IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електромобилите и колите с ДВГ се изравниха по основен показател

Ново изследване показва, че ЕV са настигнали автомобилите с гориво по срок на годност

Електрическите автомобили вече са също толкова надеждни, колкото и бензиновите превозни средства. Това показва изследване на учените от няколко университета, според което дори при интензивна употреба един EV има същият срок на годност, колкото и автомобил с ДВГ.


електромобили


Изследователи от университета в Бирмингам, Лондонското училище по икономика и политически науки, Калифорнийския университет в Сан Диего и швейцарския университет в Берн са анализирали повече от 300 милиона тестове на различни превозни средства, проведени през периода 2005-2022 година. Те са открили, че докато ранните електрически автомобили са били по-малко надеждни, вероятността от технологична повреда е намаляла средно с 12% на година през горния период от време. За сравнение този показател при бензиновите коли е 6,7%, а при дизелите – 1,9%.

Това означа, че средният очакван живот на електромобил е около 18,4 години или 200 000 км, като тази стойност е същата като на еквивалентен модел, задвижван с бензинов двигател. Въпреки съмнителната репутация на Tesla относно надеждността, изследователите са установили, че колите на марката се представят най-добре от електромоболите. При моделите с ДВГ начело са автомобилите на Audi и Skoda.

„Факт е, че производството на едно EV обикновено генерира по-високи емисии от тези на автомобил с ДВГ, но дълготрайното му използване може бързо да компенсира въглеродния отпечатък, допринасяйки за борбата с изменението на климата, което го прави по-устойчив дългосрочен вариант“, коментира професор Робърт Елиът от Университета на Бирмингам.


0 от 500
  • #48
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Найден Кордов ( преди 1 седмица )
    Защо не кажете как се държат при минусови температури .Кажете за този недостатък.Какво ги хвалбите толкова
  • #47
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 седмица )
    Интересен, но абсолютно неуместен коментар 46ти. Къде точно съм коментирал надеждността на електромобилите тук???? Отново....Четете бре хора, Четете внимателно преди да пишете....
  • #46
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Jm2 ( преди 1 седмица )
    От една страна имаме английски професор, който казва, че електромобилите са надеждни колкото автомобилите. От другата страна е Herz, които разпродават десетки хиляди електромобили, с милиарди загуба защото не издържат на разходите по подръжка. Сега се пита - на кого да вярваме?
  • #45
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 седмица )
    Въобще не ме притесняват дългите разстояния с ел кола в УК, ама въобще!!!!Такива се правят 3-4 пъти в годината, като това са семейни пътувания с дете. Не се бърза, спира се често така или иначе, наслаждаваме се на пътя и разходката така да се каже. Не съм и самоубиец, който да кара бързо - не че се кара бързо в УК!!! Така дългите разстояния са много малък процент от ползването на една кола за мен!!!! През другото време никаквъ проблем до работа и обратно 100км на ден
  • #44
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 седмица )
    Ооо сравняваш съм го това вече, 43ти. Аз съм фен на Тойота - карам корола хибрид и скоро ми изтича 42 месечния договор. В УК където съм, натокан Приус plug-in hybrid е над 40хил паунда, а базовия Модел 3 е 40к. Така...добави обслужване по 700 паунда на година за моите 20+ к мили + гориво, а и Модел 3 е много много по-практичен, широк, по-голям багажник, много по-тих....въобще много различни автомобили са. И Приус 1620кг срещу Модел 3 1760кг
  • #43
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 1 седмица )
    Чиче Кольо, с какво Тесла Модел 3 е по-добра от новия Приус, че толкова я хвалиш? На дълъг път Приусът е по-добър, защото не ти трябват зарядни, а пък на градско на ток е по-икономичен, защото е 400 кг по-лек.
  • #42
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 седмица )
    41ви, покарах я тази Тесла и не можеш да си представиш какво огромна усмивка ми сложи на лицето докато бях зад волана!!! Опитай за да разбереш какво говоря. После говори каквото си искаш "буквално" това му се "вика" да говориш с поне мъничко опит по темата.
  • #41
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 седмица )
    32ри, не агитирам никого. Давам ви повод да се замислите колко късогледи сте и как сте си "забили очите в краката"!!!. Аз самия не притежавам електричка, но се интересувам и все повече ставам фен на новите модели на Тесла - говорене нещо 10ки пъти вече. Базовия модел 3 е със супер балансиран пакет - цена, качество, екстри, performance!!! Няма друга такава кола на пазара за 80хил лв. Но това че не мога да си я позволя все още не означава че е пълен боклyк!!!! Нали така.
  • #40
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Кольо, смешното е, че нито ти, нито Митичната Тротинетка имате електрическа кола, камо ли Тесла, обаче и вие обяснявате това и онова за тях. Да виждаш някакви прилики с нас "забилите" тъмни балкански субекти? В това е и иронията, Кольо и Митьо се смеят на Бaй ***, а не се виждате, че сте същите. Не мога да повярвам, че се налага да го пиша толкова буквално.
  • #39
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 седмица )
    35ти и 36ти, не е нужно да си милионер за да можеш да си позволиш нова Тесла Модел 3, включително да притежаваш и обслужваш втора кола. Все пак базовия модел 3 е около 80хил лв - Тойота Камри е повече, БМВ 3ка бензин е повече, почти всичко бензинови автомобили в този клас са по-скъпи!!!! И точно тук идва втората ми теория - нямаме достатъчно информация и 0 опит за ел колите, че да коментираме кое, колко, как, къде, защо....Чули сме нещичко от тук от там само, ама имаме голямо мнение!!!!!