IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да разберете дали вашият 1.2 Puretech е с ремък или верига?

Двигателят с три цилиндъра беше преработен, но старата версия все още се използва

Заради проблеми с надеждността двигателят 1.2 PureTech беше напълно преработен през 2023. Почти всички най-нови модели от групата Stellantis вече са оборудвани с този мотор с ангренажна верига, но все пак някои са запазили ремъчната версия. Как най-лесно се различават двата варианти?


1.2 PureTech

Името PureTech постепенно изчезва от каталога на марката Stellantis Group.


Пуснат през 2013, трицилиндровият 1.2 PureTech се радваше на слава в началото на кариерата си, като спецели четири последователни титли за „Двигател на годината“ в своята категория между 2015 и 2018. След това обаче се появиха проблеми с надеждността, довели до няколко сервизни акции.

Междувременно PSA стана част от Stellantis и през 2021 групата се опита да оправи нещата, като напълно преработи двигателя. Това стана през 2023, а година по-късно и самото име PureTech беше премахнато. Не всички модели обаче са с една и съща вдерсия на мотора, като някои от тях все още са оборудвани с по-стария вариант - EB2 Generation 2, който има ангренажен ремък. Този двигател също остана без името PureTech, а това е достатъчно, за да обърка потребителите.


1.2 PureTech

DS 3 е един от първите модели, които разполагат с „верижен“ вариант на 1,2-литровия мотор.


Отказът от широко използваната версия със 130 к.с./EAT8 в полза на хибрида със 136 к.с. и неговата трансмисия e-DCS6 все пак прави възможно премахването на повечето двигатели с ремък от гамата. Проблемите с досавките, както и с новата трансмисия, обаче принуждават Stellantis временно да запази бензиновата версия със 130 к.с. на няколко модела. Такъв е случаят с Citroën с фейсрлифта на C4 и с Opel - Mokka и Astra.

Само марката с шеврони в емблемата си обаче оставя назвавнието PureTech в тази версия на компактния си модел, докато при Opel този двигател се нарича 1.2 Turbo, независимо от поколението.


1.2 PureTech

Двигателят 1.2 PureTech е изправен пред сериозни проблеми, като свръхразход на масло и счупване на ремъка, причинено от разреждане на маслото.


Други модели са в същата ситуация, като запазват агрегата с ремък (Gen 2). Това са Opel Corsa, Peugeot 208 и 2008 в бензинова версия със 100 к.с. Причината? Инвестициите са насочени към хибридната версия на същата мощност. От друга страна, всички модели от ново поколение като C3, Grande Panda и 600 се възползват от верижен двигател (Gen 3) в бензиновата версия със 100 к.с. Такъв беше случаят и с DS 3 и Opel Mokka, преди да изчезнат от каталога с предложения на своите производители.

Какви са разликите между поколения 2 и 3 от 1.2 PureTech?

Как да разберете дали вашият автомобил има ремъчен или верижен двигател? Всичко, което трябва да направите, е да отворите капака си и да погледнете местоположението на капачката на резервоара на моторното масло. Ако последният не е интегриран в капака на двигателя и се намира в пресечната точка на маркуча за усилване (вляво) и въздушния резонатор (отдолу), тогава това е вариантът с ремък - 1.2 Gen 2. И обратно - ако капачката е разположена по-високо, в капака на двигателя, тогава това е верижният двигател 1.2 Gen 3.


1.2 PureTech

При ремъчния двигател 1.2 Gen 2 капачката на резервоара на моторното масло не е интегрирана в капака на двигателя.


1.2 PureTech

Верижният вариант 1.2 Gen 3  е лесно разпознаваем, тъй като капачката за масло е интегрирана в капака на двигателя.

Разлика, която е важна, тъй като 1.2 PureTech (Gen 2) е изправен пред сериозни проблеми с надеждността, като свръхразход на масло до февруари 2023 и късане на ангренажния ремък до юни 2022. Тези дефекти би трябвало да изчезнат при новото поколение на мотора, като промените по него бяха направени именно по тази причина.


0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    arizona_1979 ( преди 1 ден )
    Когато инженерите са поставени в партер от еколози и счетоводители, резултата е трагичен.
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Турбодизел ( преди 1 ден )
    Събрали се надменни и темерутести французи с безотговорни италиянци бизнес да правят. Трагедия. Това като го умножим по корпоративната безотговорност, раздут щат, корупция и инженерна импотентност имаме резултата, който имаме. Боклучави продукти, недоволни клиенти и фалит.
  • #7
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Хахохи ( преди 2 дни )
    Това ми напомня за 3 цил. двг на Форд, няма мърдане. И аз карам вече 3 цил., дано си издържи гаранцията от 5год., след това друг да му.мисли.
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    конигсег откриха топлата вода няма ремъци вереги зъбчати колела клапаните са с електромагнитно управление като софтуерно се регулира времето на отваряне и височина
  • #5
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    *** е, че фактически нямаш опция за друг мотор. Още по-*** е, че това отрязва като опция за покупка почти всички бюджетни европейски модели. Или отиваш на "премиум" Мерцедес/БМВ и т.н. или Рено - тоест ако искаш бюджетна кола трябва да гледаш към Азиатските брандове.
  • #4
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Другото решение е като при американските стари V8 - долен разпределен вал. И малко обороти! Рецепта за многомилионници.
  • #3
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Как със зъбни колела?! Генерира изключителен шум и изразходва енергия... Веригата е добър компромис, като разбира се трябва да е проектирана за голям ресурс.
  • #2
    24 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    По принцип задвижването на валовете за клапаните трябва да се прави със зъбни колела към коляновия вал и да си се въртят в двигателното масло. Никакви ремъци и никакви вериги. Но всички искат да печелят пари, да пестят от всякъде и затова не произвеждат такива качествени двигатели със яки компоненти. Щото добре изчислен и направен с качествени материали двигател издържа без проблем 1 милион километра. Вижте за сравнение двигателите на камионите. Там все пак се поддържа някакво ниво.
  • #1
    31 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Т.е. всички мотори печелили "двигател на годината" трябва да се избягват. Да вземат да преименуват наградата. "Най-ненадежден двигател на годината" или нещо подобно. Повече ще им приляга на тези недоносчета. Пежо никога не са правили най-здравите мотори, но последните години надминаха себе си, а с масовото преобличане на Пежо, проблемите им с двигателите на годината се разпространяват като горски пожар в Stellantis.