IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо дизеловите автомобили не са подходящи за къси отсечки?

Когато избирате автомобил, съобразете къде ще бъде управляван в повечето случаи

Защо дизеловите автомобили не са подходящи за къси отсечки?

Дизеловите мотори имат нужда от повече време, за да достигнат работна температура. Това се дължи на ниския разход и на ниските обороти, които обикновено са достатъчни за движение с този вид двигатели.

Основният проблем на дизеловите мотори на къса отсечка е филтърът за твърди частици. За да се регенерира, той има нужда от температура на отработените газове от поне 600 градуса Целзий. Високата температура води до изгаряне на саждите, които се събират върху повърхността на филтъра. На къси отсечки такива високи температури не могат да бъдат достигнати.

За дизели, които се движат предимно на къси отсечки производителите са предвидили други начини. С добавки за горивото температурата на изгаряне се сваля с около 200 градуса Целзий. При по-бързо достигане на температура от 450 градуса саждите във филтъра изгаря и така той се регенерира.

Дизел къси отсечки

Съществуват и варианти с промяна на впръскването. Моментът на главното впръскване се изнася назад или пък притокът на въздух се спира временно. Това увеличава температурата на отработените газова, спестява добавки за горивото и позволява изгарянето на твърдите частици. В тези модели е нужно филтрите за твърди частици да бъдат чистени ръчно на интервали от 120 до 180 хиляди километра.

Недостатъкът на променения момент на впръскването е, че може да се стигне до „изтъняване“ на маслото, което оказва негативно влияние на мазителните качества. Последиците могат да бъдат прегряването на двигателя, по-бързото му износване и дори повреди в него. Затова е препоръчителна редовна проверка на нивото на маслото, както и редовната му смяна.

Принципно е ясно едно – както дизеловите, така и бензиновите двигатели се натоварват повече на къси отсечки, с което износването им се ускорява. 

Снимки: Auto-online, Bunte

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Къв дизел ( преди 5 дни )
    Дизел , само ако караш минимум 20км на ден, иначе не си заслужава.Да мръзнеш зимата , i да се занимаваш с катрани , сажди , с дпф-и , с дюзи и глупости.Дизел се взима ако караш доста и то извън града.Но това който е технически грамотен му е ясно , който не е и 100 статии да му се напишат , няма да го схване....
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Пешо ( преди 5 дни )
    Само дизел по чист
  • #18
    11 rate up comment 2 rate down comment
    к. к. ( преди 6 дни )
    Скоро т.нар. "въглероден отпечатък" ще отпадне като аргумент за "климатичните промени"(каквото и да значи тая глупост, защото климатът си е променлив така или иначе). И тогава какви ще са аргументите да принуждават хората да купуват електрически автомобили за по 40-60 х. €, с пробег на магистралата 150-200 км.. с едно зареждане??? Вие ще си купите ли такава глупост???
  • #17
    14 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    късите разстояния са бич за дизела, особено зимата... Горкият не може да отлепи стрелката за температурата...
  • #16
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Илчева ( преди 6 дни )
    В крайна сметка, извода от статията е? " Принципно е ясно едно – както дизеловите, така и бензиновите двигатели се натоварват повече на къси отсечки, с което износването им се ускорява." От утре взимам 10 километровата отсечка пеша! Умници.
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Общо взето спора е като дали бира или вино.. Като оставим цялата еуфория около това колко е мръсен дизела, дали бензин или дизел е въпрос пробег и разлика в цена на горивата. Някои колеги са го споменали по долу, но мисля са неправилно разбрани. Ето тука един калкулатор бензин/дизел. https://www.diesel-oder-benzin.de/.
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До коментар 7 ( преди 6 дни )
    Ако искаше да го прави, щеше да си монтира газов инжекцион, при който няма да има разлика в динамиката на автомобила и щеше да е под твоя разход и в градско и извънградско каране. И последно, сравнението ти е крайно неуместно, защото сравняваш различни коли с различни кубатури и различна мощност.
  • #13
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    То DPF филтри, то AdBlue, сега пък MHEV - какви ли не еквилибристики се правят та да може една технология да и се удължи "изкуствено" живота.
  • #12
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До коментар 7 от ано ( преди 6 дни )
    Първо, твоята печка е почти 300 к.с., а на приятеля ти мерца е почти 400 к.с. Второ, той има поне два цилиндъра повече от теб. Трето, удоволствието от карането на 400 к.с. бензинова кола въобще не може да се сравнява с карането на каквато и да е нафтова печка. Четвърто, ти сравняваш градски разход, а тези коли съвсем не са за градско каране. Извънградско е възможно разхода му да падне и под твоя. Пето, човека въобще не си е купил такава кола, за да и сравнява разхода с твоя.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 6 дни )
    само едно не са обяснили: какво значи "къса отсечка"...