IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Глобалните продажби на EV ще скочат с 30% през 2025 година

Пазарът в Европа ще e на второ място по ръст, твърди S&P Global Mobility

Свърши ли бумът на електромобилите? Не и според уважаван пазарен анализатор, според който продажбите на електрически превозни средства в света ще се увеличат с 30% през 2025 година, въпреки че мнозина автомобилни производители разводняват плановете си за електрификация с твърдението, че търсенето е твърде слабо.


EV


Експертите от S&P Global Mobility прогнозират, че продажбите на електрически превозни средства ще достигнат 15,1 милиона бройки догодина, което ще увеличи пазарния им дял глобално до 16,7%. Макар окончателните цифри за настоящата година още да не са готови, предварителните данни отчитат 11,6 милиона продадени електромобили, или 13,2% пазарен дял.

Пазарът в Индия ще расте, а САЩ зависят от политиката на Тръмп

Ръстът на продажбите ще варира драматично в различните региони, се казва в проучването, и ще бъде повлиян от много фактори. Сред тях са правителствена политика, тарифи, стимули, плюс, разбира се, наличието на подходяща инфраструктура за зареждане.


EV


Търсенето на EV в различните части на света е много различно. Очаква се електрическите автомобили да съставляват едва 7,5% от общите продажби в Индия, например, въпреки че промяната от 117% на годишна база означава, че те бързо увеличават пазарния си дял.

Прогнозите за САЩ са увеличение в продажбите на електрически автомобили с 36% до 11,2% пазарен дял. Голяма част от успеха обаче зависи какво са планирали бъдещият обитател на Белия дом Доналд Тръмп и неговият екип относно данъчните кредити за EV и тарифите за автомобили, произведени извън САЩ.

Китай с най-голям дял в света

Китай винаги е изпреварвал кривата, когато става дума за покупка на електромобили, които се очаква да завладеят почти 30% от пазара в страната. Тъй като този дял вече е огромен, темпът на растеж обаче няма да е толкова бърз, колкото в други региони: увеличението ще бъде с 20% спрямо 2024-та. Въпреки това се очаква продажбите на електромобили в Китай за първи път да изпреварят тези на колите с ДВГ, надминавайки целта на правителството да представляват 50% от продажбите на нови автомобили до 2035 година.


EV


Макар анализаторите да прогнозират, че тази тенденция ще продължи и в бъдеще и да твърдят, че "китайската електромобилна мощ е неудържима", свръхпредлагането на модели, силната конкуренция и ценовите войни ще доведат до "смъртта" на много местни марки.

Нещо повече, европейските, японските и американските производители на автомобили, които преди няколко години доминираха на най-големия пазар в света, вече са изправени пред рязък спад в продажбите си, тъй като китайците се насочват към местните марки. През 2020 година вносните автомобили са представлявали 64% от продажбите на нови коли в страната, докато през настоящата техният дял е спаднал до едва 37%.

Европа с втори най-голям ръст въпреки проблемите на Германия

Много пъти сме чували за слабите продажби на EV в Германия през тази година и как премахването на държавните субсидии е повлияло на търсенето им. Това доведе до огромни проблеми във VW Group, например. Групировката бе изправена пред сериозни сътресения, с огромни съкращения на работници и предложения от страна на ръководството за затваряне на фабрики. Профсъюзите заплашиха с още масови стачни действия и догодина, ако тези планове се осъществят.


EV


Проучването обаче все още предвижда продажбите на електромобили в Западна и Централна Европа да се увеличи с 43%. Така техният пазарен дял ще надхвърли 20%, въпреки че Франция и Испания планират догодина да премахнат или поне сериозно да намалят субсидиите за покупката им.

0 от 500
  • #23
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Към антиелектриците. Има ли от вас още някой който да ВЯРВА, че бъдещето не е електрическо и не принадлежи на батериите? Има ли още някой който вярва във водорода или синтетичните горива, като метод за съхранение на енергия? Дори по цена на дребно, 5,2kWh батерия с 6000 цикъла вече струва около 2000 лв, което прави около 35 стотинки за цикъл. Под 1,50 за 100 км съхранени от слънцето по обяд и заредени по което и да е време от денонощието през следващите 16 г. Колко ви струва горивото на година
  • #22
    4 rate up comment 10 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 седмица )
    Е как да не вярваме на прогнозите на антиелектриците, които още през 2020 година обяснявахте как са свършили глупавите хора, които да купуват електромобили и ръстът на Тесла ще е отрицателен и ще продадат по-малко отколкото през 2019! Все още държиш ли си на онези прогнози? До 2028 не остана много.. дали няма да се срамуваш след три-четири години на кого си ВЯРВАЛ? Онзи същия, който продължава да ви лъже за водородното бъдеще, а вие ВЯРВАТЕ ЛИ ВЯРВАТЕ!
  • #21
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 седмица )
    2023 електромобилите имаха дял 11.1%, за 2024 се очаква 13.2%, на базата на което едни пишман-експерти прогнозират 16.7% за 2025, при положение че много държави спират субсидиите. А пък наш тротинет смята геометрична прогресия с 30% ръст за всяка година оттук до края на вселената и изобличава Акио тойода, чиято прогноза за максимум 30% електромобили си е направо оптимистична. Ха-ха-ха! Трагикомедия ли бе да я опишеш?
  • #20
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Q ( преди 1 седмица )
    Когато избора е между трицилиндров ДВГ и Електромобил при сходни цени отговора е ясен. За жалост все още в Европа се продават електромобили на ниво 2020 година, откъм пробег, скорост на зареждане и софтуер.
  • #19
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Леле колко електрифицирани *** има тук :)
  • #18
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До 16 ( преди 1 седмица )
    Така е. Добре че ще са китайците да купуват електромобили в Европа, за да има 43% ръст на продажбите в Европа догодина и да достигнат 20% пазарен дял. Или това или е пък е поредната демонстрация на функционална неграмотност и антиматематика! Наистина ли ВЯРВАШ, че китайците ще направят този ръст в Европа?
  • #17
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Антиелектриците ( преди 1 седмица )
    Не харесват това!
  • #16
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Добре че са китайците да купуват електрокари че да ви оправят стъкмистиката.
  • #15
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Никога никога никога ( преди 1 седмица )
    "При 30% годишен ръст 2024 година 13,2%2025 година 17,2%2026 година22,3%2027 година29,0%2028 година37,7%2029 година49,0%2030 година63,7%" ето и отговорът на въпроса, на който антиелектриците така и не ми отговориха - през коя година ще дойде НИКОГА, за което говори гуруто Тойода! При тези темпове очевидно НИКОГА ще е през 2028 година.
  • #14
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 1 седмица )
    Защо мислиш че някой се интересува от квоти, въглеродни емисии, забрани за след 10 години или какво им се иска да продават производителите? Клиентите си гледат собствените интереси, а не интересите на автомобилните компании, нито пък се интересуват от техните проблеми. Лошото е, че и автомобилните компании напоследък правят същото и не се интересуват нито от проблемите нито от интересите на клиентите си!