Дори в условията на редовно обслужване на автомобила неговият собственик може да попадне в ситуация, при която само 500 км след излизането от сервиза, лампата за ниско налягане на маслото светва. Някои от шофьорите веднага отиват да си купят масло и доливат, а други се отправят към сервиза. Има и трети, които продължават да карат. Какво е правилното решение в случая?
Жълто или червено
При намаляване на нивото на масло, на приборния панел може да светне сигналната лампа в жълто или червено. Не всички обаче знаят, какво точно означава всяка от тях. Жълтата съобщава за намаляване на нивото на 1 литър, а червената - за падането му до критично ниво (или за друга повреда). Датчиците на двете сигнализации работят отделно един от друг.
Обичайно бензиновите двигатели се нуждаят от по-малко масло от дизеловите и ако собственикът на автомобила го кара спокойно, без резки ускорения и големи натоварвания, жълтата лампичка може да не светне дори след 10 000 км пробег.
Жълт сигнал
Ако на датчика се активира жълтата светлина, то това не е критично за двигателя. Триещите се детайли на мотора са достатъчно защитени, но пък не е излишно по възможност да се долее масло. След като то намалее под критичното ниво, лампата ще светне в червено, а това не бива да се игнорира.
Червен сигнал
Ако на датчика се появи червен цвят, нивото на масло вече е под минимума. Тогава започват проблемите в работата на двигателя. Което означава само едно - съвсем скоро ще започне "маслен" глад, което е много вредно за самия агрегат. В най-краен случай можете да изминете около 200 км, след което задължително трябва да долеете течност.
По-добре обаче е да спрете колата и да потърсите помощ, защото червена светлина може да означава и други проблеми, освен рязко спадане на нивото. Сред тях е повреда в маслената помпа, например, или някаква друга причина за падане на налягането. Работата с недостатъчно масло със сигурност ще повреди двигателя, така че по-добре той да бъде изключен.