Изпълнителният директор на Peugeot Линда Джаксън каза, че европейските правителства трябва да намерят начини да „стимулират“ пазара за нови и използвани електрически превозни средства.
Целта е да се ускори прехода на автомобилната индустрия от двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства. Тя подчерта, че миналата година Peugeot по собствена инициатива е увеличила структурата на продажбите на електрически автомобили с над 22%.
„Peugeot разполага с всички инструменти да атакува през 2025 година нарастващото търсене на електрически превозни средства. Но все още е необходима държавна подкрепа, за да се увеличат продажбите на електромобили“, добави Джаксън.
На въпроса какъв вид подкрепа би искала да види, Джаксън отговори, че всъщност има много различни методи, но всички те са в ръцете на държавните служители.
„Няма да навлизам във въпроса дали това са мита или дали са стимули - не знам какво е и не искам да влизам в този дебат, защото се водят много дискусии и аз не участвам в тях, но мисля, че е очевидно, че търсим нещо, което да стимулира пазара“, подчерта топ мениджърът.
В същото време Peugeot има за цел да увеличи привлекателността на употребяваните електрически автомобили, като предоставя осем години гаранция за всеки продаден електрически автомобил, който преминава от собственик на собственик, избягвайки отстъпки в опит да се увеличи остатъчната стойност. Джаксън каза още, че осемгодишната гаранция е част от усилията за „успокояване“ на потенциалните купувачи на електрически превозни средства и „бърз преход към електрически превозни средства без стрес“.