IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа подготвя нов удар срещу милиони дизели

Колите с премахнат филтър за твърди частици може да се окажат незаконни

Властите в ЕС готвят нови ограничения за старите автомобили, които ще засегнат милиони шофьори. Последната директива от Брюксел е насочена към превозни средства на възраст над 10 години, като се счита именно тяхната възраст е причина за високия процент на произшествия на континента. Затова и във всички държави от ЕС ежегодният технически преглед става задължителен.


технически преглед


В страни като България ежегодният преглед и сега е задължителен, но в Германия, например, тестовете се извършват на всеки две години. Това накара медиите в Германия да обявят предложението за "непропорционално и обременително, особено за шофьорите със стари превозни средства, но в добро състояние". Експертите са категорични, че подобно решение показва безсилие от страна на Брюксел да намали броя на смъртните случаи и затова властите избират най-елементарното обяснение, че "по-старите превозни средства са по-податливи на повреди."

Властите обаче готвят една още по-драстична мярка, която е насочена към милиони дизелови автомобили на континента. Тя е фокусирана върху автомобили, които нямат филтър за твърди частици (DPF). Или по-скоро върху тези, които фабрично са оборудвани с такъв, но той е премахнат.

Модерните филтри за твърди частици се регенерират автоматично, докато колата се движи. При използване на автомобила в града обаче те излизат от строя на около 150 000 км пробег. Замяната им е доста скъпа, като в зависимост от модела цената може да достигне 3000 евро. И затова много шофьори предпочитат да ги премахнат, когато излязат от строя.

Така по пътищата на Европа се движат милиони дизелови автомобили без филтър за твърди частици, като техният точен брой няма как да бъде установен. При технически преглед не се измерват частиците в отработените газове, така че единственият начин да се установи дали една кола има такъв филтър, е цялата система да се разглоби, което на практика е невъзможно.

Така тези автомобили не могат да бъдат контролирани, а това е нещо, което властите в Брюксел искат да избегнат. И ако мярката бъде въведена, това означава, че собствениците на хиляди дизелови автомобили ще бъдат принудени да монтират филтър за твърди частици, който се премахнали по-рано. В противен случай колите им няма да могат да преминат технически преглед.

0 от 500
  • #72
    8 rate up comment 1 rate down comment
    НУРС ( преди 1 седмица )
    Ако се мият улиците , праховите частици ще спаднат с 80% най много вредни вещества се отделят от гумите. Като завали и измие улиците, въздухът става друг, но никой кмет не отделя пари за миене а гумуте няма как да ги забранят за това се хващат за дребните неща.
  • #71
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Иванов ( преди 1 седмица )
    Всички нафтови таралясници- или да си преведат колите в пълна техническа изправност - с катализатори и ДПФ , или да се конфискуват и да се дадат за вторични. От тия нафтови отпадъци по на 20 години- всяко 4 то дете е с астма. На селяка му е по-важно да се вози евтино на изхвърлен дизел , от колкото детето му да е здраво. Болна нация(.психически болна )
  • #70
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Стенли ( преди 1 седмица )
    Да се напънат и измислят пречистено гориво по бензиностанциите....
  • #69
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Бай Димо ( преди 1 седмица )
    Ракетите имат ли катализатор
  • #68
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Дамян ( преди 1 седмица )
    Браво най-после нещо смислено.Отсавна трябваше да се спрат димящите барутници без дпф и катализатор.
  • #67
    18 rate up comment 14 rate down comment
    Георги ( преди 1 седмица )
    Демокрация= на демократичен тоталитаризъм.Избягахме от едно и се научихме на друго по лошо
  • #66
    10 rate up comment 22 rate down comment
    Aнонимен ( преди 1 седмица )
    Браво супер така трябва подкрепям с 2 ръце,аман от таралясници.
  • #65
    16 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 61 от руснаци ли те е страх или от спирането на гей парада ...или от замърсения въздух ...преди имаше много повече ,,замърсители,, като фабрики ,заводи и липса на катализатори ама имаше и ГОРИ ...сега Гоа няма има фотоволтаици ....и ***
  • #64
    33 rate up comment 13 rate down comment
    Valentin ( преди 1 седмица )
    До кога Брюксел ще определя наклона на ку.а ми? какво да шофирам,какво да ям и как да живея !
  • #63
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Джезве с кокаляк ( преди 1 седмица )
    Анонимний, колко често се крадат фарове и радио уреди от коли на по 20 и отгоре години и колко струват въпросните, за да ги подмениш? За джамбазите на катализатори май възрастта на автомобила няма значение...