IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите са в криза, но продажбите растат

Експертите очакват отпушване на пазара с навлизането на достъпни модели в Европа

През есента на 2023 за първи път се появиха съобщения за глобалното забавяне на електрическите автомобили, което се дължи на спадащото търсене, отмяната на стимулите и на намаляването на производството. Съответно, големите компании промениха плановете си за електрификация. В същото време обаче цифрите показват нещо много любопитно - пазарът на EV са свива, но индустрията расте като цяло.


електромобили


Изследване на BloombergNEF показва, че през тази година ще бъдат продадени 16,7 млн. напълно електрически и plug-in хибридни автомобили по целия свят, в сравнение с 13,9 милиона единици през 2023. В същото време обаче се отчитат намаляващи темпове на растеж (+20,1% спрямо +33,6% миналата година в сравнение с 2022).

Това се дължи, от една страна, на Китай, където plug-in превозните средства представляват повече от 50% от новите регистрации, благодарение по-специално на plug-in хибридите и удължителите на пробега (EREV), и, от друга страна, на Европа и Япония, където електрическите автомобили правят крачка назад. Там най-големият пазар - този в Германия, дори беше с -61% през август.

Надеждите за възстановяване на Стария континент се възлагат на 2025, когато влизат в сила новите стандарти за емисии на ЕС и производителите ще предлагат по-евтини модели като Fiat Grande Panda, Renault 4 и 5 и Hyundai Inster.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Е колко е 20% ( преди 7 минути )
    "Q ( преди 45 минути )20% ръст не е ръст, нали?Не гледайте обеднялата Европа. Света се движи напред." 2024 година 15 милиона. 2025 година 18 милиона, 2030 година 44 милиона, хайде сега да видим антиматематиците могат ли да сметнат Колко са за 2035 година при "само" 20% годишен ръст?
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 минути )
    До 1 ( преди 1 час )Знаеш ли какво е EREV?
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 13 минути )
    Ако ми се яде ябълка, А ти си започнал да произвеждаш круши, защо мислиш че ще си купя круша? Ще си купя ябълка от друг производител.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 32 минути )
    Откога хибрида стана електрокар?Стъкмистика по електрофилски.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 36 минути )
    Електрокари плюс хибриди имат ръст в продажбите.Пропуснали са само да кажат че ръста е от хибридите.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 39 минути )
    Има само една журналистическа лъжа, издържала по-дълго от тази: за начина на работа на Волт - първия хибрид на ГМ. До ден-днешен повтарят като уфси, че двигателят работел само като генератор.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 43 минути )
    Хаха, журрналята цяла година монетизиха лъжата за падащите продажби, сега обръщат палачинката и започват да монетизират "изненадващата" истина. Губещият, както винаги, е видиоттеният моско-японофил, за който Путин в Тойотка е върховното удоволствие и вярва на бабини дивитини.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Q ( преди 56 минути )
    20% ръст не е ръст, нали?Не гледайте обеднялата Европа. Света се движи напред.
  • #4
    0 rate up comment 3 rate down comment
    1111 ( преди 59 минути )
    Ако спреш да произвеждаш ябълки, а произвеждаш само круши, продажбите на едното неминуемо ще изземат продажбите на второто! Продажбите на EV защото половината от моделите с ДВГ не се произвеждават вече..............
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост=idiot ( преди 1 час )
    Ще слушате Акио Тойода. Истината е в чистия хибрид.