IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Иск за 1,15 милиона евро срещу Stellantis заради двигателя PureTech

Производителят е знаел, че старата версия с ремък е продавана с дефекти, твърдят клиенти 

Точно позакърпи проблемите, свързани с AdBlue, чрез специална гаранция за най-модерните дизелови двигатели, и Stellantis се сблъска с друг проблем. Той е свързан с надеждността на неговите двигатели.


PureTech двигател


Този път говорим за 3-цилиндровия PureTech с ангренажен ремък в маслена баня. Както беше съобщено, износването му може да причини сериозни щети на мотора от порядъка на хиляди евро. Тези проблеми накараха Afestel, испанската асоциация на клиентите на Stellantis, да започне групов иск срещу гиганта.

Асоциацията пише иска, че първо групата PSA, а след това и Stellantis са „продали хиляди превозни средства с производствен дефект , въпреки че са знаели за това“. Поради тази причина Afestel решава да започне съдебна битка, подавайки повече от 100 молби за обезщетение на обща стойност 1,15 милиона евро в съда на Виго. Това е градът, където се намира испанският клон на Stellantis и и футболният "Селта", с чийто екип Любо Пенев записа хеттрик сещу "Реал".

 Асоциацията има над 6000 членове в Испания. Afestel няма намерение да спира до тук и обяви по-нататъшни инициативи, за да накара компанията да признае своите отговорности: демонстрация е насрочена за събота пред фабриката Figueruelas, а друг протест вече е определен за 21-ви в Мадрид.
Двигателите PureTech са използвани в различни модели, произведени от бившата група PSA, която по-късно се сля в Stellantis. Решението за ангренажен ремък в маслена баня беше прието през 2012 година при Peugeot и Citroën, след което с течение на времето и при Opel и Jeep.

Stellantis вече актуализира 1.2 PureTech, заменяйки ремъка с верига. Новият мотор е монтиран на всички хибридни версии с електрически двигател. Той е интегриран сс роботизирана скоростна кутия с двоен съединител. Но също и при някои нехибридни модели - Citroën C3 и C3 Aircross, DS 3 и Opel Mokka.
 
 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Хахохи ( преди 1 час )
    Не че нещо, ама карам 3 цилиндъра на рено, 1л с турбина 100к.с. на газ... за града става, особено пъргав е до 50-60км от 0, точно това трябва, само електричките са по-добър вариант, но разликата в.пари ~20-25к и 150к км няма избиване. Кефа там е несравним обаче, като вече даже пежо 3008 ли беше е с много добри показатели на пробега. Остава и цените да се свалят и нещата се получават.
  • #12
    4 rate up comment 11 rate down comment
    факт ( преди 2 часа )
    Двг умира а с него и немците и най вече дизела.Продажбите го доказват категорично.
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Турбо ( преди 2 часа )
    Дизелът на Пежо е перфектен.Не бих си купил Пежо с трицилиндров бензинов двигател, PureTech е точно такъв.
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    9-ти, може би леко допълнение - Пежо дори и без Тавареш уби всичките си хубави мотори, а при него и малкото останали. Имаха 6-к бензин и дизел - дори не си направиха труда да им извадят заместник. След това изкараха 2.2 ХДИ страхотен, но и него го утрепаха и замениха с един 2.0 скопен (благодарение и на СК). Оттам с само малолитражки, които не стават
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Че Пежо правят боклучави двигатели не е новина, и докато бяха сравнително евтини (преди г-н Тавареш), това се приемаше като компромис. Отделно 1.6 бензин 110 к.с. и 2.0 дизел 130 к.с. не бяха толкова лоши за парите които искаши Пежо. Но като броиш сериозни пари почваш да имаш сериозни изисквания.
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Има и сполучливи три-цилиндрови - еднолитровият на Тойота (Айго,Ярис) с верига
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    Нямаше да е зле да напишете кодoвете на мотора, някой някога като тръгне да си купува да знае от какво да се пази. Между другото мотора не е отчайващо лош, просто изисква малко познания и малко любов да го поддържаш и ако не караш безумни км, а това не е двигател за яздене, а за малолитражка върши работа. Ремъка се сменя на максимум 60 хил км и/или 5 год (както си беше навремето) налива се качествено масло и се следи нивото. Ама днес шофьорите не знаят от къде се отваря капака...
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    Иначе за регенерацията важи за почти всички дизели, ако ги караш по няколко км на градско. Опел поне прави регенерация Мазда направо влиза в сервиза. Дизела е за дълъг път и инцидентни кратки стартове. За града е бензинката (или по ново му ел. не споря за предимствта на ел в града, но пак под условие)
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    за 3 цилиндъра трябва да се и лежи.
  • #4
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    Баш па 1,6 цдти на Опел е последния железен двигател. Веригата кара между 150 и 200+ км зависи от обслужването. Ако си бунак да следваш опелските интервали за смяна на масло няма да издържи. Ако те убеждават че от 30 до 40 000 км е нормален интервал за смяна проблема е твой. Парадокса е, че втората верига, сменена след гаранцията, когато започнеш да сменяш и маслото на 10-15 хил издържа повече. Иначе мотора 400-500 хил ги кара без проблеми.