IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е важно, особено при дизелите

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно или – изобщо да работят. При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение, когато нивото на маслото приближава долната граница.

oil

Ако установите разход на масло е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво.

Дизеловите и бензиновите двигатели имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже разходът на масло. Разход от до половин литър на хиляда километра се счита за нещо нормално. При дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Едва когато разходът излезе от нормата, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

Ако установите увеличен разход на масло, потърсете сервиз. Причината може да бъде открита и от вас ако сте специалисти в областта или притежавате подробни познания по двигателна техника.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл.
Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #57
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Стефчо ( преди 4 седмици )
    Страхотна статия! Хахаха! "дефектно уплътнение на цилиндровата глава"! Пич, ти виждал ли си някога автомобил с вдигнат капак?
  • #56
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Дизел ( преди 4 седмици )
    Дрън дрън. Плнии глупости
  • #55
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Готин ( преди 4 седмици )
    Да долееш масло в двигателя, когато нивото е паднало, се случва на всеки ПОНЯКОГА, но когато нивото на маслото ви се е ВДИГНАЛО, това наистина говори за ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ!!!
  • #54
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Вие нормални ли сте бе хора? Значи според вас един дизелов мотор който събира 5 литра масло трябва за 10000 километра пробег да няма грам в него и това трябва да е нормално???? Моля ви кой е този производител който казва че е нормално?
  • #53
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Това са глупости имам дизел на 10000км да изгори максимум 500 мг масло
  • #52
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Иван ( преди 4 седмици )
    Тоя който е писал тая статия няма хал хабер от автомобили.
  • #51
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Аз ( преди 4 седмици )
    Най-вероятно производителите ги пишат тези 0.5 литра на 1000 км да се застраховат и ако има проблем да не сменят двигател. Не казвам, че не е възможно - мотори всякакви, шофиране различно. Моя разход с 3.7 бензин на Мерцедес беше точно толкова, без значение от маслото - 5w40, 10w40, различни марки. След ремонт нищо не гори.
  • #50
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Димитров ( преди 4 седмици )
    Имам Рено Лагуна '97 г. на 377000 км, 2.0 бензин. Сменям маслото на 10000 км - ELF 5W40 и НИКОГА не съм доливал. Харчи по-малко от 0,5 литра/10000 км. Преди година мерих компресията в цилиндрите - най-ниското налягане беше 10,8... Пък вие плюйте по всичко, което не е ВАГ...
  • #49
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Философ ( преди 4 седмици )
    Пълна простотия! Дизела не харчи повече масло от бензина! Моята Ланчия Капа харчи 1 литър на 10 000 км.
  • #48
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Атанас Кьосев ( преди 4 седмици )
    Сменям масло на 20 хиляди- където съм го сипал там го хвърлям... Да *** тъпите ви статии?)