IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.


електромобили


Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

0 от 500
  • #119
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Язе ( преди 4 месеца )
    Направих си труда да изчислят пътуване с EV от Варна до Рим. Като пари е почти два пъти по скъпо от пътуване с дизел. Като време с дизела 3 дни с 2 преспивания. С електричната 6 дни с 5 преспивания. Разхода за преспиването е по висок заради необходимостта от хотел с опция за зареждане на EV.
  • #118
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Извинявам се, че ще пиша още един път. Да олиго*ф*рен, """Хаха""" е ника ми, пиша само с него, нямам време, да прочета всичките статии в сайта, камо ли коментарите тук. А ти си фантазирай, че пишеш само с 2ма 3ма човека, хахаах нормално е все пак да вярваш в това което ти се иска. Илон Дзинпине, това е един от мойте патенти, и затова го пиша всеки път, но явно няма смисъл, ти си последно ниво нещастен психясал чат-бот.
  • #117
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Какво си мислиш ти Теслю митичен,мен не ме интересува.Местя го.
  • #116
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Никога не съм ти казвал колко струва гаража,по простата причина че купих апартамент в комплект с гараж.Аз самия не знам колко струва,но всеможещия и всезнаещ Тесльо знае всичко.Ха спри се с измислиците си,ставаш смешен вече.
  • #115
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    Ясно. Гост, който час и нещо не отговаря на въпроса, отговаря с разлика две минути от ха-ха, който не е същия ха-ха който пише цял ден, нито е хе-хе, нито е хи-хи и това са коренно различни личности които задават продължение на въпросите на предишните ха-ха-ха и пишат същите глупости като РУК, който пък е съвсем отделна личност и пише веднъж месечно, че няма да пише. Всички ви ВЯРВАТ.
  • #114
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    над сто коментара някой може ли да ги синтезира
  • #113
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    В статията пиша първия, сега втория и последен коментар ве нещастно същество. Писах статиите, не статията, ама ти си безмозъчен робот и няма смисъл, да ти обяснявам.Дизелак карал илон дзинпин хахаххаха и жена ти всяка възможна секунда сигурно ходи да ти изневерява. То такъв ***, по цял ден да пише коментарчета в някакви сайтове, не е възможно да има.
  • #112
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    Нищо не каза за отговора на въпроса колко произвеждат фотоволтаиците през зимата? Или пак само пишеш въпроси без да четеш отговорите, както не четеш статиите? ВЯРВАШ, че отговора ще е в твоя полза?
  • #111
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    Антитрол ( преди 2 часа )Януари - 59,2GWh...1,9% - февруари - 136,5GWh...4,4% - март - 181,2GWh...5,9% - април - 197,5GWh...6,4% - май - 256,9GWh...8,4% - юни - 356,9GWh...11,6% - юли - 417,4GWh...13,6% - август - 428,8GWh...14,0% - септември - 377,2GWh...12,3% - октомври - 321,4GWh...10,5% - ноември - 180,1GWh...5,9% - декември - 160GWh...5,2% - Средно256,0916667GWh/месец...Общо3073,1GWh...
  • #110
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    "Хаха ( преди 6 минути )Аз още статиите не съм прочел." Е поне си честен и си признаваш че в тази статия си изписал 20-30 коментара преди да я прочетеш. Оценявам честността ти! Поздравления. Но нямаше нужда. Знам че не обичаш да четеш, а само пишеш в какво ВЯРВАШ!