IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е важно, особено при дизелите

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно или – изобщо да работят. При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение, когато нивото на маслото приближава долната граница.

oil

Ако установите разход на масло е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво.

Дизеловите и бензиновите двигатели имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже разходът на масло. Разход от до половин литър на хиляда километра се счита за нещо нормално. При дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Едва когато разходът излезе от нормата, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

Ако установите увеличен разход на масло, потърсете сервиз. Причината може да бъде открита и от вас ако сте специалисти в областта или притежавате подробни познания по двигателна техника.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл.
Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #102
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 2 месеца )
    Упоменат е разхода на масло между смените. Според мое лично мнение по-скоро има значение производитела отколкото типа двигател :)
  • #101
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 2 месеца )
    Ето моя личен опит: Mazda 3 1.6 MZ-CD (Дизелl): закупена на 110к продадена на 250к. Разход на масло: 0л. Golf IV 1.6 FSI (Бензин): закупена на 70к, продадена на 85к. Разход на масло: 1л/1000km Toyota Auris 2.2 D-CAT (Дизел):закупена на 105к, продадена на 205к. Разход на масло: 0л. Lexus IS 250 4GR-FSE (Бензин): закупена на 75k, продадена на 143k: Разход на масло: 0л. Mazda CX-5 2.5 SKYACTIV-G (Бензин): закупена нова. Навъртяни вече 20к. Разход на масло: 0л.
  • #100
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Alfa 147, 1.9JTDm, 170hp, 2007ма. Реални 372 000км, първи и единствен собственик. Смяна на всеки 10к км, не пипа. Маслото обичайно е 5w40, за няколко смени(около 200к пробег имаше) беше 0w40 като експеримент. Не го казвам за друго, ами ми е първа кола. А всички ме убеждаваха колко била чуплива, как постоянно щяло да се долива масло. Ми... освен към окачването, други въпросителни нямам. Явно други алфо-карачи ги вземат супер изпърдяни втора ръка.
  • #99
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Men ( преди 2 месеца )
    Чисто нов сеат дизел 150коня, смяна на масло на 30к(лонг лайф), изминати 55к предстояща втора смяна - разход на масло 0.
  • #98
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    БМВ 520Д Ф11 27000 км и Мазда3 2.0 скайактив бензин 15000 км интервали за смяна на масло и двете не горят масло .всичсо зависи от правилна подръжка и хубави масла
  • #97
    3 rate up comment 0 rate down comment
    308 ( преди 3 месеца )
    Polo, 94 бензин 1,6 75кс. литър масло на 10000км, Тотал 10w40.Пежо 308 2012 1,6 e-hdi не пипа дори и за 15000км. Bardahl xtec 5w30 c3.
  • #96
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Коко ( преди 3 месеца )
    Два месеца и още няма еднозначен отговор на този въпрос. Хората дето карат или са карали свестни автомобили с дизелови двигатели казват: Дизеловите двигатели НЕ харчат повече масло от ... от кои верно! Може би от ракетните.
  • #95
    6 rate up comment 0 rate down comment
    1234 ( преди 3 месеца )
    Мерива 1.7cdti-не се налсга да долувам, защото не го пипа, а го сменям на 16 000км..5w30.Автора да се гръмне
  • #94
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Монтьор ( преди 3 месеца )
    ПОЛОВИНАТА ОТ “ЕКСПЕРТИТЕ” ПИШЕЩИ ТУК НЕ РАЗБИРАТ ИЛИ ДАЖЕ МАЛКО КАРАТ АВТОМОБИЛА СИ! АКО ЕДИН АВТОМОБИЛ ИМА ДОБРА ПОДРЪЖКА,А НЕ НА БЪЛГАРЧЕТА КОИТО КУПУВАТ ЕВТИНИ НОВИ СГЛОБЕНИ В ТУРЦИЯ АВТОМОБИЛИ ИЛИ НА СТАРО ДО 5000ЛВ. ИТАЛИЯНКИ НЕ ТРЯБВА ДА ХАРЧИ ПОВЕЧЕ ОТ МАСЛОТО УКАЗАНО В СЕРВИЗНАТА КНИЖКА НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ! ЗА ВСИЧКО СА ВИНОВНИ ПОЛИТИЦИТЕ,ЧЕ ЗАКОНОВО НЕ ОГРАНИЧИХА ВНОСА НА АВТОМОБИЛИ НАД 7г. И РБ СЕ НАПЪЛНИ С ТАРАЛЯСНИЦИ,КОИТО ТРОВЯТ ДЕЦАТА НИ,ЗАЩОТО СЕ КАРАТ ДО ОТКАТ!!!
  • #93
    4 rate up comment 0 rate down comment
    иван ( преди 3 месеца )
    и аз полъган навремето от уж чистотата на дизела си купих пежо 206 и бмв 1 дизел. Никога не съм доливал масло, колите са съответно на 18 и 15 години, но са купувани нови.