IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проблемът на VW Group - средната заплата е 62 евро на час

Шефовете искат 10 процента намаление на възнагражденията, а синдикатите - 7% увеличение

VW Group има около 120 000 работници в света, от които почти половината в Германия. И докато синдикатите искат 7% увеличение на заплатите, босовете на компанията настояват за 10% намаление.
  

VW Group


Volkswagen отделя 15,4% от приходите си за покриване на глобалните разходи за труд. Това са данни от 2023 година, като процентът е паднал сравнение с 18,2% през 2020-а. Но въпреки всичко - в сравнение с други немски производители, това все още е висок дял. През 2023 година BMW, например, отдели 9,5% от приходите си за заплати, а Mercedes -  11%. Цифрите включват целия персонал -  от работници до ръководители.

Както Даниел Шварц, анализатор в Stifel, припомня пред Reuters: „Марката Volkswagen е пазарен лидер в Европа всяка година от 2005 насам. Нейните автомобили са конкурентни. Проблемът не е продуктът, а разходите.“
 
 

VW Group


Германия, където Volkswagen наема почти 45% от работната си сила, има най-високите разходи за труд в световната автомобилна индустрия. VW Group е плащал средно 62 евро на час през миналата година. Това също е доста повече от средното за Германия - 41,30 евро на час. Във Франция, Италия и Испания, където съперниците на Volkswagen -  Stellantis и Renault, развиват повечето европейски заводи, работниците в автомобилната индустрия печелят съответно 47 евро, 33 и 29 евро на час.

Очевидно, проблемът на Volkswagen не е само в работната ръка. Както припомни директорът на марката Томас Шефер, ако германските фабрики на компанията имат разходи между 25% и 50% по-високи от останалите, то е заради увеличението на разходите за енергия, суровини и персонал.

Що се отнася до персонала - въпреки че Volkswagen съкрати 8000 работници в заводите си между юли 2019 г. и септември 2024 г., той е наел едновременно още 4000 хора по административни дейности. Синдикатите напомнят , че трудът представлява само малка част от разходната база на компанията и призовават ръководството да направи съкращения в други области, за да съживи печалбите. Само за първите 9 месеца на тази година те са намалели с 5,5 милиарда евро.

Лидерът на общия работнически съвет на VW - Даниела Кавало, представи собствено предложение за спестявания. Според него -  ръководството и бордът на директорите трябва непропорционално да намалят заплатите си, а акционерите като семейство Порше да се задоволят с по-малки дивиденти. Целта е да се намалят разходите за труд с 1,5 млрд. евро и да се предотврати затварянето на заводи.
  
 

Volkswagen


Това последното обаче е доста мъчна работа. Вече очевидно е ясно кои германски заводи на Volkswagen са в опасност. Бившата фабрика "Karmann" в Оснабрюк и бившата „Gläserne Manufaktur“ в Дрезден ще бъдат затворени или продадени. "Emden", където Passat някога слезе от поточната линия, ще продължи да съществува чрез договорно производство, съощиха едновременно Automotive News Europe и Bloomberg News.
  

0 от 500
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрик ( преди 8 часа )
    Забелязвате ли как опорките на Митичния Бъстър отпадат една по една.Преди не можеше да му затвориш устата за Тесла има най голямата пазарна капитализация,Тесла има най голямата остатъчна стойност,Тесла строи по един нов завод годишно,50% ръст на продажбите на Тесла всяка година, двайсет милиона произведени Тесла през 2030 година.Сега бяга като дявол от тамян и отрича да е казвал нещо подобно.
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 часа )
    Редакцята - може ли да напрвите един Тесла раздел за да може там да любителите и поколонниците на Тесла да се изхождат. Отвратитено е под (почети) всяка статия да се виждат едни същи коментари, които дори нямат връзка с нея а някои е сложил розовите е-очила, яхнал еднорога на фотоволтаиците и като латерна повтяря едно и също...
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 ( преди 9 часа )
    Влизате в полемика с местния *** , наречен още яйцеклетчо, Гост, Хвалипръц, антиелектрическа латерна.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най НЕзнаещ и НЕможещ, защото НЕ гледа клипове YouTube, защото му свършили данните, НЕ чете в Уикипедия и чете стари стати за Toyota и лъжите на гуруто Тойода, НЕ разбира ЕСО и енергийните борси и най важното, НЕ може да смята сложна лихва, защото е АНТИматематик .Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв АГРЕСИВЕН ПСИХОПАТ, не знам.
  • #18
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 15 ( преди 9 часа )
    Прочети 20 пъти коментари 13 и 14, яйцеклетчо, почини си половин час и пак ги прочети, А ако не си ги разбрал почини час и пак ги прочети. ако и това не помогне, намери някой който е завършил трети клас и го помоли да ти обясни за какво става въпрос. После ела пак да се излагаш. Така или иначе съм ги сложил на копи пейст да ти разобличавам клеветите. След като *** позволяват да изливате такава помия и им харесва, нямам против да доказвам че сте 100% психопати, които лъжат за удоволствие
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    Влизате в полемика с местния Мун_40, наречен още електрика, митбъстър,тротинетка, електрическа латерна.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.Знае за сайтовете на ЕСО и енергийните борси и най важното, може да смята сложна лихва в Екселски таблици.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • #16
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 9 часа )
    Прочети и края на коментар 59 и сам си избери дали си функционално неграмотен и не си е разбрал какво съм казал или си психопат и си разбрал, но въпреки това лъжеш или и двете заедно, яйцеклетчо. #54 ".....Тоест само от тези 4 фабрики, без да строи нови може да се справи с този ред от таблицата2026 година 4 324 878 броя. А до 2026 година може да построи още няколко фабрики, като тази в Тексас.11:43 05.04.2022"
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 часа )
    За кога да очакваме двайсет милиона Тесла годишно?Въпросът ми е към *** електрическата латерна.По спомен 2030 година?
  • #14
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 9 часа )
    Таблицата е в коментар #29. В нея срещу 2028 стоят 9 730 975 бр, което е коренно различно от клеветите ти, че повтарям 20 милиона, г-н психопат, който пише единствено с цел заяждане, а не смислена дискусия. Коментар #59 е красноречив " Няма НИКАКВИ ГАРАНЦИИ, че всяка година ръстът ще е точно 50%. ..., някоя година е нагоре някоя надолу от 50%, но СРЕДНИЯ РЪСТ реално е над 50% за последните 8 години и Тесла ИЗПРЕВАРВА ГРАФИКА, който уж беше невъзможен. 05.04.2022 " Кое не разбра трета година?
  • #13
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 9 часа )
    Хе хех , яйцеклетчо, забрави какво ти писах вчера господин психопат. Прочети коментар #54 в статията която самият ти даде като доказателство господин лъжец манипулатор. А именно "Tesla се хвали с рекордни продажби и тази година 4 Април, 2022" ...няма разумна пречка да не направи поне 14 милиона продажби до 2029 година, защото и аз смятам, че 20 милиона е прекалено голям залък за Тесла до 2030 година, но не невъзможен по принцип....Дали ще ги постигне, поживьом увидим, но поне до 2028 година е
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    Проблема на ФВ е,че те са като цяло проблем.докато получаваха евтини ресурси от Русия нямаха проблеми,сега вече ядец и се оказа,че са "яки" с евтините руски ресурси,а иначе са гола вода и кал в ушите,каквито са били винаги.Говоря като цяло за некадърните западнли западналяци.