IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо дизеловите автомобили не са подходящи за къси отсечки?

Когато избирате автомобил, съобразете къде ще бъде управляван в повечето случаи

Защо дизеловите автомобили не са подходящи за къси отсечки?

Дизеловите мотори имат нужда от повече време, за да достигнат работна температура. Това се дължи на ниския разход и на ниските обороти, които обикновено са достатъчни за движение с този вид двигатели.

Основният проблем на дизеловите мотори на къса отсечка е филтърът за твърди частици. За да се регенерира, той има нужда от температура на отработените газове от поне 600 градуса Целзий. Високата температура води до изгаряне на саждите, които се събират върху повърхността на филтъра. На къси отсечки такива високи температури не могат да бъдат достигнати.

За дизели, които се движат предимно на къси отсечки производителите са предвидили други начини. С добавки за горивото температурата на изгаряне се сваля с около 200 градуса Целзий. При по-бързо достигане на температура от 450 градуса саждите във филтъра изгаря и така той се регенерира.

Дизел къси отсечки

Съществуват и варианти с промяна на впръскването. Моментът на главното впръскване се изнася назад или пък притокът на въздух се спира временно. Това увеличава температурата на отработените газова, спестява добавки за горивото и позволява изгарянето на твърдите частици. В тези модели е нужно филтрите за твърди частици да бъдат чистени ръчно на интервали от 120 до 180 хиляди километра.

Недостатъкът на променения момент на впръскването е, че може да се стигне до „изтъняване“ на маслото, което оказва негативно влияние на мазителните качества. Последиците могат да бъдат прегряването на двигателя, по-бързото му износване и дори повреди в него. Затова е препоръчителна редовна проверка на нивото на маслото, както и редовната му смяна.

Принципно е ясно едно – както дизеловите, така и бензиновите двигатели се натоварват повече на къси отсечки, с което износването им се ускорява. 

Снимки: Auto-online, Bunte

0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Да бе ( преди 1 седмица )
    Добавки в горивото, а. Смех голем. Във всяка инструкция за експлоатация на дизелови фолксвеган и бенц пише с болт на няколко места - не използвайте добавки за гориво. Изглежда конструкторите им не ги разбират тия работи с горивото и филтрите, а.
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    взех си един "Дъстар" с газово, ами за сега съм много доволен, живея в провинцията и по тукашните пътища повече от 90 няма как да вдигнеш, улицата ми все едно не е асфалтирана, пък няма как без кола ,
  • #8
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Аз говоря за нормални автомобили. Като искаш да караш 200+ коня влизаш в категория, където ако мислиш за разхода значи нямаш място в тази категория. Там разхода дори на бензин ти е най-малкото перо
  • #7
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    То разликата ако беше 3лв. никой нямаше да си купи по-скъпа дизелова кола, вместо по евтина бензинова. Това са пълни легенди, че разликата е малка. Аз карам голям СУВ с трилитров дизелов мотор с почти 300к.с. и градско ми харчи 12л. мой приятел има бензинов мерцедес лимузина с 388к.с. неговия градски е 25л. Забележи той е с лимузина а аз със СУВ, тоест на лека кола разхода на двигателя ми щеше да падне с още 2л. Ако въртиш 20000км. годишно това е 2600л. отгоре. Това са над 5000лв.
  • #6
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Коментатор ( преди 1 седмица )
    За сметка на това пък електричките са подходящи само за къси разстояния...
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    к. к. ( преди 1 седмица )
    Дизел плъг-ин хибрид - 50 км. градско на ток. На магистралата - дизел. И няма никакви проблеми... Електрическите автомобили поне още 10 г. НЯМА ДА СТАВАТ ЗА МАГИСТРАЛА. Пробегът пада тройно...
  • #4
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    В наши дни трябва да караш наистина много, за да си заслужаваш да караш дизел. Без значение нов или стар. Новите имат голяма надценка над бензиновия аналог и трябва бая километри да навъртиш за да я избиеш с тия 3-4лв на 100. а пък запушиш ли дюза или ДПФ гаранционно цифрите са забавни. При старите - те идват често на 5 години на 300к км тоест турбо, съединител, дюзи, ГНП и какво ли още не чукат на вратата. Европееца взима дизел само ако ще кара 25-30к км на година
  • #3
    16 rate up comment 21 rate down comment
    the future ( преди 2 седмици )
    Карайте тия “печки” докато могат , не им ставайте роби и минавайте на електрички , че... няма дишане от сажди и *** нафти , пък , колкото повече ги римапвате и надувате , толкоз повече пушат и тровят въздуха пущите му ... скреп-машини ! Де що европа е изхвърлила дизел... то на цариградско ще го видиш ...
  • #2
    30 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това са пълни глупости. В смисъл, че всеки средно ителигентен шофьор знае, че за почистване на филтъра ако караш предимно на къси отсечки е достатъчно веднъж седмично, че дори и месечно да покараш колата след като е загряла10тина минути на 3000 оборота. Това с ръчна кутия е ясно как става, при автоматичните кутии минаваш в механичен режим и поддържаш тия обороти. Другото е да я покараш 10км. извънградсо и филтъра се самопочиства. Вие го изкарахте егати проблема.
  • #1
    16 rate up comment 2 rate down comment
    м да а ( преди 2 седмици )
    ако ще се буташ цял ден в градското движение , да шофираш дизел Е6 си е голям та?+"к , също ако не сте на дълъг път ("400-500км) или не се движите със 140-160км/ч - забравете че имате 6-та, защото при 1800об/мин няма начин да изчистиш филтъра. Моята от време на време вкарва гориво във филтъра за да подпомогне изгарянето на сажди и неудобството е че не е препоръчително да изключиш двигателя докато е в режим на самопочисттване и ми се е случвало да трябва да форсирам 10-тина минути из квартала.