IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа си намери извинение да атакува и бензиновите автомобили

Властите в Брюксел смятат, че основна технология е вредна за околната среда

Европа се опитва по всякакви начини да сложи край на традиционното горене. Ако зависеше от властите в Брюксел, решението вече щеше да е взето и електрическите коли щяха да бъдат наложени. Страните членки на ЕС обаче трябва да гласуват на 10 декември какво ще се случи след по-малко от десетилетие. И засега се забелязва сериозен разнобой между тях, но някои със сигурност ще гласуват „за’’.


ДВГ


През последните години преследването на традиционните двигатели с вътрешно горене в Европа е факт. Демонизацията на тази технологична концепция е пълна, като се отхвърля дори възможността да се даде шанс на синтетичните горива и на технологии като водорода. Комисарите в ЕС положиха огромни усилия да изхвърля дизелите, след което се насочиха към plug-in хибридите, чието бъдеще е под въпрос при новите правила за емисии, а сега на прицел са и бензиновите автомобили.

Защо Европа също не иска бензинови двигатели

Властите в Европа се ръководят от независими изследвания, които след това използват, за да атакуват автомобилните производители. Анализ на германски изследователски център е установил, че емисиите на бензиновите автомобили са по-лоши от тези на дизеловите, но не на CO2, а на прахови частици и азотни оксиди. Те се появяват в резултат от технологията за директно впръскване на бензин, която е особено ефективна по отношение на разхода на гориво и емисиите на CO2, но не и при другите вредни показатели.

Производителите са стандартизирали тази технология в бензиновите двигатели заради значителните икономии на гориво, които предлага - до 20% в най-добрите случаи и, най-вече, при ниски и средни обороти на двигателя. Но директно впръскване на атмосферните бензинови мотори практически не съществува, докато при тези с турбо се постига увеличаване на производителността в по-голям диапазон на оборотите на двигателя. В случая има по-плоска крива на въртящия момент и винаги се контролират разхода и емисиите на гориво. Високото налягане, използвано за директно инжектиране на бензин в горивните камери, обаче допринася за генерирането на повече частици, тоест на сажди.

Европа посочва по-голямата токсичност на тези частици, които при излагане на слънчева светлина претърпяват химична реакция и се превръща в замърсители, по-вредни за здравето. Това е повече от важен проблем за автомобилни марки, които не могат да избегнат тези химични реакции и чиито филтри за частици вече не могат да неутрализират. По тази причина Европа е взела на прицел бензиновите двигатели с директно впръскване. И търси начин да ги прати в историята, като един от обсъжданите вариант е поставяне на задължителни системи против замърсяване.


ДВГ


Двойното впръскване на гориво решава проблема, но е скъпо

Производителите са наясно с решението – внедряване на система за двойно индиректно впръскване на гориво. Тази технология се използва при модели като Toyota GT86 или при 2,5-литровия двигател на Audi. Индиректното впръскване не работи при толкова високи налягания като директното, тъй като инжектира бензин във всмукателния колектор, вместо в горивните камери, което прави сместа с въздуха по-хомогенна и генерира по-ниски емисии на частици.

С други думи, индиректното впръскване се използва за стартиране и първите фази на ускорение, когато генерирането на емисии е най-голямо, т.е. в ниската и средната част на оборотите на двигателя, докато за постигане на максимална мощност при високи обороти се използва директно впръскване.

Проблемът е, че тези две системи са много скъпи за инсталиране в серийни автомобили и, разбира се, това се отразява и на продажната цена на автомобилите. Марките, които сега се занимават с електрификация, хибриди и електротехника, не са готови да харчат повече, отколкото трябва, камо ли за технология, която разбират, че практически е ликвидирана.


0 от 500
  • #58
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 2 седмици )
    Я се запитайте защо на север където електричките са почти 100%> вече е забранено да зареждат вечер. А откъде идва тока, има ли достатъчни количества, калво се случва ел. мрежата при голямо натоварване.... Иска се малко критично мислене, не само сляпо подражание.
  • #57
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Зарядна станция може да е контакт за 50 лв заедно с кабела, както и 100 колонки по 500 киловата всяка също е един брой зарядна станция. При последните поколения дори и това се размива, защото един шкаф един мегават обслужва до 8 колонки.
  • #56
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Тоест продължаваш с лъжите и манипулациите за да ти порасне половия орган? Попитах те колко според тебе струва една зарядна станция и продължаваш да ми отговаряш С въпрос, ЗАЩОТО НЕ ЗНАЕШ. Е как да знаеш, след като дори не можеш да си зададеш въпроса на чат gtp, защото не правиш разлика между зарядна станция, колонка и конектор. За тебе трите значат абсолютно едно и също нещо.
  • #55
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анти електрически ко ( преди 2 седмици )
    Представете си след години само елекрически коли и станции за зареждане пред блоковете и всички и си включат колите да се зареждат как тока ще смогва или ще изгасне, как производството на ток трябва да се увеличи. И как за производството на батерии замърсява колкото една бензинова кола за 50г да караш всеки ден по 100км. Не сме готови за това нещо близките 50 години.
  • #54
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    ... икономически възможности. Вече има до около 40 000 лв. предложения. Но... само при условие, че имам къща и зареждам в дома си. Инак за мен няма икономическа полза. За всеки от нас е различно и моля, не смятай за мен. Всеки минал 24-25 годишна възраст трябва да може сам да си прави сметката за живота. За съжаление, много хора искат да дърпат пари и изкарват каквото е нужно за транш, проучвания... Учил съм статистика и ни казаха, че това е наука да докараш резултат според този, който плаща!
  • #53
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    Ами всъщност аз не харесвам забраните като форма на налагане на "икономическа", "екологична" или нещо подобно роля. Не смятам, че електромобилите са някакво лошо нещо. Стават такова, като се налагат със зор, повишаване на цените на конглокентните продукти и споделяне на пари от моите данъци, за да ми наложат някакво виждане. Пазарът решава сам! Всичко друго изкривява само временно. Даже ако живеех в къща, щях да си купя малко електрическо автомобилче за града, защото вече има такива и в моите...
  • #52
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Палахан ( преди 2 седмици )
    Така и така с това повишаване на цените на всичко вкючително и данъци аз се виждам как спирам да имам коли вече,виждам се как спирам да плащам дънък,застраховка и една камара непосилни такси по тия коли.То ми омръзна вече даже без тия коли няма нужда и да работя,да видим какво ще прибират бирниците които се занимават с заплатата ми,всичко у кръчмата ще ходи както вече саго измислили по-селата само пиене и цицане на помощи,така вече ти неси прекарания,докато работиш си.
  • #51
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Палахан ( преди 2 седмици )
    Спокойно като унищожат нас с дизелите и бензинките,и на вас щеви го....сложат с електрокарите.Скоро няма да има живот тука,само чистилище.
  • #50
    4 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    В един форум хвали елктричките сякаш вкъщи има 3 тесли, в друг форум пита "Колеги, "Дизел Юнак" на др. Мермерски наистина ли сваля разхода с 30%, че ми идва дебелец да карам дизел само градско из Пещера, ама не ми се набутва с добавки които не вършат работа." Ти си топ бунака на нацията! Трябва да получаваш инвалидна пенсия за това!
  • #49
    4 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Когато ти е угодно обясняваш как електричките не са екологични и никой не ги купува за екология,когато ти е изгодно бълваш огън и жупел колко са екологични и как всеки цент субсидия за тях е инвестиция и всичко ще е се ползва хилядолетия.Подкрепяш наливане на млрд. от ЕС в допотопни зарядни,а ги плюеш,че са светлинни години зад мегабързото зареждане на китайците. От това неспирно въртигъзие си толкова замаян и неадекватен. ел.двигател не развива такива обороти като мнението ти!