IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо дизеловите автомобили не са подходящи за къси отсечки?

Когато избирате автомобил, съобразете къде ще бъде управляван в повечето случаи

Защо дизеловите автомобили не са подходящи за къси отсечки?

Дизеловите мотори имат нужда от повече време, за да достигнат работна температура. Това се дължи на ниския разход и на ниските обороти, които обикновено са достатъчни за движение с този вид двигатели.

Основният проблем на дизеловите мотори на къса отсечка е филтърът за твърди частици. За да се регенерира, той има нужда от температура на отработените газове от поне 600 градуса Целзий. Високата температура води до изгаряне на саждите, които се събират върху повърхността на филтъра. На къси отсечки такива високи температури не могат да бъдат достигнати.

За дизели, които се движат предимно на къси отсечки производителите са предвидили други начини. С добавки за горивото температурата на изгаряне се сваля с около 200 градуса Целзий. При по-бързо достигане на температура от 450 градуса саждите във филтъра изгаря и така той се регенерира.

Дизел къси отсечки

Съществуват и варианти с промяна на впръскването. Моментът на главното впръскване се изнася назад или пък притокът на въздух се спира временно. Това увеличава температурата на отработените газова, спестява добавки за горивото и позволява изгарянето на твърдите частици. В тези модели е нужно филтрите за твърди частици да бъдат чистени ръчно на интервали от 120 до 180 хиляди километра.

Недостатъкът на променения момент на впръскването е, че може да се стигне до „изтъняване“ на маслото, което оказва негативно влияние на мазителните качества. Последиците могат да бъдат прегряването на двигателя, по-бързото му износване и дори повреди в него. Затова е препоръчителна редовна проверка на нивото на маслото, както и редовната му смяна.

Принципно е ясно едно – както дизеловите, така и бензиновите двигатели се натоварват повече на къси отсечки, с което износването им се ускорява. 

Снимки: Auto-online, Bunte

0 от 500
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Коста ( преди 5 месеца )
    Един момък беше написал нещо срещу добавките. При добавките не става с номера "Колкото повече - толкова повече". Хората в нормалните страни си ги турят, а в супердизела-още повече. При нас обаче ги спестяват и ние ги добавяме по малко. Нещо като солта - ако е нормално осолено, не слагай. Ама не е.
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Глупости ( преди 6 месеца )
    Само да кажа че нзависимо от разстоянието и двигателят на колата има много добавки които си струват.
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    до #5 ( преди 6 месеца )
    На кое разхода по магистрала става троен? Ти карал ли си такова? Ягуар имат няколко официални Nurburgring таксита: F-Type SVR, XE SV Project 8 и I-Pace electric. Бензиновите карат по 2 обиколки с един резервоар, а електричката с едно зареждане в състезателен режим прави ШЕСТ. Писано е тук, има и видео по темата в тубата: I-Pace EV versus the Nurburgring. Е? Кошкайш по въпроса? Факти ясни от самолет.
  • #20
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Къв дизел ( преди 7 месеца )
    Дизел , само ако караш минимум 20км на ден, иначе не си заслужава.Да мръзнеш зимата , i да се занимаваш с катрани , сажди , с дпф-и , с дюзи и глупости.Дизел се взима ако караш доста и то извън града.Но това който е технически грамотен му е ясно , който не е и 100 статии да му се напишат , няма да го схване....
  • #19
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Пешо ( преди 7 месеца )
    Само дизел по чист
  • #18
    18 rate up comment 6 rate down comment
    к. к. ( преди 7 месеца )
    Скоро т.нар. "въглероден отпечатък" ще отпадне като аргумент за "климатичните промени"(каквото и да значи тая глупост, защото климатът си е променлив така или иначе). И тогава какви ще са аргументите да принуждават хората да купуват електрически автомобили за по 40-60 х. €, с пробег на магистралата 150-200 км.. с едно зареждане??? Вие ще си купите ли такава глупост???
  • #17
    23 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    късите разстояния са бич за дизела, особено зимата... Горкият не може да отлепи стрелката за температурата...
  • #16
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Илчева ( преди 7 месеца )
    В крайна сметка, извода от статията е? " Принципно е ясно едно – както дизеловите, така и бензиновите двигатели се натоварват повече на къси отсечки, с което износването им се ускорява." От утре взимам 10 километровата отсечка пеша! Умници.
  • #15
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Общо взето спора е като дали бира или вино.. Като оставим цялата еуфория около това колко е мръсен дизела, дали бензин или дизел е въпрос пробег и разлика в цена на горивата. Някои колеги са го споменали по долу, но мисля са неправилно разбрани. Ето тука един калкулатор бензин/дизел. https://www.diesel-oder-benzin.de/.
  • #14
    11 rate up comment 3 rate down comment
    До коментар 7 ( преди 7 месеца )
    Ако искаше да го прави, щеше да си монтира газов инжекцион, при който няма да има разлика в динамиката на автомобила и щеше да е под твоя разход и в градско и извънградско каране. И последно, сравнението ти е крайно неуместно, защото сравняваш различни коли с различни кубатури и различна мощност.