Колективен съдебен иск, заведен в Калифорния, обвинява Tesla, че съзнателно е допуснала неточност на километражите в автомобилите си, така че те да отчитат по-голям пробег от реалния и съответно гаранцията от производителя да изтече по-рано.
Искът е внесен на 4 април от адвокатската фирма Singleton Schreiber и твърди, че "Tesla Inc съзнателно завишава разстоянията, изминати с автомобили Tesla, или най-малкото толерира съществена неточност в разстоянията в полза на Tesla Inc". Според обвинението, производителят използва странна система за одометрите в автомобилите си, която ползва предсказващи алгоритми, схеми за измерване на потребената енергия и показатели за поведението на шофьора, за да "манипулира и изкриви" реалния брой километри, изминати от автомобилите Tesla.
Искът е от множество потребители, но е започнал от опита на един от тях, Найри Хинтън. Той купил Model Y втора употреба с пробег 36,772 мили (59 178 км). През първите шест месеца колата му давала среден месечен пробег от 2217 мили (3568 км) - така че в края на периода била надхвърлена отметката от 50,000 мили, отвъд която пълната гаранция на Tesla не важи.
След това изведнъж месечният пробег на Хинтън паднал до 1415 мили (2277 км) - необясним спад от 36%, независимо, че всъщност дневният маршрут на човека се бил удължил заради смяна на работното място. Клиентът направил проверки и установил, че при еднакъв режим на живот с предишните си автомобили (два Chevrolet и един Mercedes) той изминавал средно 6086 мили на полугодие, докато с Tesla средният показател бил 13 228 мили - необясним скок от цели 117 процента.
Оплакванията на Хинтън в Reddit го свързани с други клиенти на Tesla със сходен опит. Всички те изпитали внезапен скок в показанията на одометъра, водещи до изтичане на гаранцията. Съдебното дело е заведено от името на всички купувачи на Tesla в щата Калифорния - най-големият регионален пазар на марката в света. Ако съдът сметне иска за валиден, потенциалните компенсации от страна на производителя може да възлязат на милиарди долари.