IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Peugeot 208 на старо - харчи малко, рядко се чупи

Внимавайте за проблем с дизеловата помпа - има го, макар и не масово

Второто поколение на Peugeot 208 се оказва доста надеждно. В някои отношения дори по-здраво от третата серия на Citroën C3, с която споделя двигателите си. Прост пример - повредата на ангренажния ремък на 1.2 беше отстранена преди пускането на пазара.


Peugeot 208


ХРОНОЛОГИЯ

2018 година  - Автомобилът, предлаган само с петвратна каросерия, дебютира с трицилиндровия 1.2 PureTech в атмосферна (75 к.с.) или турбо версия със 101 или 131 коня. Най-мощният върви само с осемстепенна автоматична трансмисия EAT8. Дизелът е 1.5 BlueHDi със 101 к.с. Има и електрическа версия: e-208, със 136 к.с. (батерията с капацитет 50 кВтч гарантира - въз основа на хомологационни данни, пробег от 340 км). 

Предлагат се четири нива на оборудване: Like („базовото“, с шест въздушни възглавници, автоматично аварийно спиране, предупреждение за напускане на лентата, ръчен климатик, мултимедийна система с 5-инчов екран; Active (също с отопляеми и електрически регулируеми външни огледала, 7-инчов дисплей на мултимедийната система и разпознаване на пътни знаци; Allure добавя автоматичен климатик, фарове за мъгла и сензори за разстояние отзад; GT Line е с изцяло LED фарове, 17-инчови алуминиеви джанти, предни сензори за разстояние и задна камера.


Peugeot 208


2020  - Пристига версията Allure Navi, но само за 1.2 PureTech 101 конски сили- В допълнение тя има изцяло LED фарове, мултимедийна система с 3D графика и навигационен софтуер TomTom Traffic.

2021  - Добавени са нивата на оборудване Pack за Active, Allure и GT. В случая на Active, оборудването включва също електрически задни стъкла и 16-инчови алуминиеви джанти. Пакетът Allure предлага още задна камера и цифрово табло. GT включва адаптивен круиз контрол и поддържане на лентата на движение.

ДВИГАТЕЛИ

1.2 -литровият трицилиндров бензинов двигател е ценен заради разхода си на гориво (5,4 л/100 км среден одобрен пробег). По-малко заради другите качества: неговите 75 конски сили трябва да бъдат изцедени (за сметка на комфорта), за да се получи малко жизненост. Същият 1.2 ,благодарение на турбото, е много по-енергичен дори при ниски обороти. Средният отчетен разход на гориво е 6,25 л/100 км. Не е зле за мощността (101 к.с.), но е далеч от обещаното на бензиностанцията.

Иначе 101-те конски сили на 1.5-литровия турбодизел се разгръщат напълно още от 1500 об/мин, но шумът не липсва. Средният разход на гориво, поне според данните за хомологация, е впечатляващ - 4,2 литра на 100 км.


Peugeot 208

ЗАЩО „ДА“

Като цяло спретната кола, хубава тапицерия, прецизно изработени сглобки.

Спирачната система е добре модулирана и устойчива на износване. Пътят за спиране е намален.

Колата е приятна в завоите: управлението е бързо (и изглежда още по-бързо поради малкия волан), а поведението на пътя е отлично.


ЗАЩО „НЕ“

Задните врати са малки: влизането и излизането не е толкова лесно.

Лесен достъп до багажника, но товарният капацитет не е сред силните му страни.

Някои бутони са трудни за достигане, а модерното табло не може да се чете в движение.


Peugeot 208


НАЙ-ЧЕСТИТЕ ПРОБЛЕМИ

Особено устройствата с Android не могат да се свържат (чрез USB кабел) с мултимедийната система, което води до сривове. За да се отстрани тази липса на съвместимост, обикновено се извършва актуализация в сервиза.

Има доста оплаквания относно твърдото и неточно превключване на ръчната скоростна кутия в автомобили, произведени през 2019 и 2020 година. Вината е педалът на съединителя, който е малко хлабав в началната фаза на превключването. И да, трябва да бъде сменен.

Не рядък дефект е централният сензорен екран, който не реагира на команди. В някои случаи той е бил подменян по гаранция, но повечето клиенти са решили проблема с актуализация на софтуера миналата година.

Недостатъчното налягане във впръсквателната релса и наличието на железни стружки в резервоара са симптоми на блокирана дизелова помпа. Това не е честа повреда, но съобщенията за тях се увеличават.

КОЙ ДА ИЗБЕРА?

На пазара втора ръка този автомобил е търсен, особено с двигател 1.2 със 75 к.с. (подходящ за начинаещи шофьори) и с варианта 101 к.с. По-мощната версия със 131 к.с. не е много разпространена. Дори 1.5 дизелът няма проблем да намери купувач при отбелазания проблем с помпата. За разлика от e-208 - електрическата версия не е толкова популярна. Сред нивата на оборудване базовото“ (Like) е най-малко търсено. Приличен пазар има за автомобилите с автоматична скоростна кутия.

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 4 дни )
    Мдааа....И едно от най-гениалните изобретения в автомобилостроенето- ремък в маслена баня!
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 5 дни )
    По принцип си прав, действително сега като проверих, Корсата е на 70, явно след ъпгрейда на двигателя, а на моята Куга, също бензин 2.5 е 110К. По принцип и от двете съм много доволен, горе долу са купувани по едно и също време.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 дни )
    До 7: в днешно време масовия интервал за смяна на ремък е между 120 и 200 хил км. Обаче при тоя мотор е в маслена баня ремъка и е основна причина за проблемите и за да избегнеш тоталка 50 хил е силно препоръчително. Чак преди година две имаше сериозен ъпдейт на мотора и нещата са уж подобрени. Твоята Корса от 24та трябва да е с "новия" мотор и не е проблем. Иначе да, забавна кола е "почти" няма смисъл от Астра. За това и препоръчах Корсата пред 208 с неговия изчанчен интериор..
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Тончо ( преди 5 дни )
    Заглавието кърти Пежо и здраво за това на старо цените им са като на немци от деветдесетте даже по ниски имал съм Ксантия и знам за какво говоря не знаеш от къде ще ти дойде проблема трошки
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 5 дни )
    То на коя кола ангренажа не се сменя около 60К. Жена ми има Корса 2024г., автоматика е хидротрансформатор на Айсин и превключва страшно добре. Разхода е супер нисък, говоря за бензина 101коня. От София до Офриниу в Гърция и обратно закова среден разход 6.1 с много въртене къде ли не. По магистралата си я карах 130-150, трима възрастни и колата се държи много стабилно, като вървенето е супер. За цената си предлага повече от добри качества.
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Имах така, страхотна количка :)
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 дни )
    Всъщност по-добре Корса, която е близнак. И аз бих отишъл директно към дизела - приличен обем и 4 цилиндъра - повишена дълговечност спрямо изнасиленото 3 цилиндрово "чудо"... което не е безкрайно зле между другото, но ангренажа му трябва да се сменя на 50 макс 60 хил км ако искаш да караш кола.
  • #4
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Значи накратко има само един смислен избор-4 цил. дизел.
  • #3
    15 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Защо ги правят толкова грозни? Особено интериора е ужасен. Навремето Пежо правеха много изчистени и елегантни коли. Сега какви са тия грозотии, то по зле от китайска кола. Я погледнете едно старо Пежо 306 примерно, ми то изглежда супер в сравнение с тия новите грозотии. Да не говорим че и като здравина и разход за поддрръжка също доста по добре.
  • #2
    4 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    3 цилиндъра.... след 60-70 хил километра е мъртвец