IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Глобалните продажби на EV ще скочат с 30% през 2025 година

Пазарът в Европа ще e на второ място по ръст, твърди S&P Global Mobility

Свърши ли бумът на електромобилите? Не и според уважаван пазарен анализатор, според който продажбите на електрически превозни средства в света ще се увеличат с 30% през 2025 година, въпреки че мнозина автомобилни производители разводняват плановете си за електрификация с твърдението, че търсенето е твърде слабо.


EV


Експертите от S&P Global Mobility прогнозират, че продажбите на електрически превозни средства ще достигнат 15,1 милиона бройки догодина, което ще увеличи пазарния им дял глобално до 16,7%. Макар окончателните цифри за настоящата година още да не са готови, предварителните данни отчитат 11,6 милиона продадени електромобили, или 13,2% пазарен дял.

Пазарът в Индия ще расте, а САЩ зависят от политиката на Тръмп

Ръстът на продажбите ще варира драматично в различните региони, се казва в проучването, и ще бъде повлиян от много фактори. Сред тях са правителствена политика, тарифи, стимули, плюс, разбира се, наличието на подходяща инфраструктура за зареждане.


EV


Търсенето на EV в различните части на света е много различно. Очаква се електрическите автомобили да съставляват едва 7,5% от общите продажби в Индия, например, въпреки че промяната от 117% на годишна база означава, че те бързо увеличават пазарния си дял.

Прогнозите за САЩ са увеличение в продажбите на електрически автомобили с 36% до 11,2% пазарен дял. Голяма част от успеха обаче зависи какво са планирали бъдещият обитател на Белия дом Доналд Тръмп и неговият екип относно данъчните кредити за EV и тарифите за автомобили, произведени извън САЩ.

Китай с най-голям дял в света

Китай винаги е изпреварвал кривата, когато става дума за покупка на електромобили, които се очаква да завладеят почти 30% от пазара в страната. Тъй като този дял вече е огромен, темпът на растеж обаче няма да е толкова бърз, колкото в други региони: увеличението ще бъде с 20% спрямо 2024-та. Въпреки това се очаква продажбите на електромобили в Китай за първи път да изпреварят тези на колите с ДВГ, надминавайки целта на правителството да представляват 50% от продажбите на нови автомобили до 2035 година.


EV


Макар анализаторите да прогнозират, че тази тенденция ще продължи и в бъдеще и да твърдят, че "китайската електромобилна мощ е неудържима", свръхпредлагането на модели, силната конкуренция и ценовите войни ще доведат до "смъртта" на много местни марки.

Нещо повече, европейските, японските и американските производители на автомобили, които преди няколко години доминираха на най-големия пазар в света, вече са изправени пред рязък спад в продажбите си, тъй като китайците се насочват към местните марки. През 2020 година вносните автомобили са представлявали 64% от продажбите на нови коли в страната, докато през настоящата техният дял е спаднал до едва 37%.

Европа с втори най-голям ръст въпреки проблемите на Германия

Много пъти сме чували за слабите продажби на EV в Германия през тази година и как премахването на държавните субсидии е повлияло на търсенето им. Това доведе до огромни проблеми във VW Group, например. Групировката бе изправена пред сериозни сътресения, с огромни съкращения на работници и предложения от страна на ръководството за затваряне на фабрики. Профсъюзите заплашиха с още масови стачни действия и догодина, ако тези планове се осъществят.


EV


Проучването обаче все още предвижда продажбите на електромобили в Западна и Централна Европа да се увеличи с 43%. Така техният пазарен дял ще надхвърли 20%, въпреки че Франция и Испания планират догодина да премахнат или поне сериозно да намалят субсидиите за покупката им.

0 от 500
  • #63
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Практически пример ( преди 4 дни )
    Към антиелектриците. Има ли от вас още някой който да ВЯРВА, че бъдещето не е електрическо и не принадлежи на батериите? Има ли още някой който вярва във водорода или синтетичните горива, като метод за съхранение на енергия? Дори по цена на дребно, 5,2kWh батерия с 6000 цикъла вече струва около 2000 лв, което прави около 35 стотинки за цикъл. Под 1,50 за 100 км съхранени от слънцето по обяд и заредени по което и да е време от денонощието през следващите 16 г. Колко ви струва горивото на година
  • #62
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    "Повечето твърдения които използваш за да си защитиш мнението са изопачени и измислени. Тук си да търсиш конфронтация. Тестове прави колкото искаш" това си го гледал в огледалото, нали? А нали не отговарям на първите 10 коментара почти под всяка статия започнати от антиелектриците търсещи внимание с изопачени и измислени примери? Всеки мой пример е с лесно провери ми цифри и факти, като даже любезно ви давам и източниците на информация. Докато вашите измислени примери никога не са от реалността
  • #61
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 4 дни )
    До 54 - ти под всяка статия пише; за едно и също. Целта ти е да си налагаш мнението, не да дискутираш. Всеки с различно мнение, бива обиждан, хулен, наричан антиелектрик, антиматематик, психопат. Под статии за продажби за полугодието, дрънкаш за енергийния микс и колко ток бил произведен от фотоволтаици по среднощ. Нямаш едно адекватно мнение по тема. Повечето твърдения които използваш за да си защитиш мнението са изопачени и измислени. Тук си да търсиш конфронтация. Тестове прави колкото искаш
  • #60
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Заключение ( преди 4 дни )
    Както казах, на Бъдни вечер открих мотивацията "ви" - огромна липса на внимание, което се проявява в мазохистичното просене на псувни по ваш адрес, като последно РЕШЕНИЕ на проблема с липса на внимание от останалите.. Нова година нов късмет - за вас липса на късмет. Не мисля да си губя времето за писане на отговори на психопати. Просто ще ги отбелязвам като атака на троловете и ще пиша само по технически дискусии. До Нова година не остана много време.
  • #59
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Най-важното ( преди 4 дни )
    Ако имате любящо семейство, защо ме преследвате където и да се преместя и лъжете за неща които съм писал преди повече от пет години в други сайтове, само и само да ви обърна внимание, като се задоволявате дори със псувня по-ваш адрес? Нямате ли нещо по-полезно за вършене със семейството си?
  • #58
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    4. Каква е мотивацията ви да лъжете, въпреки че сте сигурни че ще ви хванат?
  • #57
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    3. След като сте си изгубили времето да четете статия, която не Ви интересува, прочели сте коментари от които не се интересувате, защо си губите времето да пишете по теми, които не разбирате и не ви интересуват?
  • #56
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    2. След като сте си изгубили времето да четете за нещо което въобще не Ви интересува, защо си правите труда да четете коментарите под статията?
  • #55
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 53 ( преди 4 дни )
    Винаги ми е било любопитно ДА НАУЧА затова редовно задавам въпроса ЗАЩО. 1 . Въобще отваряте статии по теми които въобще не ви интересуват?
  • #54
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 53 ( преди 4 дни )
    Още един тест. Нека всеки от нас да сподели мотивацията си да пише тук. Тук аз чета само статии от които се интересувам. Останалите не ги чета. Пиша само по теми от които се интересувам и разбирам. Целта е създаване на дискусии в които всички да НАУЧИМ по нещо. Включително УЧЕНЕ И РАЗБИРАНЕ на различни гледни точки и НОВИ РЕШЕНИЯ на технически проблеми. Пиша основно по теми, свързани с електричеството. Област в която имам познания и мога да посоча грешките на останалите, ЗА ДА НАУЧАТ НЕЩО.