През есента на 2023 за първи път се появиха съобщения за глобалното забавяне на електрическите автомобили, което се дължи на спадащото търсене, отмяната на стимулите и на намаляването на производството. Съответно, големите компании промениха плановете си за електрификация. В същото време обаче цифрите показват нещо много любопитно - пазарът на EV са свива, но индустрията расте като цяло.
Изследване на BloombergNEF показва, че през тази година ще бъдат продадени 16,7 млн. напълно електрически и plug-in хибридни автомобили по целия свят, в сравнение с 13,9 милиона единици през 2023. В същото време обаче се отчитат намаляващи темпове на растеж (+20,1% спрямо +33,6% миналата година в сравнение с 2022).
Това се дължи, от една страна, на Китай, където plug-in превозните средства представляват повече от 50% от новите регистрации, благодарение по-специално на plug-in хибридите и удължителите на пробега (EREV), и, от друга страна, на Европа и Япония, където електрическите автомобили правят крачка назад. Там най-големият пазар - този в Германия, дори беше с -61% през август.
Надеждите за възстановяване на Стария континент се възлагат на 2025, когато влизат в сила новите стандарти за емисии на ЕС и производителите ще предлагат по-евтини модели като Fiat Grande Panda, Renault 4 и 5 и Hyundai Inster.