IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Peugeot отписва градските автомобили и премиум моделите

Французите също така отказват да заложат всичко на електромобилите

Peugeot няма да се завърне в сегмента на малките градски автомобили с достъпна цена. Френският производител също така няма амбиции да бъде премиум марка, разкрива главният изпълнителен директор на компания Ален Фави в интервю за германското издание Еcomento.


Peugeot


Французите напуснаха  А-сегмента през 2022, когато, без да вдигат много шум, спряха производството на Peugeot 108. Това означаваше и сбогуване с конкурентния пазар на евтини автомобили, като ролята на базов модел беше заета от Peugeot 208, което обаче е от по-висок клас.

Моделът 108 (на долната снимка), известен преди това като Peugeot 107, е автомобил, получен в резултат на сътрудничеството на бившата PSA (сега Stellantis) с Toyota. Японците го предлагаха като Augo, което се трансформила по-късно в в SUV под името Aygo X Cross. Имаше и още една алтернатива - Citroën C1, която също вече не се продава.


Peugeot 108


След края на 108 на няколко пъти се появиха спекулации, че Peugeot може да се завърне в сегмента на градските автомобили със собствено предложение, като самата марка така и не даваше категоричен отговор. Сега обаче всички съмнения относно подобна възможност бяха разсеяни от шефа на марката.

Ален Фави е категоричен, че Peugeot няма да се върне в А-сегмента, което означава, че наследник на 108 няма да има. В същото време топ-мениджърът разкри и още нещо много интересно: „Не искаме да бъдем първокласна марка. Peugeot е и ще продължи да бъде масова марка, но няма да се позиционираме в нискотарафния сегмент“.


Peugeot 208


Французите също така са отхвърлили напълно възможността да заложат всичко на електрически автомобили. В компанията не отричат значението на електрическата мобилност, но главният изпълнителен директор дава да се разбере, че това няма да е единствената технология за задвижване, на която ще се залага.

„Електрическата мобилност е от основно значение за марката Peugeot. Но това няма да е единствената ни технология за задвижване. Нашата сила се крие в нашите многоенергийни платформи. Те оставят избора на тип задвижване на клиента", обяснява Фави.


Peugeot 3008


Шефът на Peugeot допълни, че в компанията се вслушват в негативните коментари, които някои от модели на марката получиха през последните години. И се работи усилено, за да се разреши всеки един от посочените проблеми.

„През последните години се дистанцирахме малко от нашите клиенти, а също и от нашите партньори. Сега искаме отново да се доближим до тях. Имахме определени проблеми с качеството. Но това е проблем, само ако не се обърне внимание на тях. Сега даваме ясно да се разбере, че приемаме тези въпроси много сериозно", казва Фави.

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    2.0 мотор искал,а не искаж ли 4.8 мотор дето харчи 25/100 а върви като 1.2?
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 2 дни )
    Малко трудно разбираш,затова и задаваш такива въпроси. Никъде не съм написал,че за древен Рим,а за древна Гърция и Рим, и второ никъде не съм написал,че така са го писали,а че са се провеждали състезания с коне още по това време. юНо ти си леко функционално неграмотен, но затова пък писач.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 18 ( преди 2 дни )
    В Древния Рим така сте го писали, разбрах :)))
  • #19
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    2.0 мотор, вие сте ретро с 1.2 го правя смешен на светофара,камо ли с електричка, дори баничарката електрическата на Пежо Берлинго, всякакви мерцедеси,бмвта бензинови и особено дизеловите дето тракат като карпатски мечки и пушат като комин на китайска фабрика направо не знаят къде се намират докато превключат скорост ел.Берлингото е с 90км.ч. хаха при това безшумно, това само на спортен режим.
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Ти па откъде знаеш,че аз пиша. конглокент го пиша щото така е правилно да се пише,от кон, състезание с коне, още от времето на Сирия,Египет и Древна Гърция и Рим. Като пишем за състезание, надбягване, съревнование, от латинското concurere - надбягване, състезание
  • #17
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Пижо било премиум, върха на кича е осъзнайте се (говоря за новите, старите са им солидни). Всяко едно рено нисан дачия е в пъти по-добро и няма извращения като нестандартни волани, някакви дисплеи които стърчат и подобни изгъзици.
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    писах за задкормилното устройство че няма представа какво купува и каква е разликата между двигател 1.2 и 2.0 за 3.0 и разлика в V и L нама да говорим
  • #15
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Да ви осветля: ( преди 3 дни )
    Рено са по-добри от Пежо.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 11 ( преди 3 дни )
    "конглокент" - научи се да пишеш, момче! Каква е тая дума, на какъв език?! Бая я пишеш под статиите :)))))
  • #13
    2 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    2.0 МОТОРИ НЕ ТРЯБВАТ ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ Е 1.2 ВАДИ ПОВЕЧЕ КОНЕ И Е ПО-ПЪРГАВ