IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е важно, особено при дизелите

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно или – изобщо да работят. При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение, когато нивото на маслото приближава долната граница.

oil

Ако установите разход на масло е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво.

Дизеловите и бензиновите двигатели имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже разходът на масло. Разход от до половин литър на хиляда километра се счита за нещо нормално. При дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Едва когато разходът излезе от нормата, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

Ако установите увеличен разход на масло, потърсете сервиз. Причината може да бъде открита и от вас ако сте специалисти в областта или притежавате подробни познания по двигателна техника.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл.
Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #82
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тодоре, или още не е е било отекло маслото в картера или си спрял на наклонено място и не ти е отчело на щеката. Няма начин да не го е пипнало! Поне няколко милиметра се е смъкнало от чертичката на максимума. Ама всъщност може наистина да не е пипнато маслото, като се замисля. Ако караш до 2000 об/мин, като баба няма да го барне изобщо. Само в този случай обаче.Има и друг вариант да ти влиза нафта в маслото.Спукана глава.Имах един познат и той така колата му не пипа масло,а пуши, като локомотив
  • #81
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    васо, имах Голф с тоя двигател и буташе масло. Беше на реални 130 000 км. Сам си го докарах от Германия, като го купих от собственика частно лице. Първи собственик с книжки, поддръжка и всичко. Така, че не лъжи. Бута си масълце малко, но редовно. После имах 2 Пасата същия двигател, но 110 и 130 к.с. Те горяха повече масло. На 1000-1500 доливах по половин литър. Сменях го на 10 000 км и си вземах една 5 л. туба масло допълнително. От смяна до смяна ми стигаше и малко хартисваше накрая.
  • #80
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Алексей ( преди 4 месеца )
    Който е писал статията, да спре да пише статий за автомобили и да почне да ходи за риба. 1/ Съвременните бензинови, с ниска степен на *** са страшни маслояди 2/ Дизелите масово започват да нагъват масло през турбината, от неправилна експлоатация, неправилно масло, пренатоварване на турбината и т.н. 3/ При дизелите следствие на регенерацийте на ДПФ-а и съответно регенарции в режим на градско каране, а не при подържане на 2500 оборота навлиза масло в нафтата.
  • #79
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тодор ( преди 4 месеца )
    Та значи, 3000 км Октавия 2 ,1,6 тди, ми "изхарчи" 0,00 литра масло. Днес проверих за първи път, от смяната.
  • #78
    10 rate up comment 2 rate down comment
    васо ( преди 4 месеца )
    Имах някога октавия 1 1.9 тди,90 к.с., един я смачка отзад на 500 000 км, не пипаше грам масло.
  • #77
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Защо дизелите харчели повече масло, попитали ВАГ-аджиите от Автокомедия. Ами защото са немски, бе драги!
  • #76
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Маслояди безподобни много ясно, даже и хората направо в нафтата си го слагат маслото.
  • #75
    12 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако дизела е немски харчи задължително масло. Няколко са минали през мен и всички бутаха масло. Взех си Дачия с 1.5 мотора и маслото не го пипа. От смяна до смяна нивото на щеката не се променя. Това на 15 000 км. При немските кошници винаги съм доливал на няколко хил км по около 0.5 л. Казвали са ми, че направо съм късметлия, че толкова малко горят масло. Обикновено толкова на 1000 км харчели масло, че и на по-малко. Доста се учудих тогава, но явно им е обща болест.
  • #74
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 5 месеца )
  • #73
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Audi A6 ( преди 5 месеца )
    Карам дизел от 6 години. На 420 000 км, маслото сменям на всеки 15-17 хил.км. Колкото масло и сложа, толкова и вадя при смяна.