IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.


електромобили


Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

0 от 500
  • #139
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гражданин ( преди 1 месец )
    *** много злоба, много нещо. Пичове, какво ви пречат толкова електромобилите? Който му харесва, да си ги кара. Който не - да кара каквото му е кеф и каквото може да си позволи. Електромобилите си имат своите плюсове, двг-то също. Айде стига с това разделение и това хулене на всичко.
  • #138
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Баварец ( преди 1 месец )
    До #131: Ето меее, вероятно съм мека китка според теб, но за теб ГРОЗДЕТО КИСЕЛООО, КАТ НЯМА ПАРА, глаааад майка, глад!
  • #137
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До ел. Талибаните ( преди 1 месец )
    Кое е по евтино ? Първоначална цена..Застраховка..Ремонт..Гуми..Бързо зареждане...Смяна на батерията...и т.н. А безплатното паркиране в центъра на София няма да е вечно. И ниският данък също. Да не говорим за неудобството при дълго пътуване и задръстване в студ и жега с изтощена батерия и липсата на зарядно ! Фактите са безмилостни !
  • #136
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До ел. Талибаните ( преди 1 месец )
    Кое е по евтино ? Първоначална цена..Застраховка..Ремонт..Гуми..Бързо зареждане...Смяна на батерията...и т.н. А безплатното паркиране в центъра на София няма да е вечно. И ниският данък също. Да не говорим за неудобството при дълго пътуване и задръстване в студ и жега с изтощена батерия и липсата на зарядно ! Фактите са безмилостни !
  • #135
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Hyundai Kona 64 KW ( преди 1 месец )
    Аз съм собственик на електромобил. Електромобилите са много примамливи. Бързо ускорение, много технологии, тихи са, защото нямат двигатели. Но застраховките са значително по-скъпи. Зареждането на обществени зарядни също е скъпо. И то толкова скъпо, че е същото като да караш нормална кола с ДВГ. В някои случаи дори по-скъпо (70 евео цента на кв/ч). Ако не си си направил добре план къде ще зареждаш, да ти е удобно и в същото време възможно най-евтино, НЕ СИ КУПУВАЙ електромобил изобщо.
  • #134
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 1 месец )
    Халал да са им. Да си ги карат със здраве. На мен електрокар не ми трябва.
  • #133
    9 rate up comment 0 rate down comment
    уйо ( преди 1 месец )
    ако зарежда у дома..... А на станциите цената на киловат не се споменава каква е защото е 4-5 пъти нагоре. И колко от собствениците имат възможност да зареждат у тяях?
  • #132
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До #131 ( преди 2 месеца )
    Кола с V8 5.0 вероятно тежи колкото електричка, да кажем около 2.5 т. Който може да се възползва от стимулите за електромобил, сега е моментът - перфектен за градски нужди. Ако искаш се бутай в трафика с осемцилиндровото.
  • #131
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дори и да е по евтино. А то НЕ Е. Това не е най важното. Нищо не може да замени удоволствието да караш V 8 5.0 например. А меките китки нека се возят в грозна четири тонна батерия на колела.
  • #130
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Било по евтино ?! ( преди 2 месеца )
    Кое е по евтино ? Първоначална цена ?Застраховка ? Гуми ? Сервиз ? И по някое време батерия която само тя струва колкото цялата кола ! А тока не е без пари. И преференциите за паркиране, данъци и субсидии няма да продължат вечно. 100 процента.