IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Глобалните продажби на EV ще скочат с 30% през 2025 година

Пазарът в Европа ще e на второ място по ръст, твърди S&P Global Mobility

Свърши ли бумът на електромобилите? Не и според уважаван пазарен анализатор, според който продажбите на електрически превозни средства в света ще се увеличат с 30% през 2025 година, въпреки че мнозина автомобилни производители разводняват плановете си за електрификация с твърдението, че търсенето е твърде слабо.


EV


Експертите от S&P Global Mobility прогнозират, че продажбите на електрически превозни средства ще достигнат 15,1 милиона бройки догодина, което ще увеличи пазарния им дял глобално до 16,7%. Макар окончателните цифри за настоящата година още да не са готови, предварителните данни отчитат 11,6 милиона продадени електромобили, или 13,2% пазарен дял.

Пазарът в Индия ще расте, а САЩ зависят от политиката на Тръмп

Ръстът на продажбите ще варира драматично в различните региони, се казва в проучването, и ще бъде повлиян от много фактори. Сред тях са правителствена политика, тарифи, стимули, плюс, разбира се, наличието на подходяща инфраструктура за зареждане.


EV


Търсенето на EV в различните части на света е много различно. Очаква се електрическите автомобили да съставляват едва 7,5% от общите продажби в Индия, например, въпреки че промяната от 117% на годишна база означава, че те бързо увеличават пазарния си дял.

Прогнозите за САЩ са увеличение в продажбите на електрически автомобили с 36% до 11,2% пазарен дял. Голяма част от успеха обаче зависи какво са планирали бъдещият обитател на Белия дом Доналд Тръмп и неговият екип относно данъчните кредити за EV и тарифите за автомобили, произведени извън САЩ.

Китай с най-голям дял в света

Китай винаги е изпреварвал кривата, когато става дума за покупка на електромобили, които се очаква да завладеят почти 30% от пазара в страната. Тъй като този дял вече е огромен, темпът на растеж обаче няма да е толкова бърз, колкото в други региони: увеличението ще бъде с 20% спрямо 2024-та. Въпреки това се очаква продажбите на електромобили в Китай за първи път да изпреварят тези на колите с ДВГ, надминавайки целта на правителството да представляват 50% от продажбите на нови автомобили до 2035 година.


EV


Макар анализаторите да прогнозират, че тази тенденция ще продължи и в бъдеще и да твърдят, че "китайската електромобилна мощ е неудържима", свръхпредлагането на модели, силната конкуренция и ценовите войни ще доведат до "смъртта" на много местни марки.

Нещо повече, европейските, японските и американските производители на автомобили, които преди няколко години доминираха на най-големия пазар в света, вече са изправени пред рязък спад в продажбите си, тъй като китайците се насочват към местните марки. През 2020 година вносните автомобили са представлявали 64% от продажбите на нови коли в страната, докато през настоящата техният дял е спаднал до едва 37%.

Европа с втори най-голям ръст въпреки проблемите на Германия

Много пъти сме чували за слабите продажби на EV в Германия през тази година и как премахването на държавните субсидии е повлияло на търсенето им. Това доведе до огромни проблеми във VW Group, например. Групировката бе изправена пред сериозни сътресения, с огромни съкращения на работници и предложения от страна на ръководството за затваряне на фабрики. Профсъюзите заплашиха с още масови стачни действия и догодина, ако тези планове се осъществят.


EV


Проучването обаче все още предвижда продажбите на електромобили в Западна и Централна Европа да се увеличи с 43%. Така техният пазарен дял ще надхвърли 20%, въпреки че Франция и Испания планират догодина да премахнат или поне сериозно да намалят субсидиите за покупката им.

0 от 500
  • #43
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 дни )
    Глупаците не се сеят,не се орат.Те сами се раждат.Като нашият визионер, пророка Теслю.
  • #42
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 41 ( преди 4 дни )
    Не е важно какво скача, а какво правиш ти по въпроса. В България цената на тока скача, а в Германия от 10-20 години токът е 4-5 пъти по-скъп от новата цена в България, но плащат по-малки месечни сметки, въпреки че получават по-големи доходи. Тоест всеки проблем си има решение.
  • #41
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Щатите ( преди 4 дни )
    Биткойня ще скочи, имотите ще скочат, електрическите каруци ще скочат, всичко скача и подскача, хубави времена
  • #40
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 32 ( преди 5 дни )
    Погледнато от тази гледна точка, все още ли ти се струва, че левче за киловатчас е скъпо?
  • #39
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 32 ( преди 5 дни )
    Знам, че няма да отговориш. Затова ще ползвам примера на Гост, който максимално се доближава до използването на автомобилите от голяма част от шофьорите. Зарежда 30 лв за 150 км седмично. 7800 километра и 1560лв годишно. Милион километра се изминават от 128 шофьора с такъв профил. Годишно плащат по 199 680лв. Всяка година. 4 милиона за 20 години.
  • #38
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 36 ( преди 5 дни )
    Психопатите са ПАТОЛОГИЧНИ ЛЪЖЦИ. Техните отношения с другите хора са практически дефинирани от МАНИПУЛАЦИЯ И ЕКСПЛОАТАЦИЯ. Психопатът НЕ ВИЖДА никаква ПРИЧИНА, поради която ДА БЪДЕ ЧЕСТЕН или грижовен, загрижен за другите хора. Понеже те са НЕСПОСОБНИ НА СРАМ ИЛИ СТРАХ, езикът на тялото при тях или тонът на гласа им, и други подобни знаци, никога не ги издават, както обикновено се случва с другите лъжещи bg.m.wikipedia.org/wiki/Психопатия
  • #37
    4 rate up comment 4 rate down comment
    @26 ( преди 5 дни )
    И за какво му са на Го4ет0 тия екстри. Той бленува за евтин изпърдак ДВГ, който едва се движи и се тресе, ама е евтин бе човек. Евтин. Него не го интересува че трови себе си и околните. Важното е да е евтин и да изглежда "премиум". Естествено има и по-тежки случаи на социопати с гърмящи ДВГ изпърдаци от всякакви марки. Да не вървят, ама как хубаво бръмчати и всички знаят, кога бачкатора по-строежите се прибира. Особенно вечер.
  • #36
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 5 дни )
    Архивирах си поредната прогноза на Теслю митичен, включително и на хартия.Папката с глупостите на Теслю,като 50% ръст, 5 години по 20% е 100%, еластичен колянов вал,стомана направена от желязна руда с високо съдържание на въглерод,набъбва с времето.
  • #35
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    32,къде точно тока е безплатен? От Германия, до Фаро, няма безплатен ток, дори в най слънчевите дни, когато на сянка бе 39С
  • #34
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Надали, освен заради изкуствените квоти за процент продажби или глоби.