IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е важно, особено при дизелите

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно или – изобщо да работят. При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение, когато нивото на маслото приближава долната граница.

oil

Ако установите разход на масло е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво.

Дизеловите и бензиновите двигатели имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже разходът на масло. Разход от до половин литър на хиляда километра се счита за нещо нормално. При дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Едва когато разходът излезе от нормата, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

Ако установите увеличен разход на масло, потърсете сервиз. Причината може да бъде открита и от вас ако сте специалисти в областта или притежавате подробни познания по двигателна техника.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл.
Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #86
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 16 часа )
    Сега нова статия моля, защо обслужването на дизелови и хибридни автомобили е в пъти по-скъпо.
  • #85
    2 rate up comment 0 rate down comment
    sun ( преди 1 седмица )
    Заглавието трябваше да бъде Защо дизеловите двигатели над 150-200 000км харчат повече масло?
  • #84
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Ххх ( преди 1 седмица )
    1.7 дизел на Исузо на 15 години. Капка не харчи за 10 хил.
  • #83
    3 rate up comment 0 rate down comment
    petardimin ( преди 1 седмица )
    Добре е такива теми да отварят хора които са работили с няколко поколения двигатели,иначе темата става,,фейсбук"
  • #82
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тодоре, или още не е е било отекло маслото в картера или си спрял на наклонено място и не ти е отчело на щеката. Няма начин да не го е пипнало! Поне няколко милиметра се е смъкнало от чертичката на максимума. Ама всъщност може наистина да не е пипнато маслото, като се замисля. Ако караш до 2000 об/мин, като баба няма да го барне изобщо. Само в този случай обаче.Има и друг вариант да ти влиза нафта в маслото.Спукана глава.Имах един познат и той така колата му не пипа масло,а пуши, като локомотив
  • #81
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    васо, имах Голф с тоя двигател и буташе масло. Беше на реални 130 000 км. Сам си го докарах от Германия, като го купих от собственика частно лице. Първи собственик с книжки, поддръжка и всичко. Така, че не лъжи. Бута си масълце малко, но редовно. После имах 2 Пасата същия двигател, но 110 и 130 к.с. Те горяха повече масло. На 1000-1500 доливах по половин литър. Сменях го на 10 000 км и си вземах една 5 л. туба масло допълнително. От смяна до смяна ми стигаше и малко хартисваше накрая.
  • #80
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Алексей ( преди 3 седмици )
    Който е писал статията, да спре да пише статий за автомобили и да почне да ходи за риба. 1/ Съвременните бензинови, с ниска степен на *** са страшни маслояди 2/ Дизелите масово започват да нагъват масло през турбината, от неправилна експлоатация, неправилно масло, пренатоварване на турбината и т.н. 3/ При дизелите следствие на регенерацийте на ДПФ-а и съответно регенарции в режим на градско каране, а не при подържане на 2500 оборота навлиза масло в нафтата.
  • #79
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тодор ( преди 3 седмици )
    Та значи, 3000 км Октавия 2 ,1,6 тди, ми "изхарчи" 0,00 литра масло. Днес проверих за първи път, от смяната.
  • #78
    7 rate up comment 1 rate down comment
    васо ( преди 3 седмици )
    Имах някога октавия 1 1.9 тди,90 к.с., един я смачка отзад на 500 000 км, не пипаше грам масло.
  • #77
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Защо дизелите харчели повече масло, попитали ВАГ-аджиите от Автокомедия. Ами защото са немски, бе драги!