Peugeot няма да се завърне в сегмента на малките градски автомобили с достъпна цена. Френският производител също така няма амбиции да бъде премиум марка, разкрива главният изпълнителен директор на компания Ален Фави в интервю за германското издание Еcomento.
Французите напуснаха А-сегмента през 2022, когато, без да вдигат много шум, спряха производството на Peugeot 108. Това означаваше и сбогуване с конкурентния пазар на евтини автомобили, като ролята на базов модел беше заета от Peugeot 208, което обаче е от по-висок клас.
Моделът 108 (на долната снимка), известен преди това като Peugeot 107, е автомобил, получен в резултат на сътрудничеството на бившата PSA (сега Stellantis) с Toyota. Японците го предлагаха като Augo, което се трансформила по-късно в в SUV под името Aygo X Cross. Имаше и още една алтернатива - Citroën C1, която също вече не се продава.
След края на 108 на няколко пъти се появиха спекулации, че Peugeot може да се завърне в сегмента на градските автомобили със собствено предложение, като самата марка така и не даваше категоричен отговор. Сега обаче всички съмнения относно подобна възможност бяха разсеяни от шефа на марката.
Ален Фави е категоричен, че Peugeot няма да се върне в А-сегмента, което означава, че наследник на 108 няма да има. В същото време топ-мениджърът разкри и още нещо много интересно: „Не искаме да бъдем първокласна марка. Peugeot е и ще продължи да бъде масова марка, но няма да се позиционираме в нискотарафния сегмент“.
Французите също така са отхвърлили напълно възможността да заложат всичко на електрически автомобили. В компанията не отричат значението на електрическата мобилност, но главният изпълнителен директор дава да се разбере, че това няма да е единствената технология за задвижване, на която ще се залага.
„Електрическата мобилност е от основно значение за марката Peugeot. Но това няма да е единствената ни технология за задвижване. Нашата сила се крие в нашите многоенергийни платформи. Те оставят избора на тип задвижване на клиента", обяснява Фави.
Шефът на Peugeot допълни, че в компанията се вслушват в негативните коментари, които някои от модели на марката получиха през последните години. И се работи усилено, за да се разреши всеки един от посочените проблеми.
„През последните години се дистанцирахме малко от нашите клиенти, а също и от нашите партньори. Сега искаме отново да се доближим до тях. Имахме определени проблеми с качеството. Но това е проблем, само ако не се обърне внимание на тях. Сега даваме ясно да се разбере, че приемаме тези въпроси много сериозно", казва Фави.