В интервю за списание Bild главният изпълнителен директор на Volkswagen - Оливер Блуме, наруши корпоративните табута и обяви, че това е "десетилетието на структурни проблеми" за най-големия германски автомобилен производител. Топ мениджърът говори честно и откровено за грешките, които са допуснали той и неговите предшественици. Така, според него се е образувала своеобразна верига от събития, която е довела до най-дълбоката криза в историята.
Според Блуме сред основните причини са дизелгейт, отхвърлянето на ключова платформа и провала в областта на IT технологиите. Всичко започна от грандиозния скандал с манипулираните дизелови двигатели, след който Volkswagen плати общо 32 милиарда евро. Това се случи по времето, когато компанията се ръководеше от Мартин Винтеркорн.
След това Хербърт Дийс стартира разработката на модулна платформа, която трябваше да стане основа за бъдещи хитови модели, но и тя се провали сериозно. В резултат на това първият електрически автомобил (ID.3) се появи на пазара с няколко години закъснение и със стотици неотстранени дефекти. Друго управленско решение, чиито последствия не са отстранени и досега е изоставането в софтуерната индустрия.
Дийс създаде собствена IT компания (Caraid), нае 10 000 (!) експерти, но в крайна сметка архитектурата на Volkswagen все още е неконкурентоспособна спрямо основните конкуренти на пазара, въпреки огромните разходи за персонал.
Сега ръководството на Volkswagen ще трябва да вземе трудни решения. Става дума за затваряне на заводи в Германия и за намаляване на заплатите. Освен това германската марка ще се откаже от юбилейните бонуси за лоялност на служителите. Според Bild 900 милиона евро са отпуснати за програмата за съкращаване на разходите, наречена "Херкулес", но дали тя ще изправи отново гиганта Volkswagen на крака или той ще тръгне надолу по примера на Nokia, предстои да разберем.