IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електромобилите и колите с ДВГ се изравниха по основен показател

Ново изследване показва, че ЕV са настигнали автомобилите с гориво по срок на годност

Електрическите автомобили вече са също толкова надеждни, колкото и бензиновите превозни средства. Това показва изследване на учените от няколко университета, според което дори при интензивна употреба един EV има същият срок на годност, колкото и автомобил с ДВГ.


електромобили


Изследователи от университета в Бирмингам, Лондонското училище по икономика и политически науки, Калифорнийския университет в Сан Диего и швейцарския университет в Берн са анализирали повече от 300 милиона тестове на различни превозни средства, проведени през периода 2005-2022 година. Те са открили, че докато ранните електрически автомобили са били по-малко надеждни, вероятността от технологична повреда е намаляла средно с 12% на година през горния период от време. За сравнение този показател при бензиновите коли е 6,7%, а при дизелите – 1,9%.

Това означа, че средният очакван живот на електромобил е около 18,4 години или 200 000 км, като тази стойност е същата като на еквивалентен модел, задвижван с бензинов двигател. Въпреки съмнителната репутация на Tesla относно надеждността, изследователите са установили, че колите на марката се представят най-добре от електромоболите. При моделите с ДВГ начело са автомобилите на Audi и Skoda.

„Факт е, че производството на едно EV обикновено генерира по-високи емисии от тези на автомобил с ДВГ, но дълготрайното му използване може бързо да компенсира въглеродния отпечатък, допринасяйки за борбата с изменението на климата, което го прави по-устойчив дългосрочен вариант“, коментира професор Робърт Елиът от Университета на Бирмингам.


0 от 500
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    С какво е по добра? По добра е с новия двигател с ад блу система,която елиминира азотните окиси.Въглеродните емисии са мантрата на зелените фашисти.През 1950 година съдържанието на въглероден двуокис в атмосферата е измерено - 0,03%.През 2020 година е измерено 0,04% съдържание на въглероден двуокис в атмосферата.Направо огромно увеличение от 0,01% за 70 години.
  • #7
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Напън ( преди 1 месец )
    Ти недей да се напъваш да пърдиш, да не се наакаш! Животът на батерията се мери в брой цикли.
  • #6
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Тротинетка, статистика базирана не на реални, а на екстрполирани данни е абсолютно фалшива, ако се напънеш малко, ще разбереш че точно това съм написал и аз.
  • #5
    5 rate up comment 11 rate down comment
    До пръдльо ( преди 1 месец )
    Или пък може да са сметнали, че ако баничарката на турбо се ползва от гост, ще са му необходими 1887 седмици за да навърти 282 000 км, ако продължи да върти по 150 км на седмица, което означава 36 години, за да я износи колкото турбо е успял за 9 години.. разбира се хора антиматематици които все още вярват в русалките, няма как да ме разбере, така че кой разбрал - разбрал.
  • #4
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Ха-ха, партенката е очевидна: "средният очакван живот на електромобил е около 18,4 години". За да изчислят среден живот, трябва половината електромобили в статистиката да са по-стари от 18.4 години. Това очевидно няма как да е така. Следователно, това е поредната пропагандна мантра за нискоинтелигентни тесльофренчета и грета-тунбергчета.
  • #3
    2 rate up comment 12 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    С какво се различава новата баничарка спрямо старата, освен по външния вид? Смяташ ли че е новата баничарка ще е по Надеждна от старата? Какво е подобрено за 10 години? При електромобилите скокът в подобренията не е еволюционен, а революционен.
  • #2
    5 rate up comment 13 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Хвалиш се, че си отделил над 50 тона въглероден диоксид, които се отделят за производството на 10 батерии за електромобили? Или се оплакваш, че трябваше да смениш автомобила, тъкмо батериите на електромобилите започват да се разработват след 200 000 мили - 320 хиляди километра, когато капацитета на батерията става 90% от първоначалния и пробега намалява с 10%?
  • #1
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    За 9 години навъртях 282000 километра с дизел.