IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите са в криза, но продажбите растат

Експертите очакват отпушване на пазара с навлизането на достъпни модели в Европа

През есента на 2023 за първи път се появиха съобщения за глобалното забавяне на електрическите автомобили, което се дължи на спадащото търсене, отмяната на стимулите и на намаляването на производството. Съответно, големите компании промениха плановете си за електрификация. В същото време обаче цифрите показват нещо много любопитно - пазарът на EV са свива, но индустрията расте като цяло.


електромобили


Изследване на BloombergNEF показва, че през тази година ще бъдат продадени 16,7 млн. напълно електрически и plug-in хибридни автомобили по целия свят, в сравнение с 13,9 милиона единици през 2023. В същото време обаче се отчитат намаляващи темпове на растеж (+20,1% спрямо +33,6% миналата година в сравнение с 2022).

Това се дължи, от една страна, на Китай, където plug-in превозните средства представляват повече от 50% от новите регистрации, благодарение по-специално на plug-in хибридите и удължителите на пробега (EREV), и, от друга страна, на Европа и Япония, където електрическите автомобили правят крачка назад. Там най-големият пазар - този в Германия, дори беше с -61% през август.

Надеждите за възстановяване на Стария континент се възлагат на 2025, когато влизат в сила новите стандарти за емисии на ЕС и производителите ще предлагат по-евтини модели като Fiat Grande Panda, Renault 4 и 5 и Hyundai Inster.


0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 часа )
    Откога хибрида стана електрокар?Стъкмистика по електрофилски.
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 часа )
    Електрокари плюс хибриди имат ръст в продажбите.Пропуснали са само да кажат че ръста е от хибридите.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Има само една журналистическа лъжа, издържала по-дълго от тази: за начина на работа на Волт - първия хибрид на ГМ. До ден-днешен повтарят като уфси, че двигателят работел само като генератор.
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Хаха, журрналята цяла година монетизиха лъжата за падащите продажби, сега обръщат палачинката и започват да монетизират "изненадващата" истина. Губещият, както винаги, е видиоттеният моско-японофил, за който Путин в Тойотка е върховното удоволствие и вярва на бабини дивитини.
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Q ( преди 3 часа )
    20% ръст не е ръст, нали?Не гледайте обеднялата Европа. Света се движи напред.
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    1111 ( преди 3 часа )
    Ако спреш да произвеждаш ябълки, а произвеждаш само круши, продажбите на едното неминуемо ще изземат продажбите на второто! Продажбите на EV защото половината от моделите с ДВГ не се произвеждават вече..............
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост=idiot ( преди 3 часа )
    Ще слушате Акио Тойода. Истината е в чистия хибрид.
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 3 часа )
    Знаеш ли какво е EREV?
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Пак "стъкмистик ( преди 3 часа )
    Защо хибридните ги включват при електричките??? Със същия успех може да ги включат в бройките продадени ДВГ.