IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо дизеловите автомобили не са подходящи за къси отсечки?

Когато избирате автомобил, съобразете къде ще бъде управляван в повечето случаи

Дизеловите мотори имат нужда от повече време, за да достигнат работна температура. Това се дължи на ниския разход и на ниските обороти, които обикновено са достатъчни за движение с този вид двигатели. Основният проблем при тях на къса отсечка е филтърът за твърди частици - DPF. За да се регенерира, той има нужда от температура на отработилите газове от поне 600 градуса Целзий. Високата температура води до изгаряне на саждите, които се събират върху повърхността на филтъра. На къси отсечки обаче такива високи температури не могат да бъдат достигнати.
  
     
Дизел къси отсечки
   
      
За дизели, които се движат предимно на къси отсечки производителите са предвидили други начини. С добавки за горивото температурата на изгаряне се сваля с около 200 градуса Целзий. При по-бързо достигане на температура от 450 градуса саждите във филтъра изгарят и така той се регенерира.

Съществуват и варианти с промяна на впръскването. Моментът на главното впръскване се изнася назад или пък притокът на въздух се спира временно. Това увеличава температурата на отработилите газове, спестява добавки за горивото и позволява изгарянето на твърдите частици. В тези модели е нужно филтрите за твърди частици да бъдат чистени ръчно на интервали от 120 до 180 хиляди километра.

Недостатъкът на променения момент на впръскването е, че може да се стигне до „изтъняване“ на маслото, което оказва негативно влияние на мазителните качества. Последиците могат да бъдат прегряването на двигателя, по-бързото му износване и дори повреди в него. Затова е препоръчителна редовна проверка на нивото на маслото, както и редовната му смяна.

Принципно е ясно едно – както дизеловите, така и бензиновите двигатели се натоварват повече на къси отсечки, с което износването им се ускорява. Но за дизеловите това важи в по-голяма степен. Съответно, ако карате основно в градския трафик, дизелът не е най-добрият избор за вас - дори и да се абстрахираме от въпроса за качеството на въздуха в градовете.
 

Снимки: Auto-online, Bunte

0 от 500
  • #9
    12 rate up comment 5 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 4 години )
    само едно не са обяснили: какво значи "къса отсечка"...
  • #8
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Да бе ( преди 4 години )
    Добавки в горивото, а. Смех голем. Във всяка инструкция за експлоатация на дизелови фолксвеган и бенц пише с болт на няколко места - не използвайте добавки за гориво. Изглежда конструкторите им не ги разбират тия работи с горивото и филтрите, а.
  • #7
    13 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    взех си един "Дъстар" с газово, ами за сега съм много доволен, живея в провинцията и по тукашните пътища повече от 90 няма как да вдигнеш, улицата ми все едно не е асфалтирана, пък няма как без кола ,
  • #6
    22 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз говоря за нормални автомобили. Като искаш да караш 200+ коня влизаш в категория, където ако мислиш за разхода значи нямаш място в тази категория. Там разхода дори на бензин ти е най-малкото перо
  • #5
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Коментатор ( преди 4 години )
    За сметка на това пък електричките са подходящи само за къси разстояния...
  • #4
    11 rate up comment 9 rate down comment
    к. к. ( преди 4 години )
    Дизел плъг-ин хибрид - 50 км. градско на ток. На магистралата - дизел. И няма никакви проблеми... Електрическите автомобили поне още 10 г. НЯМА ДА СТАВАТ ЗА МАГИСТРАЛА. Пробегът пада тройно...
  • #3
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    В наши дни трябва да караш наистина много, за да си заслужаваш да караш дизел. Без значение нов или стар. Новите имат голяма надценка над бензиновия аналог и трябва бая километри да навъртиш за да я избиеш с тия 3-4лв на 100. а пък запушиш ли дюза или ДПФ гаранционно цифрите са забавни. При старите - те идват често на 5 години на 300к км тоест турбо, съединител, дюзи, ГНП и какво ли още не чукат на вратата. Европееца взима дизел само ако ще кара 25-30к км на година
  • #2
    25 rate up comment 26 rate down comment
    the future ( преди 4 години )
    Карайте тия печки докато могат , не им ставайте роби и минавайте на електрички , че... няма дишане от сажди и *** нафти , пък , колкото повече ги римапвате и надувате , толкоз повече пушат и тровят въздуха пущите му ... скреп-машини ! Де що европа е изхвърлила дизел... то на цариградско ще го видиш ...
  • #1
    24 rate up comment 3 rate down comment
    м да а ( преди 4 години )
    ако ще се буташ цял ден в градското движение , да шофираш дизел Е6 си е голям та?+"к , също ако не сте на дълъг път ("400-500км) или не се движите със 140-160км/ч - забравете че имате 6-та, защото при 1800об/мин няма начин да изчистиш филтъра.Моята от време на време вкарва гориво във филтъра за да подпомогне изгарянето на сажди и неудобството е че не е препоръчително да изключиш двигателя докато е в режим на самопочисттване и ми се е случвало да трябва да форсирам 10-тина минути из квартала.