IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Имате дизел от 2011 до 2015? Европа се готви да го изпрати на сметището

По-старите бензинови автомобили все още не са застрашени, но и те няма да бъдат пощадени

Европа определено не иска дизелови автомобили и в Брюксел вече подготвят мерки, с които да се справят с превозните средства с такова гориво, които са премахнали филтъра за твърди частици (DPF). Под предлог за намаляване на произшествията по европейските пътища властите в ЕС подготвят сериозна чистка на дизелови коли, като това ще доведе до бракуване на няколко милиона.


вредни емисии, проверка


Ясно е, че мерките няма как да засегнат най-модерните превозни средства, защото те отговаря на всички стандарти са емисии. По-старите - тези, които са одобрени според протоколите Евро 4 и Евро 5 (регистрирани между 2011 и 2015 година), обаче са застрашени, но преди това трябва да бъде променена наредбата. За целта при технически преглед на автомобила няма да се проверява само дали той има DPF, а и дали самото устройство работи ефективно.

При автомобилите с Евро 4 забраната може да бъде въведено по-лесно, но при тези с Евро 5, за които наличието на филтър е задължително, положението е по-различно. Тяхната проверка ще се извършва със специален тест с брояч на частици. Колата ще работи на празен ход 30 секунди, като се измерват частиците (PM), съдържащи се в отработените газове на кубичен сантиметър.

Този тест ще покаже дали филтърът за твърди частици е инсталиран и дали работи правилно. Ако собственикът на автомобила е решил да го деинсталира, запуши или изгори, техническият преглед се счита за неуспешен. И колата се спира от движение. В Нидерландия, Белгия, Швейцария и Германия това вече се прави, като първите резултатите са готови.


дизел, mercedes


Те показват, че само в Германия около половин милион дизели за спрени от движение заради повреда в DPF филтъра. И тъй като тестовете за емисии на прахови частици са задължителни в страните от ЕС, това рано или късно ще започне да се случва и в други държави. Преди това, разбира се, ще трябва да бъдат уточнени показателите, защото сега те са различни в зависимост от страната.

По-старите бензинови превозни средства засега са в безопасност, но и те се застрашени. В Нидерландия, например, вече се провеждат тестове за разширяване на метода за измерване на вредните частици, отделяни от бензинови двигатели с директно впръскване на горивото. За тях подобни санкции като при дизелите все още не се предвиждат, но с течение на времето вероятно и това ще стане.


0 от 500
  • #30
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Мите,ти ще повториш ли упражнението в гаража с твоя изтърбушен дизел при затворени врати?Колегата поне се е постарал да си купи последен модел дизел с Адблу,който елиминира азотните окиси и саждите.Както знаеш въглеродния диоксид не е замърсител.
  • #29
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Турбо ( преди 1 седмица )
    Защо да го правя?Това може да го предложи само едейот теслар.Ти за ауспуха ли си вързан?*** до най близкия ТЕЦ,който произвежда ток за електрички и дишай на воля.
  • #28
    3 rate up comment 9 rate down comment
    До турбо ( преди 1 седмица )
    Още веднъж честито за баничарката която си снимал в гаража. Знам че имаш и семейство следователно имаш всичко необходимо за теста. Събираш семейството, палиш баничарката като преди това внимаваш да си я заредил с АД Блу за да не стане някоя беля, затваряш вратите на гаража и се забавлявате със семейството няколко часа при работещ двигател, доказвайки че това е абсолютно безвреден автомобил и мръсния въздух при температурна инверсия през зимата е само от отоплението! Навит?
  • #27
    8 rate up comment 9 rate down comment
    до 25 ( преди 1 седмица )
    Разбира се, москвич, в Московия свободите са изконно бллааттнишко право, а?
  • #26
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Турбо ( преди 1 седмица )
    Карам дизел с адблу производство 2024 година,евро 6 и не ми дреме.Докато дойде време за смяна на колата,в Европа ще са размислили за пълната забрана на двг.
  • #25
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 седмица )
    Опорките са само в твоята глава! За другите е нормална икономическа логика И СВОБОДИ! които губиш ежедневно!
  • #24
    9 rate up comment 9 rate down comment
    до 22 ( преди 1 седмица )
    Показваш типичния признак на московците - говориш едно, а правиш обратното. Сега твърдиш, че не одобряваш ЦК, но от години повтаряш безмозъчно всички московски опорки, и то подозрително настоятелно. Ако изглежда като московрц и звучи като московец - значи е московец.
  • #23
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    БРАВО! БРАВО! БРАВО! Айде че бегачките ни удошиха децата
  • #22
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 седмица )
    До 19 - проблема ти е, че оправдаваш собствените си (европейски) ментални ограничения с Москва. Твоя личен проблем е, че намираш разлика между ЦК на Партията в Москва и ЦК на Партията в Брюксел - а такава няма! Една и съща тежка партийна диктатура и безкрайна глупост! Така че за предложението ти "беж" - има и трети вариант - да си остана, а да изхвърля диктатурата и робите и да си взема пак държавата!
  • #21
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Само дърдорят всеки втори е такъв тук, не само спиране а и съд за отровните му пушеци и глоби, но сериозни!