода с 1.5-2л/100км, но и това се поизяжда от платеното за ток. Ще ме стимулират да карам на ток ако ми е много евтин , елементарно е, същото е когато бензина е скъп. Моята батерия е до 60км пробег, ако им увеличат капацитетите на 100км+ то нямя да се замисля за друга кола освен плъгин
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    PHEV ( преди 1 месец )
    Няма как да не шофирам само на ток като собственик на PHEV!
  • #7
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблемът на ранните плъгини, а и на много от днешните модели е, че не поддържаха бързо зареждане с постоянен ток. Толкова е бавно, че единствено зареждането в къщи на променлив през нощта има смисъл. Това автоматично обесмисля плъгина за пътувания над 300 км. Хората спират за почивка, но нямат 1 час да зареждат някакви си 20 кВтч, и то след като са отделили 10-15 мин на колонката за бензин.
  • #6
    19 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Няма собственик на плъгин който да не се стреми да си зарежда батерията!Трябва да си луд да платиш една шапка пари отгоре върху чистия ДВГ и да не използваш основното предимство на колата си.Такива джанладски изпълнения се правят само със служебните коли в големите компании.И това е проблем на компаниите,не е национален проблем.Но веднага разни псевдозелени гретаджии скочиха срещу плугините!Защо?Защото вземат от пазара на любимите им недоносени недоразвите електрички!
  • #5
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А как ще преценяват в момента имаш ли възможност или нямаш възможност да заредиш някъде? Нали това е цялата идея - като няма къде да заредиш да караш на бензин, а да зареждаш само там където и когато ти е удобно.
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 4 - тук става въпрос за средния притежател на плъг-ин, а не, че ако се стараеш не е добре. Явно средно не се зареждат. Споре мен 1 е прав - ако първия на когото му намалят мощността на извънградско пътуване го публикува, никой няма да ги купи
  • #3
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Хибридизатор ( преди 1 месец )
    Пак се лъжеш, не са ненужни, при положение, че едни 20% от извънградското са ми на ток... и в добавка - още 85 коня отгоре, когато се налага... *** това трудно се обяснява на хора със закостеняло мислене!