Новото поколение Peugeot E-208 ще получи революционна кормилна система от Toyota. Производството на електрическия автомобил ще започне през 2027 в завода Figueruelas в Испания.
Вместо с класическа кормилна колона френския модел ще бъде оборудван с технологията steer-by-wire, която вече се използва при Lexus RZ и Toyota bZ4X. Доставчик на системата ще бъде японската компания JTEKT. Благодарение на тази технология в кабината ще може да се монтира правоъгълен Hypersquare волан, осигуряващ управление с минимално завъртане - по-малко от половин оборот.
Следващото E-208 ще бъде изградено на новата платформа STLA Small на Stellantis. Следващият Opel Corsa Electric ще използва същата архитектура, вероятно с подобни системи. Пробегът с едва зареждане на двата модела ще надхвърли 500 км по цикъла WLTP.
Базовите версии ще получат евтини и надеждни LFP батерии от съвместната гигафабрика на Stellantis и CATL, докато топ-варианти ще запазят батерии NCM. Предвидени са също системи за автономно шофиране от ниво 2 и спортни версии - GTi и GSe.
Като цяло, новото E-208 обещава да комбинира напреднали технологии, дълъг пробег и отличителен интериор, като част от елементите в него също ще бъдат взаимствани от модели на Toyota.