IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen приключи с легендарен двигател

Моторът VR6 беше изпратен в историята след 34 години служба

Volkswagen спря двигателя VR-6 в Европа в средата на 2010-те, но популярният мотор продължи да се предлага в Северна Америка до преди няколко години. Там смесицата от V6 и редови шестцилиндров двигател се предлагаше до 2023, като последната кола с такъв мотор, слязла от конвейера, беше Atlas.


VW VR6


Това обаче не беше краят на агрегата, остана на китайския пазар и беше поставян на VW Talagon, както и на бензиновото Audi Q6. Дойде обаче време за неговото окончателно спиране от производство и то беше обявено от говорителя на Volkswagen - Андреас Шлайт, със съобщението в социалните мрежи.

Последният двигател VR6 е бил сглобен на 12 декември 2024. Така моторът се задържа в производство почти 34 години, като премиерата му беше на автомобилното изложение в Женева през 1991 в третото поколение Golf. Оттогава са сглобени почти 1,87 милиона бройки от двигателя, поставян на редица модели на VW - Corrado, Beetle, Passat, Vento/Bora/Jetta, Touareg, Phaeton, Transporter, Eos, CC и Sharan.


VW VR6


VR-6 се използва и в много модели на VW Group, сред които Porsche Cayenne, Audi Q7, Audi TT, SEAT Leon, SEAT Alhambra и Skoda Superb. Няколко коли извън концерна също бяха оборудвани с него - Ford Galaxy, Mercedes Vito и дори китайския ue;me, RV на компанията Winnebago.

В същото време от най-добре звучащите V6 двигатели също така послужи като основа за W12 мотора, който беше спрян през юли. Тогава когато Bentley сглоби последния дванадесетцилиндров двигател в историята си.


0 от 500