IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Глобалните продажби на EV ще скочат с 30% през 2025 година

Пазарът в Европа ще e на второ място по ръст, твърди S&P Global Mobility

Свърши ли бумът на електромобилите? Не и според уважаван пазарен анализатор, според който продажбите на електрически превозни средства в света ще се увеличат с 30% през 2025 година, въпреки че мнозина автомобилни производители разводняват плановете си за електрификация с твърдението, че търсенето е твърде слабо.


EV


Експертите от S&P Global Mobility прогнозират, че продажбите на електрически превозни средства ще достигнат 15,1 милиона бройки догодина, което ще увеличи пазарния им дял глобално до 16,7%. Макар окончателните цифри за настоящата година още да не са готови, предварителните данни отчитат 11,6 милиона продадени електромобили, или 13,2% пазарен дял.

Пазарът в Индия ще расте, а САЩ зависят от политиката на Тръмп

Ръстът на продажбите ще варира драматично в различните региони, се казва в проучването, и ще бъде повлиян от много фактори. Сред тях са правителствена политика, тарифи, стимули, плюс, разбира се, наличието на подходяща инфраструктура за зареждане.


EV


Търсенето на EV в различните части на света е много различно. Очаква се електрическите автомобили да съставляват едва 7,5% от общите продажби в Индия, например, въпреки че промяната от 117% на годишна база означава, че те бързо увеличават пазарния си дял.

Прогнозите за САЩ са увеличение в продажбите на електрически автомобили с 36% до 11,2% пазарен дял. Голяма част от успеха обаче зависи какво са планирали бъдещият обитател на Белия дом Доналд Тръмп и неговият екип относно данъчните кредити за EV и тарифите за автомобили, произведени извън САЩ.

Китай с най-голям дял в света

Китай винаги е изпреварвал кривата, когато става дума за покупка на електромобили, които се очаква да завладеят почти 30% от пазара в страната. Тъй като този дял вече е огромен, темпът на растеж обаче няма да е толкова бърз, колкото в други региони: увеличението ще бъде с 20% спрямо 2024-та. Въпреки това се очаква продажбите на електромобили в Китай за първи път да изпреварят тези на колите с ДВГ, надминавайки целта на правителството да представляват 50% от продажбите на нови автомобили до 2035 година.


EV


Макар анализаторите да прогнозират, че тази тенденция ще продължи и в бъдеще и да твърдят, че "китайската електромобилна мощ е неудържима", свръхпредлагането на модели, силната конкуренция и ценовите войни ще доведат до "смъртта" на много местни марки.

Нещо повече, европейските, японските и американските производители на автомобили, които преди няколко години доминираха на най-големия пазар в света, вече са изправени пред рязък спад в продажбите си, тъй като китайците се насочват към местните марки. През 2020 година вносните автомобили са представлявали 64% от продажбите на нови коли в страната, докато през настоящата техният дял е спаднал до едва 37%.

Европа с втори най-голям ръст въпреки проблемите на Германия

Много пъти сме чували за слабите продажби на EV в Германия през тази година и как премахването на държавните субсидии е повлияло на търсенето им. Това доведе до огромни проблеми във VW Group, например. Групировката бе изправена пред сериозни сътресения, с огромни съкращения на работници и предложения от страна на ръководството за затваряне на фабрики. Профсъюзите заплашиха с още масови стачни действия и догодина, ако тези планове се осъществят.


EV


Проучването обаче все още предвижда продажбите на електромобили в Западна и Централна Европа да се увеличи с 43%. Така техният пазарен дял ще надхвърли 20%, въпреки че Франция и Испания планират догодина да премахнат или поне сериозно да намалят субсидиите за покупката им.

0 от 500
  • #33
    0 rate up comment 8 rate down comment
    До 32 ( преди 1 седмица )
    Ти колко километра минаваш на година и колко ще струва бензина? Левче за киловатчас е без пари, като става въпрос за зареждане!
  • #32
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Левче киловатчаса - ето заради подобни на този вдигат цената, а в някои други държави тока лятото е безплатен.
  • #31
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Ни вопъл, ни стон ( преди 1 седмица )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #30
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Ни дума, ни вопъл, н ( преди 1 седмица )
    Към антиелектриците. Има ли от вас още някой който да ВЯРВА, че бъдещето не е електрическо и не принадлежи на батериите? Има ли още някой който вярва във водорода или синтетичните горива, като метод за съхранение на енергия? Дори по цена на дребно, 5,2kWh батерия с 6000 цикъла вече струва около 2000 лв, което прави около 35 стотинки за цикъл. Под 1,50 за 100 км съхранени от слънцето по обяд и заредени по което и да е време от денонощието през следващите 16 г. Колко ви струва горивото на година?
  • #29
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 28 ( преди 1 седмица )
    За статията ли пишеш?
  • #28
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Митичната врачка с поредните прогнози, които отново и отново ще се окажат погрешни.
  • #27
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 седмица )
    Ей пичуи, липсвах ли ви? Хахахаха. Много работа тия дни, не остава време да се включа...... 26ти, повечето хора няма да разберат твоя коментар, защото не искат дори за миг да помислят какво всъщност казваш, и за миг дори не искат да приемат, че електричките съществуват и въпреки че не са подходящи за всички(между 5 и 10% от масата) хора, те са изключително добри автомобили. Проблема е че са скъпи и че не моим си ги позволим нови - а за стари и дума да не става тук. Пълни "боклyци" викат повечето
  • #26
    3 rate up comment 9 rate down comment
    TSLA ( преди 1 седмица )
    Да, щото колата на ток минава 100 км за 2.50, няма пушек, няма ремонти и обслужване, върви на нepeз (4х4, 2 мотора, изпреварваш с мисъл, вдига 250 ), батериите държат по 20 години (3 Model S 2013 в групата по 300 хил.км са на 87-90% капацитет), минаваш държавата с 1 кафе пауза при повече газ, на всяко спиране и спускане връща ток обратно. Цяла нощ парно черпи 7% заряд (Camp mode), климата се пуска през телефона. Зимата няма чегъртане, колата те чака на сауна, лятото вътре е Боровец. Най-доброто
  • #25
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 24 ( преди 1 седмица )
    В жаргонната терминология на Интернет, тролът е човек, който публикува противоречиви, провокиращи или извън темата съобщения във Фейсбук, в онлайн дискусионни форуми, стаи за разговори (chat rooms), блогове, коментари към вестникарски статии и др.п., с основна цел да предизвика емоционален отговор от другите потребители, да ги ПРОВОКИРА ИЛИ ТОРМОЗИ, или просто да ПОПРЕЧИ НА НОРМАЛНИЯ ТОН на водения разговор. bg.m.wikipedia.org/wiki/Интернет_трол
  • #24
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 1 седмица )
    Радиоточката пак не издържа, само видях бройката коментари и началото на последния коментар. Хахахаха няма такъв **********. Хич не му отговаряйте хора.