IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Почти никой вече не иска дизели – рекорден спад в Европа

За първи път в историята те бяха изпреварени от plug-in хибридите по продажби

Скандалът „Дизелгейт’’ и резкият завой на Брюксел към електрическите автомобили направиха неузнаваемост на европейския автомобилен пазар. Само десетилетие беше достатъчно, за да може гордостта на германската техническа мисъл - дизеловият двигател, да загуби рекордните 38,8% дял на европейския пазар. Днес продажбата на нови автомобили с дизелови двигатели е на дъното, а в статистиката на популярността те изпреварват автомобили с електрическо задвижване.


продажби


През 2015, когато световните медии за първи път разпространиха информация за фалшифицирането на резултатите за емисиите на отработени газове от Volkswagen, беше и най-добрата година в историята на регистрациите на дизелови автомобили в Европа.

Леките автомобили, задвижвани от дизелови двигатели, постигнаха 51,6% от регистрациите по това време, което доведе до годишни продажби от над 7 милиона единици. За сравнение, в края на 2024 той беше само 11,7% от пазарния дял и по-малко от 1,27 милиона регистрации. Това е повече от пет пъти по-малко.

Дизелът губи от електричеството

Като се вземат предвид кумулативните данни от европейските пазари за първите осем месеца на тази година, дизеловите автомобили представляват скромните 9,4% от регистрациите. За сравнение, чисто електрическите автомобили (BEV) представляват 15,8% от продажбите, бензиновите автомобили представляват 28,1% от регистрациите, а хибридните автомобили, които доминират в класацията за популярност, завладяват 34,7% от европейския пазар.

Бързият темп на промени в офертата и предпочитанията на купувачите се доказва и от данните на ACEA само за август. В класацията за регистрация за първи път в историята дизеловият двигател току-що отстъпи място на plug-in хибридите. През август делът на дизелите в общите продажби на нови леки автомобили в страните от Европейския съюз спадна до 8,8%, а plug-in хибридите достигна 10,4%.

Plug-in хибриди са по-популярни от дизела

Рязкото нарастване на интереса на клиентите към plug-in хибридите не е случайно. Продажбата им в момента е един от най-ефективните начини (освен електрическите автомобили) за намаляване на баланса на емисиите на CO2 на производителя и избягване на санкции от Европейската комисия за превишаване на лимита, определен за всяка марка. Поради тази причина все повече дизелови и бензинови автомобили изчезват от предложенията на пазара, а производителите се конкурират в допълването на ценовите си листи с plug-in хибриди.


PHEV


От началото на годината до края на август над 631 000 такива автомобила вече са пуснати по пътищата на Стария континент, а увеличението на регистрациите на много пазари надхвърли 50 процента. Най-високият (+99,9%) е регистриран в Испания. Продажбите на plug-in хибриди също се увеличиха рязко в Германия (+61,2%) и Италия (+62,6%).

Бензин или дизел: кой двигател е по-надежден

В същото време верига от сервизи в Европа направи любопитно сравнение на надеждността на бензиновите и дизеловите двигатели. Експертите проведоха сравнителен анализ на надеждността на силовите агрегати, изучавайки статистиката на неизправностите на двигателя и скоростната кутия въз основа на собствена база данни.

В проучването са участвали над 175 000 автомобила, преминали през сервизите от групата Rolf през последните 5 години, като са проверени до 112 отделни елемента от всеки модел. За сравнителния анализ експертите са се фокусирали върху два ключови компонента - двигател с вътрешно горене и скоростната кутия (скоростна кутия). Проучването е проведено върху автомобили с пробег от 100 000 до 200 000 км.

Вероятност за теч на масло от двигателя и скоростната кутия

Най-често срещаният проблем за автомобилите с този пробег са течовете и замърсяването на двигателното и трансмисионното масло. Това явление се отчита почти по-равно при двата агрегата. И вероятно то да се появи при бензинов модел е 59%, докато при дизеловите автомобили е 52%. По този начин дизеловите силови агрегати демонстрират по-висока надеждност по този параметър.


двигател


На второ място сред проблемите са неизправностите на изпускателната система, а именно катализаторите и филтрите за твърди частици. В тази категория автомобилите с бензинови двигатели се оказват по-надеждни - процентът на повреда при тях е 25,9% срещу 29,4% за дизеловите коли.

Надеждността на съвременните коли се повишава

Обобщавайки сравнението на всички тествани параметри в избраните агрегати (двигател с вътрешно горене и скоростна кутия), експертите правят извода, че съвременните автомобили като цяло демонстрират повишена надеждност. Пробегът, който преди се смяташе за критичен, сега се понася от тях без сериозни последици - честотата на сериозни повреди и повреди не надвишава 17%.

Що се отнася до цялостната оценка на надеждността, дизеловите автомобили показват резултат само с 0,5% по-добър, което е в рамките на статистическата грешка, което означава, че можем да говорим за приблизителното им равенство в надеждността с бензиновите модели.


0 от 500
  • #48
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не знам нашенецът какво толкова е влюбен в дизеловия мотор. Бензина си остава класика.
  • #47
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аудито си било Ауди хахаха, ама б4-ката не като новите Аудита готина, Б4-ката е най-куцото Ауди- тежко, тясно вътре, нестабилно в завои, 80-ката беше с цяла греда отзад дори, бавнооборотно с високо табло и малки прозорци и пак казвам много тясна за класа си е Б4-ката. И има много слаби фарове,Королата на 37 години има перфектни фарове, и къси, и дълги, оригинални,а на Аудито оригиналните са като фенери, стига си хвалил това Ауди, карал съм такива Аудита и са спънати коне и неудобни,а и се трошат
  • #46
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 1 месец )
    1000 кучета=2000 мде. От две приказки, сметка на парите ми взе да правиш. Аз и сам мога, доста по-добре от теб.
  • #45
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ауди Б4-ка е такава трошка, Тойота Королата 300 000км. с оригинална ходова част изкара, кола по която нищо не пипаш, двигателя не се чува как работи и се развърта на 8000 об/мин. , това е кола, в града харчи 7,5/100 бензин и има ряз,а не като лагващото Ауди, такъв като теб като видя да насттъпва Ауди б-4ка или 124-ка Мерцедес веднага ги подгонвам, изпреварвам и само гледам как пушат от настъпване,но са бавнооборотни и тежки коли. Королата е бързооборотна и лека кола, а и много по-здрава.
  • #44
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До Бори ( преди 1 месец )
    Ама ти с тоя параход с бензинова Корола ли мислиш да се дърпаш бе? *** ти знаеш ли как тръгва на светофара королата, теб докато ти завърти корабната турбина да задвижи тоя параход Ауди Б4-ката дето е по-тясна от Корола,а Королата е един клас по-малка кола, аз с Королата ще съм на другия светофар, прави 8000 об/мин.,а ти с парахода Ауди 4000 оборота не можеш да вдигнеш, нали съм ги гаврил тия Аудита са ми любими за гавра със старата Корола.
  • #43
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 1 месец )
    До #34 До Айндховен с какво да пътувам, бе гений?
  • #42
    3 rate up comment 12 rate down comment
    демократ ( преди 1 месец )
    Дизела е безсмислен американцитр имат евтини горива и мочни коли а не скъпо гориво и мизерен вървеж. Немската и европейска мисъл е *** умна. Жабарите и франсетата им се вързаха и те попнаха да бълват же те де и ха де и. Европа континента на ге йовете и раково болните.
  • #41
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    хибриди на тойота дето никой не ги зарежда и карат на бензин ама тогава разхода на 1.5 е колкото на 5 литрово камаро.
  • #40
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Бори ( преди 1 месец )
    Забравих нещо тая Корола да не е от дъвките турбо аудито си е Ауди карайте си тия *** правени от дръпнати очи където не могат да си вържат обувките справка АЕЦ Фукушима
  • #39
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Бори ( преди 1 месец )
    До 35 глокника гнилоч Корола дали има и двадесет във страната от тези години аудита колкото искаш па за дърпане малко лъжеш ако искаш да пробваме дай телефон измислен герой б4 се чупи във пъти по малко от королата ***