IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW вече намалява разходите - повече симулации и по-малко прототипи

Компанията намалява времето за разработка на нови модели, работниците в 9 завода стачкуват

Германският концерн Volkswagen вече е стартирал програмата си за намаляване на разходите, разкри ръководителят на отдела за техническо развитие Кай Грюниц. В интервю за Automobilwoche той разкри как производителят смята да пести пари.


VW


Една от предприетите стъпки е намаляване на времето, необходимо за разработване на нов модел, до 30-36 месеца. Целта е новите превозни средства, които използват съществуваща платформа, да бъдат реализиране по-рано. При предишния начин на работа срокът беше 48-60 месеца и при излизане на пазара някои модели вече са остарели.

Ускоряването на разработката се улеснява от извършването на по-малко тестове в реални условия. През тази година VW е създал 40% по-малко прототипи, като въпреки това качеството не е пострадало. Базираният във Волфсбург производител прави повече стендови и виртуални тестове, за да компенсира намаляването на броя на физическите прототипи за изпитания.

„Сега можем да управляваме цялата верига за разработка с цифров прототип, съкращавайки процеса на разработка на продукта и намалявайки разходите, без да жертваме дълбочината на тестване“, обяснява Грюниц.

На други места VW иска да избегне натъпкването на автомобила с повече функции, които крайният клиент може дори да не забележи, камо ли да използва. Грюниц обяснява, че приоритетът е прехвърлен към полезни функции, които предлагат истинска стойност, вместо да са там само заради себе си. Целта е да се разбере какво наистина искат клиентите, вместо да се хвърлят неща в стената и да се види какво остава.


VW


VW вече се отказа от плановете си да построи фабрика на стойност 2 милиарда евро, която би позволила производството на кола само за 10 часа. Въпреки това, новата цел е „радикално съкращаване на времето за производство“ в съществуващите заводи чрез инсталиране на нови и по-модерни технологии. По-тясното сътрудничество с доставчиците също ще повиши ефективността.

Всичко това обаче тепърва трябва да даде резултати, като компанията готви и затварянето на заводи в Германия. Това накара служителите на 9 предприятие на VW в страната да спрат за няколко часа поточни линии. Стачката засегна както главния завод във Волфсбург, така и предприятията в Хановер, Емден, Залцгитер и Брунсуик.

Работниците са готвят да пристъпят и към по-сериозни мерки, като спиране на конвейерите за 24 часа и дори за по-дълго, ако не бъде постигнато споразумение в следващия кръг от преговорите с ръководство, което иска да намали заплатите им. Разговорите между профсъюзи и ръководители ще продължат на 9 декември.


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    Вярно трябва четене с разбиране. Но за да разбираш, трябва да ЗНАЕШ. Иначе гледаш, но не виждаш. Примерно платформата MQB се използва за модели на audi, volkswagen SKODA и seat. Тоест четири марки и много модели. Това не е платформа за един единствен модел на който можеш да направиш фейслифт.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Четене с разбиране ( преди 1 месец )
    Целта е новите превозни средства, които използват съществуваща платформа,.... Аз го разбирам facelift. Ако за това са губели 5 години вярно е че е необосновано дълго
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 1 месец )
    Изкуствения интелект работи само на свръх мощни компютри. А мощен компютър, означава колко операции може да извърши за секунда. Компютъра на Tesla за секунди може да извърши симулация, за която компютрите на Toyota например ще се нуждаят от дни. Да не говорим че от nvidia бяха изумени, как Тесла е организирала строежа на сградата и инсталацията на 100 000 ускорителя за някакви дни, при положение че на останалите компании им отнема няколко години. А компютъра на Тесла е по-малкият на Илон Мъск
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Колкото до Фолксваген - след фиаското с електромобилите, положението става неспасяемо.
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Ха-ха, лъжлив нагъл Илон разработва изкуствен интелект специално за зомбираните фенчета които си нямат естествен, ха-ха-ха! Тези които си купувате Тесла да не забравите да платите допълнителни 15 к долара за Фуулс Селф Драйвинг функцията. Много е добра, намалява катастрофите поне 10 пъти. Доказано от самият лъжлив нагъл Илон.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какви симулации, всичките им коли са еднакви, да намалят малко бонусите на меринджеите, че имам опит с такъв в немска фирма който пак си взе няколкото милиона и отиде в HP и да ги издъни много, ама много.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    ЧаститУ! Това е пътя към калпави автомобили , а той води до фалит!
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    Господин културен И възпитан който иска да се държат и с него така, дали ще дойде възпитателя РУК, да ти направи забележка. Казваш каквото повикало, такова се обадило. Какво ти повиках този път та се обаждаш? Изброих факти, които очевидно не ти харесват. За да направиш симулация се изисква компютърна мощ. Ако една симулация на тези които изброи се извършва за една седмица на техните компютри, за да видят резултата и да го редактират, на супер компютъра на Тесла се извършва за минути.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да, бе, Мите, нито ФВ, нито Стелантис, нито Тойота, изобщо никой не е чували за симулации. Само дето, колкото и да симулираш, колкото и да ти е надробен моделът на крайния елемент например, накрая това, което можеш да произведеш не е като това в модела, колкото и да играеш с допуски и какво ли не. Дори и на Мъск му се налага да прави опити с истински ракети, нищо, че за тях съм сигурен, че също въртят симулации до припадък. Ама нали си ни едно гладкомозъчно зомби, живеещо в Интернет...
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ваген не отвориха завод у нас че да имат евтина ръка произвеждаща коли ВЪВ ЕС. Сега ще намаля заплати на германците , продава заводи в Китай. А мениджърите вземат милиони бонуси . Тая компания се управлява все по зле а продукцията им все повече придобива качеството на Алиекспрес колите които се опитват да ни пробутват от Китай