IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Започна се: Volkswagen продаде завод в Китай

Следващата стъпка за намаляване на разходите е затваряне на поне една фабрика в Германия

Германската компания Volkswagen е принуден да взима някои трудни решения, докато се опитва да пренастрои своите бизнес операции. Автомобилният производител е изправен пред силни финансови затруднения и се стреми да намали разходите, което може да включва затваряне на фабрики в Германия за първи път. „Икономическите причини“ вече засягат заводите извън родината на VW, като компания обяви, че ще продаде едно производствено съоръжение, както и две тестови писти, в Китай.


Volkswagen


VW продава фабриката, която управлява като съвместно предприятие със SAIC в китайския регион Синдзян. Въпреки това германският производител също обяви, че разширява партньорството си с китайската компания, като обеща да представи 18 нови модела до 2030 и да удължи споразумението си до 2040. Първите два нови автомобила - и двата електрически, пристигат още през 2026 г.

Продажбата на завода в района на Синцзян идва след години на външен натиск за напускане на района, където правозащитните организации разкриха злоупотреби срещу местното уйгурско население, за които се твърди, че включват принудителен труд, според Nikkei Asia. Както властите в Пекин, така и представители на VW отрекоха тези обвинения.

По-рано тази седмица изпълнителният директор на марката VW - Томас Шафер, разкри, че не вижда как компанията може да постигне целите си без поне една фабрика да бъде затворена в Германия. Вероятно ще има съкращения, въпреки че работническият съвет на компанията смята, че автомобилният производител може да избегне това чрез намаляване на заплатите.

Така или иначе Volkswagen е изправен пред сериозни трудности, докато се справя с нарастващите разходи, увеличаващата се конкуренция и намаляващите продажби на някои основни пазари. Това може да се поправи, ако се предприемат правилните стъпки, които вероятно ще включват затваряне на допълнителни заводи в бъдеще.

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 53 секунди )
    #3 Едно си баба знае, едно си бае. Няма пазар за ПОСРЕДСТВЕНИ електрокари. Най-продаваната кола на планетата, от Африка до Австралия, за втора поредна година, е Tesla Model Y. Най-продаваната кола за 2025 в Света: Tesla Model Y Juniper
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Дъно ( преди 28 минути )
    Санкцийте работят. Даже много добре работят. Запада се простреля не в крака, а в стомаха да слуша американските простотии. Всъщност на САЩ не им трябва силен ЕС и най-вече силна Германия. На англо-саксите Германия и Русия са им голям трън и винаги се стремят да ги скарат и да ги въвлекат във война, както и става в момента. Лошото обаче е, че в цял ЕС управляващите са назначени от САЩ и водят пагубната им политека за палене на 3-та световна война. Много е жалко това.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    проблема е в меринджеите и страстите в разпалените между фамилни войни какво им трябваше да се карат с пиех и да го изхвърлят зад борда и той в отчаянието си да ги изтропа на американците за дизелгейт и сега това изкопамо гориво какво ще го правим верно бе ще правим генератори за ток да зареждат електричките и да се топлим през атомната зима която лилипуткин ни готви
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Проблемът е че решиха че може да продължават да харчат като за последно и едновременно с това да инвестират милиарди в електрификация. Мъск ви показа как се става най-богатия човек на планетата.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 час )
    Това е бъдещето на всички автомобилни производители,които се втурнаха да произвеждат електрокари,за които няма пазар.
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    На мен лично винаги ми е била неестествена експанзията на ФВ последните 20ина години. Напъните да се купуват марки и напъните да продадат повече бройки от Тойота ми изглеждаха комични на моменти. Дизелгейт окончателно ме убеди, че са *** и обясни защо 2ката дизел на ФВ "мноу върви, бате". Няма да е първият или последният колос на глинени крака.
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    ФВ явно пръв настъпи мотиката. Доста звучен шамар, който дано да послужи за отрезвяване на Германия и ЕС. Ако ли не и с двете е свршено. За едните нов план Маршал няма да има, а за другите...еми чудесна идея на Шуман, но кофти актьори последните 5-10г