IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Глобалните продажби на EV ще скочат с 30% през 2025 година

Пазарът в Европа ще e на второ място по ръст, твърди S&P Global Mobility

Свърши ли бумът на електромобилите? Не и според уважаван пазарен анализатор, според който продажбите на електрически превозни средства в света ще се увеличат с 30% през 2025 година, въпреки че мнозина автомобилни производители разводняват плановете си за електрификация с твърдението, че търсенето е твърде слабо.


EV


Експертите от S&P Global Mobility прогнозират, че продажбите на електрически превозни средства ще достигнат 15,1 милиона бройки догодина, което ще увеличи пазарния им дял глобално до 16,7%. Макар окончателните цифри за настоящата година още да не са готови, предварителните данни отчитат 11,6 милиона продадени електромобили, или 13,2% пазарен дял.

Пазарът в Индия ще расте, а САЩ зависят от политиката на Тръмп

Ръстът на продажбите ще варира драматично в различните региони, се казва в проучването, и ще бъде повлиян от много фактори. Сред тях са правителствена политика, тарифи, стимули, плюс, разбира се, наличието на подходяща инфраструктура за зареждане.


EV


Търсенето на EV в различните части на света е много различно. Очаква се електрическите автомобили да съставляват едва 7,5% от общите продажби в Индия, например, въпреки че промяната от 117% на годишна база означава, че те бързо увеличават пазарния си дял.

Прогнозите за САЩ са увеличение в продажбите на електрически автомобили с 36% до 11,2% пазарен дял. Голяма част от успеха обаче зависи какво са планирали бъдещият обитател на Белия дом Доналд Тръмп и неговият екип относно данъчните кредити за EV и тарифите за автомобили, произведени извън САЩ.

Китай с най-голям дял в света

Китай винаги е изпреварвал кривата, когато става дума за покупка на електромобили, които се очаква да завладеят почти 30% от пазара в страната. Тъй като този дял вече е огромен, темпът на растеж обаче няма да е толкова бърз, колкото в други региони: увеличението ще бъде с 20% спрямо 2024-та. Въпреки това се очаква продажбите на електромобили в Китай за първи път да изпреварят тези на колите с ДВГ, надминавайки целта на правителството да представляват 50% от продажбите на нови автомобили до 2035 година.


EV


Макар анализаторите да прогнозират, че тази тенденция ще продължи и в бъдеще и да твърдят, че "китайската електромобилна мощ е неудържима", свръхпредлагането на модели, силната конкуренция и ценовите войни ще доведат до "смъртта" на много местни марки.

Нещо повече, европейските, японските и американските производители на автомобили, които преди няколко години доминираха на най-големия пазар в света, вече са изправени пред рязък спад в продажбите си, тъй като китайците се насочват към местните марки. През 2020 година вносните автомобили са представлявали 64% от продажбите на нови коли в страната, докато през настоящата техният дял е спаднал до едва 37%.

Европа с втори най-голям ръст въпреки проблемите на Германия

Много пъти сме чували за слабите продажби на EV в Германия през тази година и как премахването на държавните субсидии е повлияло на търсенето им. Това доведе до огромни проблеми във VW Group, например. Групировката бе изправена пред сериозни сътресения, с огромни съкращения на работници и предложения от страна на ръководството за затваряне на фабрики. Профсъюзите заплашиха с още масови стачни действия и догодина, ако тези планове се осъществят.


EV


Проучването обаче все още предвижда продажбите на електромобили в Западна и Централна Европа да се увеличи с 43%. Така техният пазарен дял ще надхвърли 20%, въпреки че Франция и Испания планират догодина да премахнат или поне сериозно да намалят субсидиите за покупката им.

0 от 500
  • #53
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 4 дни )
    Моята прогноза е, че и през 2025 баш електрика на нацията, пак няма да си купи електрическа кола и ще кара на дизел! А всички видяха, че по празниците ти пак беше най-активен тук. Не само по празниците, а през всички останали дни от годината. Много правилно си описал точно себе си в коментар 52. А от догодина ще продължиш да пишеш по 100 коментара в час.Ти просто не можеш да живееш без това. Така се самозалъгваш, че си значим. Не си. Просто си психопат.
  • #52
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 50 ( преди 4 дни )
    Видяхме къде бяха всички антиелектрически никове на антимислителите на най семейния празник в годината - Бъдни вечер. Точно тогава ми светна лампичката, че няма как това да са 10 различни човека, по рождение родени с ампутирано мислене и лишени от вниманието дори на родителите и децата си, заради толкова "благият им" нрав на агресивни психопати. Точно на Бъдни вечер са чувствали най-голяма липса на внимание и бяха толкова агресивни. Затова от догодина - никакво внимание на троловете психопати
  • #51
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 дни )
    Глупакът дава по сто бона за електрокар,за да пести от горивото и за бъдеща смяна на батериите.
  • #50
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 дни )
    Глупакът се изявява по форумите,там се чувства значим.Аз съм на ски по празниците със семейството си.
  • #49
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Шах, мат - пат ( преди 4 дни )
    Към антиелектриците. Има ли от вас още някой който да ВЯРВА, че бъдещето не е електрическо и не принадлежи на батериите? Има ли още някой който вярва във водорода или синтетичните горива, като метод за съхранение на енергия? Дори по цена на дребно, 5,2kWh батерия с 6000 цикъла вече струва около 2000 лв, което прави около 35 стотинки за цикъл. Под 1,50 за 100 км съхранени от слънцето по обяд и заредени по което и да е време от денонощието през следващите 16 г. Колко ви струва горивото на година?
  • #48
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Антиелектрика ВЯРВА, че ще промени фактите и реалността ако говори обратното. Антифакти, антимислене, антиматематика, антифизика и антиикономика. и най-лошото е че ВЯРВА, че ако каже някоя антиистина 100 пъти със 100 различни Ника, тя ще се превърне в истина. Не е лошо да си държите езика зад зъбите с вашите АНТИИСТИНИ. Най лесният тест за антимислител е въпроса ЗАЩО МИСЛИШ така. Умният човек отговаря, антимислителя НЕ отговаря, защото НЕ МИСЛИ. НЕ МОЖЕ ДА МИСЛИ. МИСЛИ СИ, ЧЕ МИСЛИ.
  • #47
    0 rate up comment 8 rate down comment
    До 46 ( преди 4 дни )
    Именно това е проблемът на антиелектриците. Мислят си, че мислят, но всъщност мислите им са дефинирани от мислите на останалите. Нито един антиелектрик няма собствена мисъл или собствено мнение. Ако някой умен човек не си каже мнението, за да могат да му противоречат, единственото мнение на всеки анти електрик е че всички останали са по-глупави от него и грешат. Всеки момент човек може да каже ЗАЩО мисли така. Всеки анти електрик ще ти кажа, че мисли така, защото ти мислиш обратното.
  • #46
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    A какъв е проблема на глупавите хора - те само си мислят, че мислят. И не си държат езика зад зъбите именно, защото си мислят, че могат да мислят.
  • #45
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 43 ( преди 4 дни )
    - Какъв е главният проблем на умните хора?- Те мислят, че другите също мислят.
  • #44
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До 43 ( преди 4 дни )
    В жаргонната терминология на Интернет, тролът е човек, който публикува противоречиви, провокиращи или извън темата съобщения във Фейсбук, в онлайн дискусионни форуми, стаи за разговори (chat rooms), блогове, коментари към вестникарски статии и др.п., с основна цел да предизвика емоционален отговор от другите потребители, да ги ПРОВОКИРА ИЛИ ТОРМОЗИ, или просто да ПОПРЕЧИ НА НОРМАЛНИЯ ТОН на водения разговор. bg.m.wikipedia.org/wiki/Интернет_трол