IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Глобалните продажби на EV ще скочат с 30% през 2025 година

Пазарът в Европа ще e на второ място по ръст, твърди S&P Global Mobility

Свърши ли бумът на електромобилите? Не и според уважаван пазарен анализатор, според който продажбите на електрически превозни средства в света ще се увеличат с 30% през 2025 година, въпреки че мнозина автомобилни производители разводняват плановете си за електрификация с твърдението, че търсенето е твърде слабо.


EV


Експертите от S&P Global Mobility прогнозират, че продажбите на електрически превозни средства ще достигнат 15,1 милиона бройки догодина, което ще увеличи пазарния им дял глобално до 16,7%. Макар окончателните цифри за настоящата година още да не са готови, предварителните данни отчитат 11,6 милиона продадени електромобили, или 13,2% пазарен дял.

Пазарът в Индия ще расте, а САЩ зависят от политиката на Тръмп

Ръстът на продажбите ще варира драматично в различните региони, се казва в проучването, и ще бъде повлиян от много фактори. Сред тях са правителствена политика, тарифи, стимули, плюс, разбира се, наличието на подходяща инфраструктура за зареждане.


EV


Търсенето на EV в различните части на света е много различно. Очаква се електрическите автомобили да съставляват едва 7,5% от общите продажби в Индия, например, въпреки че промяната от 117% на годишна база означава, че те бързо увеличават пазарния си дял.

Прогнозите за САЩ са увеличение в продажбите на електрически автомобили с 36% до 11,2% пазарен дял. Голяма част от успеха обаче зависи какво са планирали бъдещият обитател на Белия дом Доналд Тръмп и неговият екип относно данъчните кредити за EV и тарифите за автомобили, произведени извън САЩ.

Китай с най-голям дял в света

Китай винаги е изпреварвал кривата, когато става дума за покупка на електромобили, които се очаква да завладеят почти 30% от пазара в страната. Тъй като този дял вече е огромен, темпът на растеж обаче няма да е толкова бърз, колкото в други региони: увеличението ще бъде с 20% спрямо 2024-та. Въпреки това се очаква продажбите на електромобили в Китай за първи път да изпреварят тези на колите с ДВГ, надминавайки целта на правителството да представляват 50% от продажбите на нови автомобили до 2035 година.


EV


Макар анализаторите да прогнозират, че тази тенденция ще продължи и в бъдеще и да твърдят, че "китайската електромобилна мощ е неудържима", свръхпредлагането на модели, силната конкуренция и ценовите войни ще доведат до "смъртта" на много местни марки.

Нещо повече, европейските, японските и американските производители на автомобили, които преди няколко години доминираха на най-големия пазар в света, вече са изправени пред рязък спад в продажбите си, тъй като китайците се насочват към местните марки. През 2020 година вносните автомобили са представлявали 64% от продажбите на нови коли в страната, докато през настоящата техният дял е спаднал до едва 37%.

Европа с втори най-голям ръст въпреки проблемите на Германия

Много пъти сме чували за слабите продажби на EV в Германия през тази година и как премахването на държавните субсидии е повлияло на търсенето им. Това доведе до огромни проблеми във VW Group, например. Групировката бе изправена пред сериозни сътресения, с огромни съкращения на работници и предложения от страна на ръководството за затваряне на фабрики. Профсъюзите заплашиха с още масови стачни действия и догодина, ако тези планове се осъществят.


EV


Проучването обаче все още предвижда продажбите на електромобили в Западна и Централна Европа да се увеличи с 43%. Така техният пазарен дял ще надхвърли 20%, въпреки че Франция и Испания планират догодина да премахнат или поне сериозно да намалят субсидиите за покупката им.

0 от 500
  • #73
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До ха-ха ( преди 1 ден )
    Тук поне ще е различно. Всяко заяждане от троловете, ще бъде маркирано от мен с копираното за троловете от Уикипедия.. наистина ще огранича писането и ще увелича копиейст. Те да си пишат, аз в отговор ще поствам подходящия цитат от Уикипедия, запаметен в буфера на паметта за бърз достъп. Просто няма да отговарям персонално. Няма да им обяснявам очевидното, Колко са глупави и лъжливи заядливци.
  • #72
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До ха-ха ( преди 1 ден )
    Знаем това до какво ще доведе. И тук ще остане като в факти. Ще пишат предимно троловете абсолютно не те глупости в които ВЯРВАТ, ама не знаят защо.
  • #71
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 ден )
    "Мда" Напълно подкрепям коментарите ти. Чудесно е да видиш, че някой е написал точно мислите ти. И дано наистина бъстъра радиоточката през 2025, да намали драстично коментарите си. И аз съм му казвал това доста пъти, и ще е полезно и за него.....че наистина ако продължава така, ще му трябва да се лекува сериозно. Като за начало, Весело посрещане и днес се натряскяй кораво и после поне 2 3 дена не отваряй сайта изобщо, или поне не пиши коментари.
  • #70
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 69 ( преди 1 ден )
    Порадвайте се още малко ***, порадвайте се до Нова година че някой ви обръща внимание и ви отговаря. Останаха няколко часа. След Нова година ще пишете нормалните първи 10 коментара с молби за внимание с поредните лъжи е заяждания към Митьо, но ще получавате поредния игнор!
  • #69
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Митьо е изпаднал тотално в "thermal runaway" и няма гасене вече. Учудващо обаче все още се намират ентусиасти да му отговарят. Може би дори му и четат писаниците? Нееее, това означава, че има някой по-ненаред и от Митьо, което е невъзможно дори и на теория.
  • #68
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До анти ( преди 2 дни )
    Най-вече искам да знам каква е мотивацията да оборвате мнението на някой по тема, по която нямате собствено мнение и защо се обиждате Когато Ви попитат Какво е мнението ви по тази тема?
  • #67
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До РУК ( преди 2 дни )
    Пак гледаш в огледалото. Не е лошо да се слушаш в съвета си, и с разпечатките на всички всички статии които не те интересуват които си прочел, коментарите които не те интересуват които си прочел, но най-вече с коментарите които лично си написал под статей които не те интересуват, в отговор на хора с които си се заял по теми от които не разбираш и не те интересуват. Каква е мотивацията да ги четеш и да ги пишеш? Това наистина не го разбирам?
  • #66
    4 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 дни )
    Хайде пак 70 коментара без смисъл!Митьо,над 50 пъти съм те приканвал да принтираш седмичните си коментари от всички статии,сайтове и форуми,и с всички тези над 3000 листа А4 да отидеш в най-близкия специализиран кабинет или клиника по психология и психиатрия.Просто попитай - "докторе,всяка седмица изписвам ей тия страници,в опит да се докажа пред непознати в нета.Добре ли съм?" Ако се намери някой да ти каже,че си добре,върне си и пиши.До тогава - ПРОСТО МЛЪКНИ!Не си добре, честно!
  • #65
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Ако нямаш покрив ( преди 2 дни )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #64
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До мда ( преди 2 дни )
    Ето например моя отговор ЗАЩО смятам, че бъдещето принадлежи на електромобилите. Досега смислен контра отговор не съм получил. Напълно логично е голяма част от шофьорите да си направят тази сметка, когато електромобилите изравнят цените си с ДВГ. Ще дадеш ли смислен технически, икономически или дори философски аргумент срещу моето МНЕНИЕ. Къде е грешката? Какво съм пропуснал? По какъв различен начин си представяте реалността през 2040 и какви са алтернативите? Направете опит за смислена дискусия