IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо дизеловите автомобили не са подходящи за къси отсечки?

Когато избирате автомобил, съобразете къде ще бъде управляван в повечето случаи

Дизеловите мотори имат нужда от повече време, за да достигнат работна температура. Това се дължи на ниския разход и на ниските обороти, които обикновено са достатъчни за движение с този вид двигатели. Основният проблем при тях на къса отсечка е филтърът за твърди частици - DPF. За да се регенерира, той има нужда от температура на отработилите газове от поне 600 градуса Целзий. Високата температура води до изгаряне на саждите, които се събират върху повърхността на филтъра. На къси отсечки обаче такива високи температури не могат да бъдат достигнати.
  
     
Дизел къси отсечки
   
      
За дизели, които се движат предимно на къси отсечки производителите са предвидили други начини. С добавки за горивото температурата на изгаряне се сваля с около 200 градуса Целзий. При по-бързо достигане на температура от 450 градуса саждите във филтъра изгарят и така той се регенерира.

Съществуват и варианти с промяна на впръскването. Моментът на главното впръскване се изнася назад или пък притокът на въздух се спира временно. Това увеличава температурата на отработилите газове, спестява добавки за горивото и позволява изгарянето на твърдите частици. В тези модели е нужно филтрите за твърди частици да бъдат чистени ръчно на интервали от 120 до 180 хиляди километра.

Недостатъкът на променения момент на впръскването е, че може да се стигне до „изтъняване“ на маслото, което оказва негативно влияние на мазителните качества. Последиците могат да бъдат прегряването на двигателя, по-бързото му износване и дори повреди в него. Затова е препоръчителна редовна проверка на нивото на маслото, както и редовната му смяна.

Принципно е ясно едно – както дизеловите, така и бензиновите двигатели се натоварват повече на къси отсечки, с което износването им се ускорява. Но за дизеловите това важи в по-голяма степен. Съответно, ако карате основно в градския трафик, дизелът не е най-добрият избор за вас - дори и да се абстрахираме от въпроса за качеството на въздуха в градовете.
 

Снимки: Auto-online, Bunte

0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Коста ( преди 4 години )
    Един момък беше написал нещо срещу добавките.При добавките не става с номера "Колкото повече - толкова повече". Хората в нормалните страни си ги турят, а в супердизела-още повече. При нас обаче ги спестяват и ние ги добавяме по малко.Нещо като солта - ако е нормално осолено, не слагай. Ама не е.
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Глупости ( преди 4 години )
    Само да кажа че нзависимо от разстоянието и двигателят на колата има много добавки които си струват.
  • #17
    0 rate up comment 6 rate down comment
    до #5 ( преди 4 години )
    На кое разхода по магистрала става троен? Ти карал ли си такова? Ягуар имат няколко официални Nurburgring таксита: F-Type SVR, XE SV Project 8 и I-Pace electric. Бензиновите карат по 2 обиколки с един резервоар, а електричката с едно зареждане в състезателен режим прави ШЕСТ. Писано е тук, има и видео по темата в тубата: I-Pace EV versus the Nurburgring. Е? Кошкайш по въпроса? Факти ясни от самолет.
  • #16
    25 rate up comment 12 rate down comment
    Къв дизел ( преди 4 години )
    Дизел , само ако караш минимум 20км на ден, иначе не си заслужава.Да мръзнеш зимата , i да се занимаваш с катрани , сажди , с дпф-и , с дюзи и глупости.Дизел се взима ако караш доста и то извън града.Но това който е технически грамотен му е ясно , който не е и 100 статии да му се напишат , няма да го схване....
  • #15
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Пешо ( преди 4 години )
    Само дизел по чист
  • #14
    24 rate up comment 7 rate down comment
    к. к. ( преди 4 години )
    Скоро т.нар. "въглероден отпечатък" ще отпадне като аргумент за "климатичните промени"(каквото и да значи тая глупост, защото климатът си е променлив така или иначе). И тогава какви ще са аргументите да принуждават хората да купуват електрически автомобили за по 40-60 х. ?, с пробег на магистралата 150-200 км.. с едно зареждане??? Вие ще си купите ли такава глупост???
  • #13
    24 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    късите разстояния са бич за дизела, особено зимата... Горкият не може да отлепи стрелката за температурата...
  • #12
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Илчева ( преди 4 години )
    В крайна сметка, извода от статията е? " Принципно е ясно едно както дизеловите, така и бензиновите двигатели се натоварват повече на къси отсечки, с което износването им се ускорява." От утре взимам 10 километровата отсечка пеша! Умници.
  • #11
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Общо взето спора е като дали бира или вино..Като оставим цялата еуфория около това колко е мръсен дизела, дали бензин или дизел е въпрос пробег и разлика в цена на горивата. Някои колеги са го споменали по долу, но мисля са неправилно разбрани. Ето тука един калкулатор бензин/дизел. https://***.diesel-oder-benzin.de/.
  • #10
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    То DPF филтри, то AdBlue, сега пък MHEV - какви ли не еквилибристики се правят та да може една технология да и се удължи "изкуствено" живота.