Точно позакърпи проблемите, свързани с AdBlue, чрез специална гаранция за най-модерните дизелови двигатели, и Stellantis се сблъска с друг проблем. Той е свързан с надеждността на неговите двигатели.
Този път говорим за 3-цилиндровия PureTech с ангренажен ремък в маслена баня. Както беше съобщено, износването му може да причини сериозни щети на мотора от порядъка на хиляди евро. Тези проблеми накараха Afestel, испанската асоциация на клиентите на Stellantis, да започне групов иск срещу гиганта.
Асоциацията пише иска, че първо групата PSA, а след това и Stellantis са „продали хиляди превозни средства с производствен дефект , въпреки че са знаели за това“. Поради тази причина Afestel решава да започне съдебна битка, подавайки повече от 100 молби за обезщетение на обща стойност 1,15 милиона евро в съда на Виго. Това е градът, където се намира испанският клон на Stellantis и и футболният "Селта", с чийто екип Любо Пенев записа хеттрик сещу "Реал".
Асоциацията има над 6000 членове в Испания. Afestel няма намерение да спира до тук и обяви по-нататъшни инициативи, за да накара компанията да признае своите отговорности: демонстрация е насрочена за събота пред фабриката Figueruelas, а друг протест вече е определен за 21-ви в Мадрид.
Двигателите PureTech са използвани в различни модели, произведени от бившата група PSA, която по-късно се сля в Stellantis. Решението за ангренажен ремък в маслена баня беше прието през 2012 година при Peugeot и Citroën, след което с течение на времето и при Opel и Jeep.
Stellantis вече актуализира 1.2 PureTech, заменяйки ремъка с верига. Новият мотор е монтиран на всички хибридни версии с електрически двигател. Той е интегриран сс роботизирана скоростна кутия с двоен съединител. Но също и при някои нехибридни модели - Citroën C3 и C3 Aircross, DS 3 и Opel Mokka.