IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проблемът на VW Group - средната заплата е 62 евро на час

Шефовете искат 10 процента намаление на възнагражденията, а синдикатите - 7% увеличение

VW Group има около 120 000 работници в света, от които почти половината в Германия. И докато синдикатите искат 7% увеличение на заплатите, босовете на компанията настояват за 10% намаление.
  

VW Group


Volkswagen отделя 15,4% от приходите си за покриване на глобалните разходи за труд. Това са данни от 2023 година, като процентът е паднал сравнение с 18,2% през 2020-а. Но въпреки всичко - в сравнение с други немски производители, това все още е висок дял. През 2023 година BMW, например, отдели 9,5% от приходите си за заплати, а Mercedes -  11%. Цифрите включват целия персонал -  от работници до ръководители.

Както Даниел Шварц, анализатор в Stifel, припомня пред Reuters: „Марката Volkswagen е пазарен лидер в Европа всяка година от 2005 насам. Нейните автомобили са конкурентни. Проблемът не е продуктът, а разходите.“
 
 

VW Group


Германия, където Volkswagen наема почти 45% от работната си сила, има най-високите разходи за труд в световната автомобилна индустрия. VW Group е плащал средно 62 евро на час през миналата година. Това също е доста повече от средното за Германия - 41,30 евро на час. Във Франция, Италия и Испания, където съперниците на Volkswagen -  Stellantis и Renault, развиват повечето европейски заводи, работниците в автомобилната индустрия печелят съответно 47 евро, 33 и 29 евро на час.

Очевидно, проблемът на Volkswagen не е само в работната ръка. Както припомни директорът на марката Томас Шефер, ако германските фабрики на компанията имат разходи между 25% и 50% по-високи от останалите, то е заради увеличението на разходите за енергия, суровини и персонал.

Що се отнася до персонала - въпреки че Volkswagen съкрати 8000 работници в заводите си между юли 2019 г. и септември 2024 г., той е наел едновременно още 4000 хора по административни дейности. Синдикатите напомнят , че трудът представлява само малка част от разходната база на компанията и призовават ръководството да направи съкращения в други области, за да съживи печалбите. Само за първите 9 месеца на тази година те са намалели с 5,5 милиарда евро.

Лидерът на общия работнически съвет на VW - Даниела Кавало, представи собствено предложение за спестявания. Според него -  ръководството и бордът на директорите трябва непропорционално да намалят заплатите си, а акционерите като семейство Порше да се задоволят с по-малки дивиденти. Целта е да се намалят разходите за труд с 1,5 млрд. евро и да се предотврати затварянето на заводи.
  
 

Volkswagen


Това последното обаче е доста мъчна работа. Вече очевидно е ясно кои германски заводи на Volkswagen са в опасност. Бившата фабрика "Karmann" в Оснабрюк и бившата „Gläserne Manufaktur“ в Дрезден ще бъдат затворени или продадени. "Emden", където Passat някога слезе от поточната линия, ще продължи да съществува чрез договорно производство, съощиха едновременно Automotive News Europe и Bloomberg News.
  

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До пръцльо ( преди 30 минути )
    Дежавю #76 ГостДо коментар #75 от "Няма смисъл да се спори с ***":ти до скоро лаеше за 50% ръст на година за производството на тесла хахахахаха ама нещо млъкна като видя,че даже бройките за 2019г. с един работещ завод не можаха да достигнат при това с два работещи завода за 2020г. хахахаха пък ТО РЪСТА ОТРИЦАТЕЛЕН изложи се афрото хахахахаха излиза да са работили с половин капацитет,а строят още два завода къде ще ги продават тия кочини хахаха21:48 14.12.2020
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ммммм ( преди 34 минути )
    62 евро на час??? Толкова е пенсията за половин месец в раша!
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 42 минути )
    Тротинетка, какво пак си се разпенил? Тесла удариха тавана на под 2 милиона годишно, не ги виждам как ще ги преминат, а 50% ръст оттук нататък е направо абсурд. Опорките ти за вертикалната интеграция на Тесла - ха-ха-ха-ха, с батерии на Панасоник, ЛГ и КАТЛ, на собствените им 4680 даже китайците се смеят вече.
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Ами да бяха си построили заводите в България! Тук са най ниските разходи и заплати. Българите ще са доволни на 20 евро на час. И VW щеше да плаща само 10% данък върху печалбата и щеше да ползва най евтиния ток в Европа ако и ние имахме малко акъл да довършим АЕЦ Белене.
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 2 часа )
    Аз предлагам редакцията просто да чисти всички заяждания и лъжи които се повтарят отново и отново заради дефицит на внимание на психопатите. Ако не излъжат нещо, например че са спали със сестрата на някого, то никой няма да им обърне внимание. Лъжат и очакват реакцията засегнатия да започне да се обяснява че няма сестра. Психопата изпитва удоволствие да тормози останалите и най-много мрази истината, затова им я завирам в лицето при всеки удобен случай.
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 2 часа )
    А какво очакваш? Да се държа като психопат яйцеклетчо и да не отговарям на въпроси? Обърна ли внимание че когато ме няма 80% от коментарите са на психопатите антиелектрици които мразят Тесла и си съчиняват че съм казал всякакви лъжи като този психопат отдолу. Самият той с Ник Радев обясняваше че е невъзможно да се строят толкова заводи, А аз го убеждавах че няма нужда от толкова много заводи защото Тесла никога няма да е достигне 20 милиона продажби, защото няма да има толкова търсене.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрик ( преди 2 часа )
    Забелязвате ли как опорките на Митичния Бъстър отпадат една по една.Преди не можеше да му затвориш устата за Тесла има най голямата пазарна капитализация,Тесла има най голямата остатъчна стойност,Тесла строи по един нов завод годишно,50% ръст на продажбите на Тесла всяка година, двайсет милиона произведени Тесла през 2030 година.Сега бяга като дявол от тамян и отрича да е казвал нещо подобно.
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Редакцята - може ли да напрвите един Тесла раздел за да може там да любителите и поколонниците на Тесла да се изхождат. Отвратитено е под (почети) всяка статия да се виждат едни същи коментари, които дори нямат връзка с нея а някои е сложил розовите е-очила, яхнал еднорога на фотоволтаиците и като латерна повтяря едно и също...
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 ( преди 3 часа )
    Влизате в полемика с местния *** , наречен още яйцеклетчо, Гост, Хвалипръц, антиелектрическа латерна.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най НЕзнаещ и НЕможещ, защото НЕ гледа клипове YouTube, защото му свършили данните, НЕ чете в Уикипедия и чете стари стати за Toyota и лъжите на гуруто Тойода, НЕ разбира ЕСО и енергийните борси и най важното, НЕ може да смята сложна лихва, защото е АНТИматематик .Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв АГРЕСИВЕН ПСИХОПАТ, не знам.
  • #18
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 15 ( преди 3 часа )
    Прочети 20 пъти коментари 13 и 14, яйцеклетчо, почини си половин час и пак ги прочети, А ако не си ги разбрал почини час и пак ги прочети. ако и това не помогне, намери някой който е завършил трети клас и го помоли да ти обясни за какво става въпрос. После ела пак да се излагаш. Така или иначе съм ги сложил на копи пейст да ти разобличавам клеветите. След като *** позволяват да изливате такава помия и им харесва, нямам против да доказвам че сте 100% психопати, които лъжат за удоволствие