IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Hyundai продължават да вярват в дизела

Първият пикап на марката ще получи двигателя на Genesis GV80

В Hyundai продължават да вярват в дизела

Новият редови 6-цилиндров турбодизелов двигател, дебютирал при кросоувъра  Genesis GV80, ще се използва при бъдещите модели на Hyundai и Kia. Очаква се, с този мотор да бъде оборудван компактния пикап Hyundai Santa Cruz, както и аналогичния модел на Kia.

Въпреки тенденцията за постепенно отказване от дизеловите двигатели, ръководителят на отдела за разработки на Hyundai - Алберт Бирман, е уверен в потенциала на тези мотор. В интервю за CarSales инженерът подчерта, че новият 3,0-литров дизел на марката отговаря на екологичния стандарт  Euro-6 D-Temp, и затова Genesis GV80 ще се предлага с него в Европа.

Бирман допълни, че същият мотор най-вероятно ще бъде използван и за пикапа Santa Cruz, което е напълно логично, тъй като основните конкуренти на пазара - Volkswagen Amarok и Mercedes-Benz X-Class, също са оборудвани с дизелови двигатели. В Hyundai смятат, че агрегатите с такова гориво все още имат бъдеще, като могат да бъдат  електрифицирани, за да отговарят на екологичните стандарти.

При луксозния кросоувър GV80 турбодизеловият 3,0-литров мотор развива 278 к.с. и 588 Нм въртящ момент. За сравнение, аналогичният агрегат при X-Class във версия 350 d разполага с 258 к.с. и 550 Нм, а най-мощният Amarok също разчита на 3,0-литров V6, който развиа 272 к.с. и 580 Нм.

Снимки: designerklebers

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Сервиз ( преди 4 години )
    конглокент
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Сервиз ( преди 4 години )
    конглокент
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Сервиз ( преди 4 години )
    Не е вярно, че Мерцедес и WV са му конглокенти! Най-големия му конглокент е Toyota Hi lux, трябва да е по-добър от него!
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Защото производството на един дизелов агрегат излиза с 1/3 по-евтино в сравнение с бензинов (със същия брой цилиндри). Освен това животът на бензиновия мотор е по-дълъг в сравнение с дизеловия. Качеството на нафтица в България допринася, ама тя е съвсем друга тема.Отделно - имат запаси и залежи от части по заводите, които по някакъв начин трябва да внедрят и продадат. Същото се отнася и за немските концерни. Още ни пробутват оправданието за въртящия момент. Ама изчакайте още 4-5 години макс.
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Разходомер ( преди 4 години )
    Съгласен - 12/100 за такова чудо би било направо супер и покрива американските норми за категорията. Европейските - не, но тях никой не ги покрива без измамата NEDC. То и WLTP не е съвсем коректно, но е по-близо до истината. Догодина ще разберем.
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    RD ( преди 4 години )
    За този автомобил 12 на 100 е добър разход дори за дизел. На бензин ще гони 17 според мен.
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    .. извинявам се, явно някои символи не се поддържат: --няма да е под 12/100 разход, и не влиза в никакви еко норми. Не че на американците им пука за това.
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    То не е до вярата, колкото това да върви и да има поносим разход. 270кс бензин - на на този пикам нямя да е
  • #1
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Тираджия ( преди 4 години )
    MAN и Камаз също продължават да вярват в дизела.