IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо дизеловите автомобили не са подходящи за къси отсечки?

Когато избирате автомобил, съобразете къде ще бъде управляван в повечето случаи

Защо дизеловите автомобили не са подходящи за къси отсечки?

Дизеловите мотори имат нужда от повече време, за да достигнат работна температура. Това се дължи на ниския разход и на ниските обороти, които обикновено са достатъчни за движение с този вид двигатели.

Основният проблем на дизеловите мотори на къса отсечка е филтърът за твърди частици. За да се регенерира, той има нужда от температура на отработените газове от поне 600 градуса Целзий. Високата температура води до изгаряне на саждите, които се събират върху повърхността на филтъра. На къси отсечки такива високи температури не могат да бъдат достигнати.

За дизели, които се движат предимно на къси отсечки производителите са предвидили други начини. С добавки за горивото температурата на изгаряне се сваля с около 200 градуса Целзий. При по-бързо достигане на температура от 450 градуса саждите във филтъра изгаря и така той се регенерира.

Дизел къси отсечки

Съществуват и варианти с промяна на впръскването. Моментът на главното впръскване се изнася назад или пък притокът на въздух се спира временно. Това увеличава температурата на отработените газова, спестява добавки за горивото и позволява изгарянето на твърдите частици. В тези модели е нужно филтрите за твърди частици да бъдат чистени ръчно на интервали от 120 до 180 хиляди километра.

Недостатъкът на променения момент на впръскването е, че може да се стигне до „изтъняване“ на маслото, което оказва негативно влияние на мазителните качества. Последиците могат да бъдат прегряването на двигателя, по-бързото му износване и дори повреди в него. Затова е препоръчителна редовна проверка на нивото на маслото, както и редовната му смяна.

Принципно е ясно едно – както дизеловите, така и бензиновите двигатели се натоварват повече на къси отсечки, с което износването им се ускорява. 

Снимки: Auto-online, Bunte

0 от 500
  • #13
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    То DPF филтри, то AdBlue, сега пък MHEV - какви ли не еквилибристики се правят та да може една технология да и се удължи "изкуствено" живота.
  • #12
    22 rate up comment 5 rate down comment
    До коментар 7 от ано ( преди 3 месеца )
    Първо, твоята печка е почти 300 к.с., а на приятеля ти мерца е почти 400 к.с. Второ, той има поне два цилиндъра повече от теб. Трето, удоволствието от карането на 400 к.с. бензинова кола въобще не може да се сравнява с карането на каквато и да е нафтова печка. Четвърто, ти сравняваш градски разход, а тези коли съвсем не са за градско каране. Извънградско е възможно разхода му да падне и под твоя. Пето, човека въобще не си е купил такава кола, за да и сравнява разхода с твоя.
  • #11
    11 rate up comment 5 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 3 месеца )
    само едно не са обяснили: какво значи "къса отсечка"...
  • #10
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Да бе ( преди 3 месеца )
    Добавки в горивото, а. Смех голем. Във всяка инструкция за експлоатация на дизелови фолксвеган и бенц пише с болт на няколко места - не използвайте добавки за гориво. Изглежда конструкторите им не ги разбират тия работи с горивото и филтрите, а.
  • #9
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    взех си един "Дъстар" с газово, ами за сега съм много доволен, живея в провинцията и по тукашните пътища повече от 90 няма как да вдигнеш, улицата ми все едно не е асфалтирана, пък няма как без кола ,
  • #8
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз говоря за нормални автомобили. Като искаш да караш 200+ коня влизаш в категория, където ако мислиш за разхода значи нямаш място в тази категория. Там разхода дори на бензин ти е най-малкото перо
  • #7
    8 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    То разликата ако беше 3лв. никой нямаше да си купи по-скъпа дизелова кола, вместо по евтина бензинова. Това са пълни легенди, че разликата е малка. Аз карам голям СУВ с трилитров дизелов мотор с почти 300к.с. и градско ми харчи 12л. мой приятел има бензинов мерцедес лимузина с 388к.с. неговия градски е 25л. Забележи той е с лимузина а аз със СУВ, тоест на лека кола разхода на двигателя ми щеше да падне с още 2л. Ако въртиш 20000км. годишно това е 2600л. отгоре. Това са над 5000лв.
  • #6
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Коментатор ( преди 3 месеца )
    За сметка на това пък електричките са подходящи само за къси разстояния...
  • #5
    10 rate up comment 8 rate down comment
    к. к. ( преди 3 месеца )
    Дизел плъг-ин хибрид - 50 км. градско на ток. На магистралата - дизел. И няма никакви проблеми... Електрическите автомобили поне още 10 г. НЯМА ДА СТАВАТ ЗА МАГИСТРАЛА. Пробегът пада тройно...
  • #4
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В наши дни трябва да караш наистина много, за да си заслужаваш да караш дизел. Без значение нов или стар. Новите имат голяма надценка над бензиновия аналог и трябва бая километри да навъртиш за да я избиеш с тия 3-4лв на 100. а пък запушиш ли дюза или ДПФ гаранционно цифрите са забавни. При старите - те идват често на 5 години на 300к км тоест турбо, съединител, дюзи, ГНП и какво ли още не чукат на вратата. Европееца взима дизел само ако ще кара 25-30к км на година